Search
Now showing items 1-7 of 7
Wszystko na sprzedaż? Pułapki i manowce konsumpcjonizmu
(2015)
Konsumenci XXI wieku żyją pod silną presją wzorców
globalnej, kosmopolitycznej kultury konsumpcyjnej.
Zanikają regionalne odrębności, specyfika i wielobarwność
kultur lokalnych. Charakterystycznym wyróżnikiem
współczesnych ...
Optymalizacja opodatkowania pożyczek w grupach kapitałowych na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015-05)
Celem artykułu jest przedstawienie skutków podatkowych zawarcia umowy pożyczki pomiędzy członkami grupy kapitałowej na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych i wskazanie instrumentów optymalizacji podatkowej w tym ...
Partycypacyjny system społeczno-gospodarczy
(2015-12)
Cechujące Polskę asymetrie, nierównowagi i antynomiczny dryf osłabiają potencjał rozwojowy. Przyczyny tego są złożone, nie tylko ekonomiczne i polityczne, ale też cywilizacyjno-kulturowe. Za proinkluzywnym wzorcem rozwoju ...
Triumf ekonomii opartej na faktach
(2015-12)
Jak co roku, począwszy od roku 1968, 12 października 2015 r. ogłoszony został werdykt w sprawie przyznania Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych. Nobel z ekonomii corocznie przyznawany ...
Planowanie przebiegu projektów
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)
Planowanie, albo jak to trafnie ujmują autorzy opracowania „preparacja działań”
jest bardzo ważnym aspektem w zarządzaniu projektami. Większość problemów
pojawiających się w fazie realizacji projektów ma swoją przyczynę ...
Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy
(2015)
W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ...
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)
Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ...