Wokół zarządzania kulturą. Rezultaty badania ankietowego
![Thumbnail](/bitstream/handle/20.500.12182/768/Artyku%c5%82%20-%20opublikowany.pdf.jpg?sequence=6736&isAllowed=y)
View/ Open
Date
2017Author
Dziurski, Patryk
Pawlicka, Kama
Wróblewska, Anna
Metadata
Show full item recordAbstract
Kultura fascynowała wielu badawczy od stuleci, ale dopiero w drugiej po- łowie XX wieku zainteresowali się nią ekonomiści. Obecnie obszar badawczy, jakim jest ekonomia kultury, stanowi część ekonomii, a na całym świecie powstają publikacje dotyczące ekonomicznych aspektów kultury. Współcześnie wydaje się, że obok ekonomii kultury wykształca się nowy obszar – zarządzanie kulturą, cieszące się zainteresowaniem wielu badaczy oraz wymagające zdefiniowania i opisania zarówno pod względem zakresu znaczeniowego, jak i odpowiednich metodologii badawczych. Wiosną 2017 roku przeprowadziliśmy ankietę wśród badaczy zajmujących się szeroko rozumianymi sektorami kreatywnymi, a także wśród menedżerów, często łączących doświadczenie w tej materii z praktyką akademicką. Na naszą prośbę odpowiedziało dwadzieścia osób. Wyniki tego – w gruncie rzeczy autorefleksyjnego – badania prezentujemy poniżej. Subiektywne podejście respondentów do problemów, różnorodność stano- wisk, a w wielu punktach także ich zbieżność, tworzą fundament, na którym można budować poszukiwania badawcze w tym obszarze i odnaleźć, wciąż liczne, biały plamy.
Collections
![Dozwolony użytek](/themes/Mirage2//images/licenses/c-generic.png)
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.