Strategie (nie)instytucji kultury. Studium przypadku Zamku Cieszyn
Abstract
Celem artykułu jest charakterystyka strategii organizacji z sektorów kultury na przykładzie (nie)instytucji kultury Zamku Cieszyn. Jest to nietypowa instytucja, gdyż łączy w sobie najlepsze elementy z organizacji niedziałających dla zysku z elementami z tych działających dla zysku. Zamek Cieszyn jest przykładem dobrej praktyki w zakresie zarządzania organizacją w sektorze kultury. Autor wykorzystał następujące metody badawcze: krytyczna analiza literatury oraz studium przypadku. W artykule są rozwijane i uzupełnianie propozycje teoretyczne, które są weryfikowane w przygotowanym studium przypadku. Konkludując tworzenie i realizacja strategii w organizacjach z sektorów kultury jest trudnym zadaniem, gdyż na proces ten mają wpływ następujące uwarunkowania: cele organizacji odmienne od celów organizacji działających dla zysku, konieczność zarządzania sprzecznymi aktywnościami, takimi jak eksploracja i eksploatacja, konieczność godzenia oczekiwań różnych grup interesariuszy, nieprzewidywalność otoczenia oraz duże znaczenie czynników z otoczenia politycznego.
Collections
![Dozwolony użytek](/themes/Mirage2//images/licenses/c-generic.png)
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.