Wyświetlanie pozycji 934-953 z 955

    • Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)
      W artykule dokonano podsumowania zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w podejściu do zarządzania talentami oraz nowych trendów, jakie są obserwowane w tym zakresie. Na bazie tych analiz opracowano zestaw cech charakterystycznych ...
    • Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      W niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki wybranych badań pokazujących, jak w perspektywie minionej dekady zmieniało się postrzeganie przez polskich przedsiębiorców znaczenia zarządzania talentami – od wprowadzania w ...
    • Zasoby niematerialne a wartość rynkowa przedsiębiorstw rozwijających się poprzez fuzje i przejęcia 

      Korpus, Joanna (2015)
      W artykule ukazano rolę zasobów niematerialnych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa oraz zaprezentowano wyniki badań, których głównym celem było oszacowanie wartości zasobów niematerialnych spółek uczestniczących w ...
    • Zasoby ziemi i wody w Polsce – badanie empiryczne 

      Tomeczek, Artur F. (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
      Niniejsze badanie ma na celu pokazanie, jak wykorzystanie zasobów ziemi i wody w Polsce wypada na tle innych wybranych gospodarek. Punktem wyjścia jest narracyjny przegląd literatury dotyczący pokrewnych zagadnień w badaniach ...
    • Zastosowanie analizy sieci społecznych w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem turystyki miejskiej 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      Celem niniejszego artykułu jest sformułowanie metodycznych podstaw wykorzystania dorobku teorii interesariuszy (stakeholder theory) oraz analizy sieci społecznych (social network analysis) w procesie badania skomplikowanych ...
    • Zastosowanie metody conjoint w analizie preferencji klientów biur podróży 

      Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta (2018)
      Metoda conjoint jest często stosowana w praktyce badań marketingowych i należy do metod klasyfikacji i analizy danych wykorzystujących podejście dekompozycyjne do pomiaru preferencji klientów. Dzięki jej zastosowaniu ...
    • Zastosowanie modelu AIDA w ocenie skuteczności reklamy internetowej 

      Kozłowska, Anna; Pańkowski, Andrzej (2018)
      Rozwój formatów reklamy internetowej powiązany jest z poszerzaniem się możliwości badania skuteczności ich oddziaływania na konsumenta. Punktem wyjścia jest w tym wypadku możliwość określenia efektów reklamowych – tego, ...
    • Zatrudnialność absolwentów szkół wyższych 

      Rocki, Marek (2022-03)
      W artykule zestawiono wartości względnego wskaźnika bezrobocia i względnego wskaźnika zarobków (ich wartości wyznaczane są i udostępniane w ogólnopolskim systemie monitorowania ekonomicznych losów absolwentów) dla wszystkich ...
    • Zdolność do współdziałania 

      Mączyńska, Elżbieta (2010-01)
      Czy rację mają optymiści w przepowiadaniu szybkiego wyjścia z globalnego kryzysu czy pesymiści wieszczący jego drugą falę? Podzielam opinię ekspertów spodziewających się w 2010 r. dodatniej dynamiki wzrostu gospodarczego. ...
    • Zmiany regulacji w zakresie prawa żywnościowego a konkurencyjność firm spożywczych w Unii Europejskiej 

      Oleszczuk, Daria; Kowalczyk, Stanisław (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      W pracy poddano analizie dwie główne instytucje wymienione w klasyfikacji Northa, tj. ograniczenia formalne oraz sankcje, czyli przynależne tym ograniczeniom właściwości wykonawcze w zakresie bezpieczeństwa żywności na ...
    • Zmierzyć i zrozumieć. O mierzeniu jakości kształcenia w szkołach wyższych 

      Rocki, Marek (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020-09)
      Celem rozważań jest przedstawienie możliwości analiz jakości kształcenia w szkołach wyższych na podstawie danych dotyczących absolwentów, a w szczególności informacji o czasie poszukiwania pierwszej pracy, wynagrodzeniach ...
    • Znaczenie i rola zaufania na rynku finansowym 

      Martysz, Czesław; Rzeszutek, Marcin (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Celem artykułu jest próba przedstawienia problemu zaufania uczestników rynku finansowego do tego rynku. Bazując na kategoriach społeczno-psychologicznych autorzy będą starali się odnieść problem zaufania do kryteriów ...
    • Znaczenie kosztów transakcyjnych dla ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 

      Bentkowska, Katarzyna (2016-01)
      Autorka analizuje rolę, jaką odgrywają koszty transakcyjne w zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. Koszty transakcyjne nie są wyodrębniane w przedsiębiorstwach i często zarządzający nie uświadamiają sobie ich wysokości. ...
    • Znaczenie kultury organizacyjnej w dobie globalizacji 

      Czainska, Katarzyna (Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2012)
      W referacie zaprezentowano skrócony opis badań międzynarodowych, prowadzonych w Wielkiej Brytanii, Indiach, Nigerii i Polsce, dotyczących zmiany znaczenia kultury organizacyjnej w kontekście procesów globalizacyjnych. ...
    • Znaczenie przedsiębiorczości w kształtowaniu przewag konkurencyjnych 

      Weresa, Marzenna Anna; Kowalski, Arkadiusz Michał; Próchniak, Mariusz; Tomeczek, Artur Franciszek; Napiórkowski, Tomasz; Milewicz, Waldemar; Dzienis, Anna; Lewandowska, Małgorzata Stefania; Danik, Lidia (SGH Oficyna Wydawnicza, 2023)
      Celem monografii na gruncie teoretycznym jest rozszerzenie wiedzy na temat przedsiębiorczości jako czynnika konkurencyjności gospodarek oraz zidentyfikowanie kierunków badań nad konkurencyjnością, które w pojawiły się ...
    • Znaczenie sytuacji rodzinnej, wzorców rodzinnych i postaw wobec kulturowych ról płci dla zatrudnienia matek małych dzieci w Polsce 

      Kocot-Górecka, Katarzyna; Kurowska, Anna (2013)
      W artykule zaprezentowano wyniki oszacowania dwupoziomowego modelu regresji logitowej dla oceny takich predyktorów pracy zawodowej matek dzieci do lat 14 w Polsce jak: sytuacja rodzinna, rodzinne wzorce oraz postawy matek ...
    • Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce​ 

      Rutecka-Góra, Joanna; Bielawska, Kamila; Hadryan, Milena; Kowalczyk-Rólczyńska, Patrycja; Pieńkowska-Kamieniecka, Sylwia (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020-07)
      Monografia pt. "Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce" jest dziełem naukowym ujmującym w sposób kompleksowy zagadnienia rozwoju indywidualnych produktów emerytalnych, ze ...
    • Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach 

      Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      Celem niniejszego badania była analiza wykorzystania zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu sferą marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwacheferencji klientów indywidualnych, grup interesariuszy i całego społeczeństwa. ...
    • Zwinna transformacja w dużej skali 

      Wyrozębski, Paweł; Cichocki, Hubert (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      Bariery transformacji agile wzrastają wraz z wielkością organizacji, pojawiają się także nowe, charakterystyczne dla dużych organizacji. Celem niniejszego artykułu jest omówienie zagadnień związanych ze zwinną transformacją ...
    • Zwinność : od zwinnych zespołów do zwinnego zarządzania 

      Wyrozębski, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2021-12)
      W rozdziale pierwszym przedstawiono genezę, historię oraz główne założenia koncepcji zwinnego zarządzania. Podjęto się próby zdefiniowania zwinności, uporządkowania metodologicznego koncepcji oraz przedstawienia głównych ...