Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 934-953 z 955
-
Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)W artykule dokonano podsumowania zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w podejściu do zarządzania talentami oraz nowych trendów, jakie są obserwowane w tym zakresie. Na bazie tych analiz opracowano zestaw cech charakterystycznych ... -
Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)W niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki wybranych badań pokazujących, jak w perspektywie minionej dekady zmieniało się postrzeganie przez polskich przedsiębiorców znaczenia zarządzania talentami – od wprowadzania w ... -
Zasoby niematerialne a wartość rynkowa przedsiębiorstw rozwijających się poprzez fuzje i przejęcia
(2015)W artykule ukazano rolę zasobów niematerialnych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa oraz zaprezentowano wyniki badań, których głównym celem było oszacowanie wartości zasobów niematerialnych spółek uczestniczących w ... -
Zasoby ziemi i wody w Polsce – badanie empiryczne
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Niniejsze badanie ma na celu pokazanie, jak wykorzystanie zasobów ziemi i wody w Polsce wypada na tle innych wybranych gospodarek. Punktem wyjścia jest narracyjny przegląd literatury dotyczący pokrewnych zagadnień w badaniach ... -
Zastosowanie analizy sieci społecznych w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem turystyki miejskiej
(2012)Celem niniejszego artykułu jest sformułowanie metodycznych podstaw wykorzystania dorobku teorii interesariuszy (stakeholder theory) oraz analizy sieci społecznych (social network analysis) w procesie badania skomplikowanych ... -
Zastosowanie metody conjoint w analizie preferencji klientów biur podróży
(2018)Metoda conjoint jest często stosowana w praktyce badań marketingowych i należy do metod klasyfikacji i analizy danych wykorzystujących podejście dekompozycyjne do pomiaru preferencji klientów. Dzięki jej zastosowaniu ... -
Zastosowanie modelu AIDA w ocenie skuteczności reklamy internetowej
(2018)Rozwój formatów reklamy internetowej powiązany jest z poszerzaniem się możliwości badania skuteczności ich oddziaływania na konsumenta. Punktem wyjścia jest w tym wypadku możliwość określenia efektów reklamowych – tego, ... -
Zatrudnialność absolwentów szkół wyższych
(2022-03)W artykule zestawiono wartości względnego wskaźnika bezrobocia i względnego wskaźnika zarobków (ich wartości wyznaczane są i udostępniane w ogólnopolskim systemie monitorowania ekonomicznych losów absolwentów) dla wszystkich ... -
Zdolność do współdziałania
(2010-01)Czy rację mają optymiści w przepowiadaniu szybkiego wyjścia z globalnego kryzysu czy pesymiści wieszczący jego drugą falę? Podzielam opinię ekspertów spodziewających się w 2010 r. dodatniej dynamiki wzrostu gospodarczego. ... -
Zmiany regulacji w zakresie prawa żywnościowego a konkurencyjność firm spożywczych w Unii Europejskiej
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)W pracy poddano analizie dwie główne instytucje wymienione w klasyfikacji Northa, tj. ograniczenia formalne oraz sankcje, czyli przynależne tym ograniczeniom właściwości wykonawcze w zakresie bezpieczeństwa żywności na ... -
Zmierzyć i zrozumieć. O mierzeniu jakości kształcenia w szkołach wyższych
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020-09)Celem rozważań jest przedstawienie możliwości analiz jakości kształcenia w szkołach wyższych na podstawie danych dotyczących absolwentów, a w szczególności informacji o czasie poszukiwania pierwszej pracy, wynagrodzeniach ... -
Znaczenie i rola zaufania na rynku finansowym
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem artykułu jest próba przedstawienia problemu zaufania uczestników rynku finansowego do tego rynku. Bazując na kategoriach społeczno-psychologicznych autorzy będą starali się odnieść problem zaufania do kryteriów ... -
Znaczenie kosztów transakcyjnych dla ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw
(2016-01)Autorka analizuje rolę, jaką odgrywają koszty transakcyjne w zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. Koszty transakcyjne nie są wyodrębniane w przedsiębiorstwach i często zarządzający nie uświadamiają sobie ich wysokości. ... -
Znaczenie kultury organizacyjnej w dobie globalizacji
(Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2012)W referacie zaprezentowano skrócony opis badań międzynarodowych, prowadzonych w Wielkiej Brytanii, Indiach, Nigerii i Polsce, dotyczących zmiany znaczenia kultury organizacyjnej w kontekście procesów globalizacyjnych. ... -
Znaczenie przedsiębiorczości w kształtowaniu przewag konkurencyjnych
(SGH Oficyna Wydawnicza, 2023)Celem monografii na gruncie teoretycznym jest rozszerzenie wiedzy na temat przedsiębiorczości jako czynnika konkurencyjności gospodarek oraz zidentyfikowanie kierunków badań nad konkurencyjnością, które w pojawiły się ... -
Znaczenie sytuacji rodzinnej, wzorców rodzinnych i postaw wobec kulturowych ról płci dla zatrudnienia matek małych dzieci w Polsce
(2013)W artykule zaprezentowano wyniki oszacowania dwupoziomowego modelu regresji logitowej dla oceny takich predyktorów pracy zawodowej matek dzieci do lat 14 w Polsce jak: sytuacja rodzinna, rodzinne wzorce oraz postawy matek ... -
Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020-07)Monografia pt. "Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce" jest dziełem naukowym ujmującym w sposób kompleksowy zagadnienia rozwoju indywidualnych produktów emerytalnych, ze ... -
Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)Celem niniejszego badania była analiza wykorzystania zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu sferą marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwacheferencji klientów indywidualnych, grup interesariuszy i całego społeczeństwa. ... -
Zwinna transformacja w dużej skali
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Bariery transformacji agile wzrastają wraz z wielkością organizacji, pojawiają się także nowe, charakterystyczne dla dużych organizacji. Celem niniejszego artykułu jest omówienie zagadnień związanych ze zwinną transformacją ... -
Zwinność : od zwinnych zespołów do zwinnego zarządzania
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2021-12)W rozdziale pierwszym przedstawiono genezę, historię oraz główne założenia koncepcji zwinnego zarządzania. Podjęto się próby zdefiniowania zwinności, uporządkowania metodologicznego koncepcji oraz przedstawienia głównych ...