Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDziurski, Patryk
dc.contributor.editorWielgórska-Leszczyńska, Joanna
dc.contributor.editorMatusewicz, Michał
dc.date.accessioned2022-07-15T06:26:24Z
dc.date.available2022-07-15T06:26:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationDziurski P., Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce. W: Teoretyczne i praktyczne aspekty w naukach ekonomicznych, red. Wielgórska-Leszczyńska J., Matusewicz M., Warszawa, 2022.pl
dc.identifier.isbn978-83-8030-555-7pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1025
dc.description.abstractInnowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów wykazuje zainteresowanie tworzeniem oraz wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań, a badacze na całym świecie dążą do lepszego zrozumienia czym jest innowacyjność, jakie są jej przejawy, determinanty oraz efekty. Rozdział, jak i przedstawione w nim wyniki badania, wpisują się więc w dyskusję dotyczącą innowacyjności organizacji, szczególnie w obszarze istoty innowacyjności oraz jej pomiaru. W zarządzaniu, innowacyjność jest analizowana zarówno na poziomie całej organizacji jak i również na poziomie wewnątrzorganizacyjnym (m.in. zespołów, grup pracowniczych i wewnątrzkorporacyjnych sieci) oraz międzyorganizacyjnym, choć wydaje się, że najrzadziej jest ona analizowana w kontekście złożonych organizacji jakimi są grupy kapitałowe. Rozdział koncentruje się więc na grupach kapitałowych, a badanie, którego wyniki zostały przedstawione w rozdziale, miało na celu określenie poziomu innowacyjności grup kapitałowych w Polsce. Cel ten zostały zrealizowane w badaniu empirycznym na próbie 121 grup kapitałowych przy wykorzystaniu metody CATI. Rozdział składa się z trzech części. W pierwszej części o charakterze teoretycznym omówiono istotę innowacyjności organizacji oraz różne podejście do jej pomiaru. W drugiej części zostały przedstawione podstawy metodyczne przeprowadzonego postępowania badawczego, natomiast w trzeciej części o charakterze empirycznym przedstawiono oraz omówiono wyniki badania.pl
dc.language.isopl
dc.publisherOficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectinnowacyjnośćpl
dc.subjectinnowacjepl
dc.subjectgrupy kapitałowepl
dc.titleInnowacyjność grup kapitałowych w Polscepl
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.edition1pl
dc.description.physical75-91pl
dc.title.containerTeoretyczne i praktyczne aspekty w naukach ekonomicznychpl
dc.identifier.urlpublisherhttps://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/publikacje/Documents/037_000_teoretyczne_i_praktyczne_aspekty_w_naukach_ekonomicznych.pdfpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.