Przeglądaj według autora "Matusewicz, Michał"
-
Porównywalność skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej spółek giełdowych z indeksu WIG20
Łazarowicz, Edyta (Warszawa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza, 2017)Opracowanie ma na celu analizę skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej (bilansów) polskich spółek giełdowych w zakresie stosowanych formatów tych sprawozdań, w szczególności: zakresu pozycji, kolejności pozycji ... -
Zarys problematyki przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym i ich wykrywania
Martysz, Czesław; Walczak, Karolina (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Najważniejszym celem niniejszego artykułu jest przybliżenie sposobów przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym przez organy państwowe oraz przedsiębiorstwa. W artykule ukazano zarys systemu instytucji realizujących zadania ... -
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ... -
Polityka podatkowa władz gminnych w Polsce - wyzwania dla teorii i praktyki samorządowej
Felis, Paweł (Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem opracowania jest włączenie się w nurt dyskusji na temat polityki podatkowej, uświadomienie naukowcom i samorządowcom wagi tego zagadnienia, co może się stać impulsem do prowadzenia w Polsce pogłębionych studiów ... -
Triumf niemieckiej szkoły historycznej w Japonii
Kightley, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Artykuł opisuje przyczyny sukcesu niemieckiej szkoły historycznej w Japonii pod koniec XIX w. Autorka wskazuje na wpływ uwarunkowań kulturowych i ekonomicznych na przyjęcie niemieckiej szkoły historycznej jako oficjalnej ... -
Badania postaw konsumentów wobec jakości produktów kupowanych z małym zaangażowaniem poznawczym
Doroszewicz, Stefan; Trzebiński, Wojciech; Zbierzchowska, Anna (Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)W pracy przedstawiono metody identyfikacji inherentnych właściwości – składowych nietrwałej, wewnętrznej reprezentacji produktu – oraz kryterium podejmowania konsumenckich decyzji zakupowych w wypadku małego zaangażowania ... -
Charakterystyka i ocena efektywności wybranych typów inwestycji alternatywnych
Martysz, Czesław; Gogiel, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie inwestycji alternatywnych jako instrumentów przydatnych w procesie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego, szczególnie w okresach niestabilności na rynkach finansowych. Główna ... -
Ocena skutków implementacji dyrektywy MIFID II w UE ze szczególnym uwzględnieniem Polski
Martysz, Czesław; Sienkiewicz, Adrian (Szkoła Główna Handlowa (Warszawa). Oficyna Wydawnicza, 2020)Celem niniejszej publikacji jest próba krytycznej oceny, czy skutki implementacji dyrektywy MIFID II są zbieżne z jej pierwotnymi założeniami. W tekście przedstawiono również nowe praktyki rynkowe powstałe po implementacji ... -
Organizational Discontinuity Theory jako koncepcja badania wirtualnych środowisk pracy
Klimczak, Katarzyna; Łazarowicz, Edyta (Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2021)Celem rozdziału jest przedstawienie koncepcji Organizational Discontinuity Theory (ODT) zaproponowanej przez Watson‐Manheim, Chudoba, Crowston. Autorzy ci wyszli z propozycją ODT jako ram koncepcyjnych do eksplorowania ... -
Piramidy finansowe (PF) i schematy Ponziego (SP) a marketing wielopoziomowy (MLM)
Królikowska, Aleksandra; Martysz, Czesław Bartłomiej (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Pierwszym celem artykułu będzie uwypuklenie charakterystycznych cech pozwalających rozróżnić piramidę finansową (PF) od schematu Ponziego (SP) zgodnie z paradygmatem przyjętym w literaturze zagranicznej, w tym wskazanie ... -
Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce
Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ... -
Wyzwania dla spółek w zakresie efektywnego komunikowania informacji w sprawozdaniach finansowych
Łazarowicz, Edyta (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Celem rozdziału jest identyfikacja wyzwań, przed którymi stają spółki stosujące zasady efektywnej komunikacji przy sporządzaniu sprawozdań finansowych według MSSF. Z doświadczeń spółek wynika, że dwa główne wyzwania na ... -
Otoczenie cyfrowe jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych na rynku turystycznym
Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W warunkach gospodarki cyfrowej wyłaniają się nowe źródła renty ekonomicznej, stosunkowo szybko identyfikowane przez przedsiębiorców, które stają się czynnikiem przeobrażeń rynkowych. Nowe modele biznesowe oparte na analizie ... -
Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce
Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Innowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów ... -
Open data jako czynnik konkurencyjności regionów turystycznych – stan badań i przykłady wdrożeń
Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Ekonomia doświadczeń od ponad 20 lat stanowi element analiz na gruncie badań nad turystyką, ale jej nowy wymiar – oparty o technologie cyfrowe – pozostaje słabo rozpoznanym obszarem badań. Tymczasem rozpowszechnienie ...