Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 48
Reklama : pomiędzy informacją a manipulacją
(Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2016)
An advertisement affects consumer’s attitudes and behaviors – and therefore is a message, using all possible means and techniques to inform about the product and encourage its purchase. The ad helps to build a positive ...
Z (naj)nowszej historii ruchu kobiet
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
Przedmiotem rozważań jest zagadnienie pracy reprodukcyjnej i reprodukcja społeczna jako teoretyczna i praktyczna płaszczyzna jednocząca ruch kobiet w drugiej dekadzie XXI w. Przedstawiono, po pierwsze, skomplikowany ...
Unia bankowa - koncepcja i wyzwania
(DIFIN, 2013)
W opracowaniu przedstawiono założenia unii bankowej, ze szczególnym uwzględnieniem przedmiotowego i podmiotowego oddziaływania oraz organizacji europejskiego nadzoru bankowego. Rozważania wzbogacone zostały elementami oceny ...
Ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej banku
(Centrum Doradztwa i Informacji "Difin", 2007)
W opracowaniu przedstawiono ilościowe i jakościowe metody oceny sytuacji finansowej banku. Wśród ilościowych metod omówiono m.in. analizę wskaźnikową rentowności, wypłacalności oraz jakości portfela aktywów. Prezentację ...
Ewolucja rynków pracy pod wpływem przemian technologicznych – aktualne wnioski dla Polski
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018-04)
Postęp naukowo-techniczny oraz powiązane z nim przemiany technologiczne oddziałują na rynki pracy. Globalne procesy w tym obszarze kształtują rynek pracy w Polsce. W artykule dokonano analizy wybranych globalnych kierunków ...
Ubezpieczenie emerytalne robotników w Polsce w latach 1918–1939
(Gajt Wydawnictwo, 2012)
The Polish state, which came into existence after the World War I, composed mainly of lands, that for almost one and a half of a century remained under Russian, German, and Austrian annexation. Different level of development ...
Wyższa Szkoła Handlowa 1915-1933
(Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2006)
Tekst stanowi część publikacji, poświęconej historii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przedstawia losy uczelni w okresie 1915-1933, kiedy funkcjonowała ona pod nazwą Wyższa Szkoła Handlowa.
W 1915 r. niemieckie ...
Wpływ mass mediów na życie społeczne
(Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2016)
Człowiek żyje w świecie stworzonym przez media. I nie chodzi tylko o to, że media są dla nas źródłem informacji o świecie, pozwalają na oderwanie się od rzeczywistości, łączą nas z innymi ludźmi. Wydaje się, że nie moglibyśmy ...
Wartości i władza. Wokół Platońskiego Eutyfrona
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, 2016)
Punktem wyjścia analiz jest pytanie, które Sokrates stawia w Eutyfronie: „Czy bogowie lubią to, co zbożne, dlatego, że ono jest zbożne, czy też ono jest dlatego zbożne, że je bogowie lubią?” Główny temat dialogu – pobożność ...
Działalność i organizacja Zakładu Ubezpieczeń od Wypadków we Lwowie w latach 1919-1933
("Gajt" Wydawnictwo, 2015)
The text presents the history and operation of Accidents Insurance Company in Lwów from gaining the independence of Poland until its liquidation in 1933 due to the integration of insurance business in 1933 on account of a ...