Wyświetlanie pozycji 25-33 z 33

    • Social enterprise scaling up strategy– franchise development 

      Ziółkowska, Marta (2018)
      This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ...
    • Social Initiatives in Food Consumption and Distribution as Part of Sustainable Consumption and Sharing Economy 

      Bachnik, Katarzyna; Szumniak-Samolej, Justyna (2018-01)
      The aim of this paper is to extract and describe recent social initiatives in food consumption and distribution in Poland and indicate their characteristics related to sustainable consumption, sharing economy and collaborative ...
    • Społeczna gospodarka rynkowa i jej współczesne znaczenie 

      Mączyńska, Elżbieta; Pysz, Piotr (2016)
      Prezentujemy wybrane refleksje na temat książki dotyczącej Społecznej Gospodarki Rynkowej przede wszystkim dlatego, że tematyka ta – mimo konstytucyjnego jej wymiaru w Polsce, ale także w Unii Europejskiej – wciąż jest ...
    • Synchromodality-as-a-Service – innowacyjny model transportu towarów 

      Cichosz, Marzenna (2018)
      Synchromodalność (zsynchronizowana intermodalność) jest innowacyjną koncepcją w transporcie multimodalnym, która zakłada, że operator logistyczny po uprzednim ustaleniu ze zleceniodawcą głównych parametrów dostawy, takich ...
    • Triumf ekonomii opartej na faktach 

      Mączyńska, Elżbieta (2015-12)
      Jak co roku, począwszy od roku 1968, 12 października 2015 r. ogłoszony został werdykt w sprawie przyznania Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych. Nobel z ekonomii corocznie przyznawany ...
    • The use of big data in tourism sales forecasting 

      Kachniewska, Magdalena (2020)
      Background. The explosion of big data (BD), automation, and machine learning have allowed contemporary businesses to better understand and predict human behavior. In scientific research big data have been widely used to ...
    • Wszystko na sprzedaż? Pułapki i manowce konsumpcjonizmu 

      Mróz, Bogdan (2015)
      Konsumenci XXI wieku żyją pod silną presją wzorców globalnej, kosmopolitycznej kultury konsumpcyjnej. Zanikają regionalne odrębności, specyfika i wielobarwność kultur lokalnych. Charakterystycznym wyróżnikiem współczesnych ...
    • Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy 

      Ziółkowska, Marta (2015)
      W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ...
    • Zarys problematyki finansów islamskich 

      Martysz, Czesław (2013)
      The article is aimed at the presentation of rudiments of Islamic finance operations and outlining the current problems connected with their development. The author focuses of the major difference between the Islamic ...