Przeglądaj Inne / Other według autora "Szkoła Główna Handlowa w Warszawie"
-
Achieving Environmental Policy Objectives through the Implementation of Sustainable Development Goals : The Case for European Union Countries
Kluza, Krzysztof; Zioło, Magdalena; Bąk, Iwona; Spoz, Anna (2021)One of the key challenges for climate policies is the identification of strategies that will effectively support the implementation of environmental goals. Environmental policies are connected with other development policies ... -
Finanse Publiczne a stabilność systemu finansowego
Kluza, Krzysztof; Kluza, Stanisław (Polska Akademia Nauk, 2021)Celem opracowania jest prezentacja zagadnienia stabilności finansowej w kontekście jej znaczenia dla finansów publicznych. Istotny akcent położony jest na wymiarze stabilności finansowej jako dobra publicznego. Ostatnie ... -
Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce
Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ... -
How Firms Cooperate in Business Groups? Evidence from Poland
Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (2021)Purpose: The study aims to identify the main directions of intragroup cooperation, along with crucial areas of cooperation in business groups, and develops theoretical models of cooperation in a business group. Methodology: ... -
Przejęcia technologiczne w erze gospodarki cyfrowej
Korpus, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)W pracy przedstawiono tendencje w zakresie rozwoju nowych technologii i innowacji, określono czynniki przyczyniające się do wzmożonej aktywności na rynku przejęć technologicznych oraz wskazano główne motywy dokonywania ... -
Is it worth focusing on product details? How consumers use abstract product information in direct response to product alternatives
Trzebiński, Wojciech; Doroszewicz, Stefan; Marciniak, Beata (2021-04-08)This paper proposes a model showing how response self-relevance shapes the use of abstract product attributes in the consumer response (i.e., evaluation and choice) to a set of product alternatives perceived directly ... -
Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta
Trzebiński, Wojciech (Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ... -
Free Float in the Polish Capital Market and Its Importance for Investors
Martysz, Czesław Bartłomiej (2022)Theoretical background: Free float (hereinafter abbreviated as f.f.) refers to the ratio of shares held by small investors (less than 5%) to all shares in a company. f.f. investors are generally unrelated to each other or ... -
Dostępność finansowa mieszkań w krajach Europy Środkowo-Wschodniej na tle zmian parametrów polityki pieniężnej
Czerniak, Adam; Czaplicki, Marcin; Mokrogulski, Mateusz; Niedziółka, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W rozdziale przedstawiono analizę dostępności cenowej i kredytowej mieszkań w państwach Europy Środkowo-Wschodniej (EŚW) w latach 2016–2021. Zebrano i omówiono w tym celu dane dotyczące kształtowania się cen nieruchomości ... -
Kształcenie doktorantów – stan prognozowany na 2025 r. z projekcją do 2030 r.
Kraśniewski, Andrzej; Lewicki, Jacek (Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2022)System kształcenia doktorantów w naszym kraju uległ zasadniczej zmianie w 2018 roku w wyniku wejścia w życie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Pomimo zapowiedzi nie wprowadzono jednak wszystkich zapowiadanych ... -
Brand Loyalty to Popular Music Group Brands. The Role of Brand Attachment and Brand Community Relationships
Fira, Martyna (Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)This study extends the concept of brand attachment to the context of cultural brands, specifically brands of popular music groups. The author collates the idea of music group brand with branding theories and investigates ... -
Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy in the Post-Pandemic World
Wojtysiak-Kotlarski, Marcin; Pietrasieński, Paweł; Marciniak, Beata (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)The major topic of the book was linked to selected aspects of entrepreneurship, economic development and public policy in the context of COVID-19 pandemic. -
Relatywna premia płacowa jako efekt zmiany miejsca zamieszkania absolwentów studiów wyższych
Rocki, Marek (2022)Zmiana miejsca zamieszkania po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych jest jedną ze składowych szerokiego zagadnienia migracji wewnętrznych. Migracje osób z wyższym wykształceniem są przedmiotem wielu badań, ale nie ... -
Zapewnianie jakości kształcenia w szkołach doktorskich – wybrane zagadnienia
Lewicki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wprowadziła obligatoryjną, zewnętrzną ocenę kształcenia na poziomie doktorskim w postaci ewaluacji szkół doktorskich. W rozdziale omówione zostały ... -
Zatrudnialność absolwentów szkół wyższych
Rocki, Marek (2022-03)W artykule zestawiono wartości względnego wskaźnika bezrobocia i względnego wskaźnika zarobków (ich wartości wyznaczane są i udostępniane w ogólnopolskim systemie monitorowania ekonomicznych losów absolwentów) dla wszystkich ... -
Przeciw praniu pieniędzy – potrzeba kolonizacji wiedzy z obszaru rachunkowości
Kaczmarski, Michał (Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Skuteczność walki z przestępstwem prania pieniędzy pozostaje na niezwykle niskim poziomie od wielu lat. Badania Organizacji Narodów Zjednoczonych wskazują na podleganie przepadkowi zaledwie 0,2% znanej skali zjawiska. ... -
Understanding drivers of intrafirm coopetition: perspective of corporate groups
Mierzejewska, Wioletta; Górska, Rumiana; Aluchna, Maria; Krejner-Nowecka, Anna; Dziurski, Patryk (2023)Purpose: Coopetition is ubiquitous in the economy, but managing effectively this type of relationship between firms remains a challenge for many organizations. This paper investigates the coopetition within corporate groups ... -
Rozważania nad autorskim podejściem do pomiaru innowacyjności organizacji
Dziurski, Patryk; Jefmański, Bartłomiej (2023)Celem artykułu jest zaproponowanie autorskiego podejścia do pomiaru innowacyjności organizacji, które bazuje na porównaniu innowacyjności organizacji do poziomu innowacyjności wzorca i antywzorca, jak również przedstawienie ... -
FMCG brands and new communication channels: how do food and beverage brands use TikTok in an emerging market?
Fira, Martyna (Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2023)The purpose of this paper is to assess the use of TikTok in organic marketing communication of food and beverage brands on the Polish market. Despite the rising popularity of TikTok in Poland, its adoption by FMCG brands ... -
Audyt wewnętrzny wobec programów etycznych
Małecki-Tepicht, Łukasz (2023-02-12)Artykuł wskazuje nowe szanse, jakie daje zmiana Globalnych Standardów Audytu Wewnętrznego w obszarze audytu programów etycznych. Zilustrowane zostały wyzwania w obszarze analizy poziomów dojrzałości etycznej organizacji ...