Cyfrowe Otwarte Repozytorium SGH: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 381-400 z 1046
-
Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta
(Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ... -
Import i eksport polskiego węgla w okresie międzywojennym
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2016)The article analyses the geographical and price evolution of Polish exports of coal, and explains the much smaller imports. Using detailed statistical data, it shows how state intervention (via support for and control of ... -
Dzieje linii lewantyńskiej Polskich Linii Lotniczych "Lot" w latach 30
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2012)W latach 30. Polska uruchomiła połączenie lotnicze z Palestyną. Była to konsekwencja znacznej migracji Żydów polskich na teren mandatu. Artykuł przedstawia kontekst powstania linii, jej powiązanie z polską polityką na ... -
Control and Regulation of Capital Flows Between Poland and Palestine in the Interwar Period
(Frankfurt am Main; European Association for Banking and Financial History, 2013)Palestine was a major destination for migrating Jews in the interwar period, with around 40 per cent of all newcomers coming from Poland. Palestine’s fast economic growth was the result of a large import of capital brought ... -
Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ... -
Wpływ kapitału francuskiego na modernizację Polski międzywojennej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020)Even though capital from France controlled a significant part of the Polish economy, the majority of its holdings either had been placed before World War One, or were simple takeovers of existing companies previously ... -
Wprowadzenie do metodyki studiowania. Podręcznik dla studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020-12)Metodyka studiowania – podręcznik dla studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie to przewodnik podpowiadający metody skutecznego uczenia się, przygotowywania się do egzaminów oraz kompendium wiedzy na temat uwarunkowań, ... -
Development Cooperation Within the Framework of the World Trade Organization
(SGH Publishing House, 2021-07)The book addresses the issues of international development cooperation and the involvement of the World Trade Organization (WTO) in activities supporting developing countries in their integration into the world trading ... -
Advertising premium offers in the pandemic era: the role of emotions in the consumer response
(European Advertising Academy, 2021-06-25)Two surveys, conducted among Polish consumers in different stages of the COVID-19 pandemic, investigated how the pandemic-related emotions of sadness (about the restrictions) and disgust (with other people) shape the ... -
How Firms Cooperate in Business Groups? Evidence from Poland
(2021)Purpose: The study aims to identify the main directions of intragroup cooperation, along with crucial areas of cooperation in business groups, and develops theoretical models of cooperation in a business group. Methodology: ... -
Willingness to Vaccinate against COVID-19: The Role of Assumptions on the World’s Orderliness and Positivity
(2021)This research investigates why people refuse the COVID-19 vaccine despite medical argumentation and dangerous COVID- 19 consequences. As the global pandemic development is beyond each person’s control, we predicted that ... -
Did the COVID-19 Pandemic Make Consumers Shop Alone? The Role of Emotions and Interdependent Self-Construal
(2021)The paper aims to assess the impact of the COVID-19 pandemic and possible future global epidemic events on shopping behavioral patterns. Specifically, the paper investigates consumer pandemic-related isolation behavior ... -
Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020-07)Monografia pt. "Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce" jest dziełem naukowym ujmującym w sposób kompleksowy zagadnienia rozwoju indywidualnych produktów emerytalnych, ze ... -
University ranking as a quality of education offer measure
(2021)The presented results of calculations seem to indicate that the job market has a higher appreciation of graduates in technical and economic programmes than of those in "general university" or "life sciences" fields. ... -
Zmierzyć i zrozumieć. O mierzeniu jakości kształcenia w szkołach wyższych
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020-09)Celem rozważań jest przedstawienie możliwości analiz jakości kształcenia w szkołach wyższych na podstawie danych dotyczących absolwentów, a w szczególności informacji o czasie poszukiwania pierwszej pracy, wynagrodzeniach ... -
Boundary conditions for the implementation of smart management systems in tourist destinations
(2020)Objective: Purpose of this paper is twofold: (1) to indicate the business and technological foundations of smart tourism, as well as prospects for its further development; (2) to indicate factors and barriers to the ... -
O etnocentryzmie i dialogu międzykulturowym w kontekście zjawiska migracji
(Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, 2020)Celem tego artykułu jest zbadanie, czy i ewentualnie w jakim zakresie szeroko pojmowany dialog międzykulturowy może być skutecznym narzędziem pozwalającym na przezwyciężanie etnocentrycznych uprzedzeń w procesie włączania ... -
O niektórych aspektach związanych z etosem w argumentum ad crumenam
(2019-09)Celem tego artykułu jest analiza wybranych aspektów związanych z etosem w argumencie ad crumenam, rozpatrywanym jako złożona technika retoryczna. Przyjęte metody badawcze obejmują dwa podejścia z zakresu pragmatyki: teorię ... -
Cykle życia w polskim internecie
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2011)Głównym celem tekstu jest przedstawienie funkcjonowania podmiotów gospodarczych w Internecie w Polsce. Autor szczególną uwagę skupia na rozwoju działalności gospodarczej w polskim Internecie, jej aspektach prawnych oraz ... -
Specyfika rachunkowości i ocena kondycji przedsiębiorstwa przemysłowego
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2015)Celem rozdziału było przedstawienie aktualnych wymogów rachunkowo¬ści i sprawozdawczości finansowej, która jest niezbędnym elementem procesu zarządzania przedsiębiorstwami przemysłowymi. Wiele polskich przedsiębiorstw ...