Wyświetlanie pozycji 1-20 z 20

    • Innowacje jako warunek rozwoju współczesnych przedsiębiorstw 

      Wysocki, Jacek (2009)
      W dobie globalizacji innowacje stanowią podstawowy czynnik skutecznego konkurowania i rozwoju podmiotu gospodarczego. Poszukiwanie i wdrażanie zmian, które są synonimem innowacji, nie tylko kształtuje ekspansję przedsiębiorstwa, ...
    • Kompetencje przedsiębiorstwa a innowacje 

      Wysocki, Jacek (2010)
      Zmiany zachodzące w sposobie pojmowania i zarządzania przedsiębiorstwem będące następstwem nowych uwarunkowań konkurencyjnych sprawiły, że powstające na przestrzeni ostatnich lat teorie z dziedziny nauk o zarządzaniu nie ...
    • Innowacje w marketingu – wybrane zagadnienia 

      Ziółkowska, Marta (2011)
      Jednym z najpopularniejszych pojęć w obecnych czasach, zarówno w nauce, jak i praktyce, jest słowo innowacja. W niniejszym opracowaniu pojęcie to zostanie opisane w ujęciu marketingu i najnowszych narzędzi marketingowych, ...
    • Innowacje w strategii rozwoju przedsiębiorstwa 

      Wysocki, Jacek; Rak, Jolanta (2012)
      The complicated nature of modern, technology-based global economy, forcing companies to continuously take risks and search opportunities that arise in relation to the development of new markets, products, or new needs ...
    • Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce 

      Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
      W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ...
    • The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland 

      Ziółkowska, Marta (2014)
      Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ...
    • Nowe procesy w gospodarce światowej. Wnioski dla Polski 

      Bąk, Henryk; Czarny, Elżbieta; Śledziewska, Katarzyna; Misztal, Piotr; Kulpaka, Paweł; Majewska, Maria; Talar, Sylwia; Sporek, Tadeusz; Januszkiewicz, Włodzimierz; Kuźnar, Andżelika; Wróbel, Anna; Nyga-Łukaszewska, Honorata; Knap, Renata; Menkes, Jerzy; Michalski, Bartosz; Wróblewski, Marek; Daszkiewicz, Nelly; Łukasiewicz‑Kamińska, Agnieszka; Stępień, Beata; Gryczka, Marcin; Geise, Andrzej; Molendowski, Edward; Żmuda, Małgorzata; Toporowski, Patryk; Ambroziak, Łukasz; Szypulewska-Porczyńska, Alina; Pera, Bożena; Grabowiecki, Jerzy; Szostak, Mieczysław; Kowalski, Arkadiusz Michał; Chilimoniuk‑Przeździecka, Eliza; Nacewska‑Twardowska, Aleksandra; Odrobina, Anna; Jastrzębska, Ewa; Legutko‑Kobus, Paulina; Czech, Katarzyna (Oficyna Wydawnicza SGH, 2014)
      Ostatnie lata to okres istotnych przemian w gospodarce światowej. Składają się na nie przede wszystkim skutki kryzysu gospodarczego drugiej połowy poprzedniej dekady. Skutki, które z mniejszą lub większą intensywnością ...
    • Innowacje w logistyce miejskiej - zrównoważony transport publiczny 

      CICHOSZ, Marzenna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2015)
      Jednym z istotnych problemów współczesnych miast jest kongestia transportowa,czyli natężenie ruchu środków transportu większe od przepustowości dostępnej infrastruktury. Doświadczenia wielkich miast na całym świecie pokazują, ...
    • Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy 

      Ziółkowska, Marta (2015)
      W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ...
    • Na ile innowacyjny jest eksport usług z Polski? 

      Czarny, Elżbieta; Kuźnar, Andżelika; Śledziewska, Katarzyna (2017)
      W opracowaniu analizujemy polski eksport usług sprawdzając, na ile jest innowacyjny (posługujemy się definicjami innowacyjności znanymi z literatury przedmiotu oraz przyjętymi przez nas na potrzeby tego badania). Badamy ...
    • Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach : wybrane zagadnienia 

      Krawczyk-Sokołowska, Izabela; Pierścieniak, Agata; Inków, Monika; Lisowska, Renata; Ropęga, Jarosław; Kamińska, Alfreda; Jakubiak, Monika; Widelska, Urszula; Sitko-Lutek, Agnieszka; Krot, Katarzyna; Lewicka, Dagmara; Dobrzanowski, Krzysztof; Bębenek, Piotr; Rostocki, Andrzej; Trzmielak, Dariusz M.; Krzymianowska-Kozłowska, Joanna; Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk; Zajkowska, Monika; Dziurski, Patryk; Mazurek-Łopacińska, Krystyna; Sobocińska, Magdalena; Bartkowiak, Paweł; Michalak, Szymon; Sobotkiewicz, Dariusz; Chomiak-Orsa, Iwona; Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta; Sanak-Kosmowska, Katarzyna; Motała, Daria; Bohdanowicz, Leszek; Urbanek, Grzegorz; Pilch, Kamila; Izabela Baruk, Agnieszka; Masłowski, Dariusz; Kulińska, Ewa; Rosiński, Jerzy; Hauke, Krzysztof (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
      W drugiej dekadzie XXI wieku pojawiły się nowe, dotąd nieznane wielu menedżerom wyzwania globalne, społeczne i technologiczne.Wśród nich na pierwszy plan wysunęły się m.in.: stopniowy wzrost znaczenia współpracy pomiędzy ...
    • Współpraca w ramach działalności innowacyjnej inicjatyw klastrowych w Polsce 

      Kowalski, Arkadiusz Michał (2020)
      Przedmiotem artykułu jest koncepcja klastrów, która wpisuje się w nowoczesne modele innowacji i polityki innowacyjnej, akcentujące znaczenie interakcji i współpracy między różnymi rodzajami podmiotów tworzących narodowe i ...
    • Interplay between coopetition and innovation : Systematic literature review 

      Dziurski, Patryk (2020)
      The paper aims to present results of the systematic literature review on the interplay between coopetition and innovation as well as to identify key research problems and potential directions for further studies. Author’s ...
    • Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce 

      Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)
      Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ...
    • Przejęcia technologiczne w erze gospodarki cyfrowej 

      Korpus, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)
      W pracy przedstawiono tendencje w zakresie rozwoju nowych technologii i innowacji, określono czynniki przyczyniające się do wzmożonej aktywności na rynku przejęć technologicznych oraz wskazano główne motywy dokonywania ...
    • W kierunku zrównoważonej gospodarki w dobie pandemii 

      Kowalski, Arkadiusz Michał; Weresa, Marzenna Anna; Tomeczek, Artur Franciszek; Napiórkowski, Tomasz Marcin; Dzienis, Anna Maria; Lewandowska, Małgorzata Stefania; Próchniak, Mariusz; Radło, Mariusz-Jan; Szarek-Piaskowska, Aleksandra; Nyga-Łukaszewska, Honorata; Kamińska, Katarzyna (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022)
      Pandemia COVID-19 i podjęte przez rządy i organizacje międzynarodowe decyzje i działania w diametralny sposób zmieniły warunki konkurowania w gospodarce światowej. Jedną z kluczowych cech umożliwiających osiągnięcie wysokiej ...
    • Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce 

      Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)
      Innowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów ...
    • Działalność innowacyjna w przedsiębiorstwach rodzinnych 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2023)
      Celem artykułu jest przybliżenie specyfiki działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach rodzinnych oraz zaproponowanie autorskiej klasyfikacji modelowych postaw członków rodziny wobec działalności innowacyjnej wraz z ich ...
    • Rozważania nad autorskim podejściem do pomiaru innowacyjności organizacji 

      Dziurski, Patryk; Jefmański, Bartłomiej (2023)
      Celem artykułu jest zaproponowanie autorskiego podejścia do pomiaru innowacyjności organizacji, które bazuje na porównaniu innowacyjności organizacji do poziomu innowacyjności wzorca i antywzorca, jak również przedstawienie ...
    • Ekoinnowacje w branży produkcji materiałów budowlanych w Polsce 

      Wysocki, Jacek; Michalak, Jacek (2023-03-31)
      W artykule omówiona została rola ekoinnowacji w działalności przedsiębiorstw z branży produkcji materiałów budowlanych. Analizowana branża cechuje się wysoką dynamiką wzrostu, a także stosunkowo wysokim poziomem innowacyjności ...