Show simple item record

dc.contributor.authorWysocki, Jacek
dc.date.accessioned2021-01-22T08:04:32Z
dc.date.available2021-01-22T08:04:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationWysocki J.,The innovative dimension of environmental certificates in companies activity, "Marketing i Rynek", 2017, nr 7, s. 797-808en
dc.identifier.issn1231-7853en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/949
dc.description.abstractInnovations such as launching a new product on the market, implementing a new technology, process or organizational improvement in an enterprise play a particular role in development of enterprises. In other words, these innovations are the most effective source of the growth of a firm’s value and its market success. However, innovations should draw on knowledge and core competences created in a firm in order that they could appear in the firm and then become the source of its competitive advantage. Under the above-mentioned conditions, the fast development of new sectors and markets as well as creation of a new value for clients is really possible and efficient in the competitive environment. Therefore, the core competences seem to be the powerful enablers stimulating innovations which result in a company’s growth on the particular market, thereby proving existence of the interdependence between enterprise’s competences and its innovative activities.en
dc.description.abstractW niniejszym artykule przedmiotem dyskusji uczyniono wskazanie innowacyjnego charakteru certyfikatów ekologicznych w odniesieniu do przedsiębiorstw, zwracając jednocześnie uwagę, iż ich posiadanie ma istotny wpływ na postrzeganie przedsiębiorstwa w kategorii podmiotu społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego, co może pozytywnie rzutować na wizerunek środowiskowy oraz wyniki finansowe. W efekcie, przedsiębiorstwa decydujące się na implementację tego typu ekoinnowacji marketingowych wykazują się nie tylko, tak potrzebną obecnie, aktywnością innowacyjną, ale i przyczyniają się do świadomego działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego, gdyż w zakresie swojego rozwoju kwestie środowiskowe traktują na równi z biznesowymipl
dc.language.isoen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectenvironmental certificationsen
dc.subjectmarketing eco-innovationsen
dc.subjectenvironmental protectionen
dc.subjectenterprisesen
dc.subjectcertyfikaty ekologiczneen
dc.subjectekoinnowacje marketingoween
dc.subjectochrona środowiskaen
dc.subjectprzedsiębiorstwaen
dc.titleThe innovative dimension of environmental certificates in companies activityen
dc.title.alternativeInnowacyjny wymiar certyfikacji ekologicznej w działalności przedsiębiorstwpl
dc.typearticleen
dc.description.number7 (CD)en
dc.description.physical797-808en
dc.title.journalMarketing i Ryneken


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe