Szerokość i głębokość poszukiwania wiedzy zewnętrznej w otwartych innowacjach
Abstract
Otwarte innowacje mogą być opisywane przez pryzmat strategii poszukiwania wiedzy zewnętrznej, w której wyróżnia się szerokość oraz głębokość poszukiwania wiedzy poza granicami przedsiębiorstwa. Szerokość poszukiwania wiedzy zewnętrznej odzwierciedla różnorodność zewnętrznych źródeł wiedzy, a głębokość poszukiwania obrazuje intensywność polegania na tych źródłach. Przeprowadzone w Polsce badania pokazują, że zarówno szerokość, jak i głębokość poszukiwania wiedzy zewnętrznej przy tworzeniu otwartych innowacji są małe. Zbadane przedsiębiorstwa pozyskują wiedzę głównie od klientów, instytucji naukowo-badawczych oraz dostawców, przy
czym głębokość poszukiwania wiedzy wśród klientów jest mała, a wśród dostawców i instytucji naukowo-badawczych duża.
Website of the publisher
https://ssl-administracja.sgh.waw.pl/pl/OW/Strony/default.aspxCollections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.