Przeglądaj Inne / Other według tytułu
Wyświetlanie pozycji 166-185 z 253
-
Rola aglomeracji miejskich w Polsce w offshoringu usług biznesowych
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)Wyniki badania aglomeracji miejskich jako lokalizacji goszczących dla offshoringu usług biznesowych wskazują na dużą koncentrację tej działalności w siedmiu głównych ośrodkach w Polsce (Kraków, Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, ... -
Rola aliansu logistycznego we wzmacnieniu innowacyjności operatora logistycznego
(Warszawa; Oficyna Wydawnicza SGH, 2016)Innowacje są kluczowym czynnikiem sukcesu wielu firm, w tym operatorów logistycznych. Zarządzanie procesem ich kreowania i wdrożenia może pomóc przedsiębiorstwom logistycznym zbudować przewagę konkurencyjną, która pozwoli ... -
Rola edukacji finansowej w ograniczaniu nadużyć i oszustw na rynku finansowym
(Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2020-09)Edukacja finansowa konsumentów jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania rynków finansowych. Tymczasem badania pokazują, że poziom wiedzy, świadomości i kompetencji finansowych jest w Polsce niski, a na rynku występuje ... -
Rola systemu wartości w legitymizowaniu organizacji – banki na tle innych przedsiębiorstw
(2018)Organizacje potrzebują legitymacji, aby przetrwać, dlatego wykorzystują różne możliwości jej zdobycia i utrzymania. Jedną z nich jest wykazanie, że ich wartości organizacyjne są zgodne z normatywnymi oczekiwaniami ... -
The role of social capital and trust in contracting
(Warsaw University of Life Sciences Press, 2018)The aim of the study is to analyse how the social capital in Poland affects contracting. It’s role is significant as the contracts concluded on the market are incomplete, i.e. they do not regulate all the issues explicitly. ... -
Rozważania nad autorskim podejściem do pomiaru innowacyjności organizacji
(2023)Celem artykułu jest zaproponowanie autorskiego podejścia do pomiaru innowacyjności organizacji, które bazuje na porównaniu innowacyjności organizacji do poziomu innowacyjności wzorca i antywzorca, jak również przedstawienie ... -
Rozwój organizacji pozarządowych jako czynnik ryzyka reputacyjnego
(2016)Ryzyko reputacyjne traktowane jest jako jedno z największych zagrożeń dla przedsiębiorstw, ale w literaturze akademickiej zjawisko to nie zostało dotąd dobrze opisane. Celem rozważań jest prezentacja ryzyka reputacyjnego ... -
Rozwój sektora FinTech a tradycyjna bankowość – ujęcie ilościowe
(Oficyna Wydawcza SGH, 2018)W tekście przeanalizowano ilościowo rozwój sektora FinTech na świecie, a także oceniono związki występujące między postępującą informatyzacją i przenoszeniem usług finansowych do Internetu a funkcjonowaniem tradycyjnej ... -
Różne oblicza samozatrudnienia
(Oficyna Wydawnica SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Monografia stanowi próbę kategoryzacji zjawiska samozatrudnienia. Przeanalizowane zostały dotychczasowe badania naukowe i publikacje teoretyczne oraz oficjalne dokumenty międzynarodowych organizacji zajmujących się ... -
Rural Areas – Boroughs Under Pressure and Free Riders. Evidence from Poland
(2018)The analysis of rural areas in Poland on the LAU2 level reveals significant heterogeneities among these entities. Research based on demographic, wellbeing and infrastructure indicators showed that there was no uniform ... -
Ryczałtowe opodatkowanie dochodów osób fizycznych jako źródło dochodów budżetowych w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)W niniejszym opracowaniu zajmujemy się jedynie ryczałtami stosowanymi w opodatkowaniu dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Pierwszą formą jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, drugą– karta podatkowa ... -
Rynkowa wycena absolwentów studiów ekonomicznych w Polsce
(2018)Artykuł zawiera analizę wynagrodzeń absolwentów rocznika 2014 polskich uczelni prowadzących studia na kierunkach ekonomicznych oraz wskazuje niektóre czynniki różnicujące ich wynagrodzenia. Analiza oparta jest na danych ... -
Safety and quality of food on the polish market after European Union accession,
(2019)The aim of this study is to investigate how the level of food safety and quality in Poland has changed after European Union accession. Poland’s accession to EU structures resulted in a number of economic, market and ... -
Samozatrudnienie absolwentów szkół wyższych jakopotencjalna miara ich przedsiebiorczości
(2018)CEL NAUKOWY: Wcześniejsze badania dotyczące losów absolwentów różnych uczelni opierały się na ankietach. Obecnie po pełnym wdrożeniu (w 2017 r.) systemu wykorzystującego połączone dane POLon i ZUS (dostępne w raportach ... -
Sądownictwo w czasie COVID-19 – raport z badania oceny wpływu pandemii COVID-19 na wymiar sprawiedliwości w Polsce
(Stowarzyszenie Sędziów Polskich IUSTITIA, 2021)Zespół badawczy Iustitii zbadał funkcjonowanie sądów w czasie pandemii. Na ankietę odpowiedziało prawie 400 sędziów. Autorzy przeanalizowali dodatkowo regulacje i wytyczne oraz skonfrontowali je z praktyką. Raport pokazał ... -
Scenariusze rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich po roku 2020
(Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, 2019)Scenariusze generalnie dotyczą zjawisk, których przyszły przebieg nie jest możliwy do jednoznacznego przewidzenia. Złożoność zjawiska oraz jego otoczenia sprawia, że może być ono przewidywane w różny sposób i to nawet przy ... -
Self-insurance as a formula for risk management – a new perspective
(2016)The article sets together some formulas for risk management that are used to protect company’s operations: mutual insurance, co-operatives, captive insurance, peer to peer, risk retention schemes as well as internal risk ... -
Self-relevance diminishes the effectiveness of importance and trustworthiness cues in consumer response to online product-related messages
(2022)The existing literature suggests that people rely less on norms and conventions when the context is more relevant to them. On that account, the paper proposes that the self-relevance of response to an online product ... -
The Socially Responsible Advertising: in Quest for Values...
(2019)CSR requires a responsible approach in all areas of the company's operations, including advertising activities. The basic aim of the article is to identify the values that should be the basis for building socially responsible ... -
Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy
(Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ...