Search
Now showing items 1-10 of 12
Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ...
Innovativeness determinants of franchise organisations
(Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)
It is important to point out when analysing business networks, that franchise companies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, allowing ...
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ...
Franczyza jako strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa
(2011)
Jednym z elementów wzrostu wartości przedsiębiorstwa może stać się franczyza. Umozliwia ona kreowanie korzystnej renomy przedsiębiorstwa na rynku, a także wzrost rozpoznawalności marki. Przyczynia się również do korzystaia ...
Innovativeness determinants of franchise organisations
(Warsaw School of Economics Press, 2014)
It is important to point out when analysing business networks, that franchise com- panies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, ...
The Franchise Model of Business in the Pharmaceutical Market
(2014)
Niniejszy artykuł jest próbą określenia możliwości szans realizacji strategii rozwoju z wykorzystaniem modelu współpracy franczyzowej na rynku farmaceutycznym. Celem artkułu jest analiza i ocena rozwoju powiązań franczyzowych ...
Social enterprise scaling up strategy– franchise development
(2018)
This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ...
Franchising in Poland - past, present, future
(Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek, 2018)
The current franchise model of enterprise development has evolved for centuries. Franchising in its contemporary form was initially developed in the American market, but owing to its universality, this model has gained ...
The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland
(2014)
Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ...
Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy
(2015)
W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ...