Show simple item record

dc.contributor.authorZiółkowska, Marta
dc.contributor.editorBartkowiak, Ryszard
dc.contributor.editorWachowiak, Piotr
dc.date.accessioned2020-02-10T08:06:52Z
dc.date.available2020-02-10T08:06:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationZiółkowska M., Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce. W: Wiedza i bogactwo narodów : kapitał ludzki, globalizacja i regulacja w skali światowej : zarządzanie/ red. Bartkowiak R., Wachowiak P., Warszawa, 2013.pl
dc.identifier.isbn978-83-7378-822-0pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/833
dc.description.abstractW globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach i we wszystkich dziedzinach gospodarki oraz wykorzystywane w coraz to nowych pomysłach na biznes. Tak jak pozostałe przedsiębiorstwa i organizacje sieciowe, systemy franczyzowe w obecnych czasach muszą sprostać rosnącej konkurencji i zmagać się z narastającym nasyceniem rynku. Sposobem na sprostanie tym problemom jest zróżnicowanie ofert podmiotów franczyzowych w odniesieniu do konkurentów i przetrwanie na rynku. Mogą tego dokonać, kreując i implementując innowacje. Wwielu krajach o rozwiniętej pozycji powiązań franczyzowych na rynku systemy franczyzowe zaczynają borykać się z narastającą konkurencją i nasyceniem rynku. Wiele z nich rozpoczyna w związku z tym działalność na rynkach zagranicznych. Jednak na- leży zaznaczyć, że w obecnych czasach internacjonalizacja działalności dla podmiotów franczyzowych nie wystarcza jako strategia rozwoju. Nie mniej ważne jest dążenie do tworzenia trwałej przewagi konkurencyjnej. Jedną z dróg tworzenia przewagi konkuren- cyjnej dla systemów franczyzowych są innowacje. Umożliwiają one bowiem franczyzo- dawcom zróżnicowanie swojej oferty i konceptu wobec systemów konkurentów, innych przedsiębiorstw oraz pozyskiwanie nowych klientów.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWarszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawniczapl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectinnowacjepl
dc.subjectfranczyzapl
dc.subjectfranchisingpl
dc.subjectinnovationsen
dc.subjectfranchiseen
dc.subjectfranchisingen
dc.titleKreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarcepl
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical281-289pl
dc.title.containerWiedza i bogactwo narodów : kapitał ludzki, globalizacja i regulacja w skali światowej : zarządzaniepl
dc.identifier.urlpublisherhttp://wydawnictwo.sgh.waw.plpl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.