Inne / Other: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 61-80 z 269
-
Conceptualizing Walking and Walkability in the Smart City through a Model Composite w2 Smart City Utility Index
(2021)This paper explores walking and walkability in the smart city and makes a case for their centrality in the debate on the resilience and sustainability of smart cities, as outlined in the United Nations’ (UN) Sustainable ... -
Achieving Environmental Policy Objectives through the Implementation of Sustainable Development Goals : The Case for European Union Countries
(2021)One of the key challenges for climate policies is the identification of strategies that will effectively support the implementation of environmental goals. Environmental policies are connected with other development policies ... -
Patterns of Interdependence between Financial Development, Fiscal Instruments, and Environmental Degradation in Developed and Converging EU Countries
(2020)Environmental risks, in particular climate change and environmental pollution, are among the key challenges faced by modern governments nowadays. Environmental risks are associated with specific costs and expenditures ... -
Projektowanie strategii informatyzacji organizacji
(Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej, 2022)Opracowanie przeprowadza czytelnika przez skomplikowane procesy przygotowania strategii podstawowej, rozumianej jako strategia rozwoju organizacji nastawiona na uwzględnienie uwarunkowań rozwijającej się cywilizacji cyfrowej, ... -
Struktura procesu projektowania strategii informatyzacji organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2021-09)Wyzwania nowego paradygmatu zarządzania strategicznego, którego wyznacznikami są: cyfrowy klient, cyfrowy produkt, cyfrowy kanał dystrybucji, cyfrowy dostawca lub partner; cyfrowy pracownik, a nawet cyfrowy regulator ... -
Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta
(Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ... -
Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ... -
Wpływ kapitału francuskiego na modernizację Polski międzywojennej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020)Even though capital from France controlled a significant part of the Polish economy, the majority of its holdings either had been placed before World War One, or were simple takeovers of existing companies previously ... -
Wprowadzenie do metodyki studiowania. Podręcznik dla studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020-12)Metodyka studiowania – podręcznik dla studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie to przewodnik podpowiadający metody skutecznego uczenia się, przygotowywania się do egzaminów oraz kompendium wiedzy na temat uwarunkowań, ... -
Advertising premium offers in the pandemic era: the role of emotions in the consumer response
(European Advertising Academy, 2021-06-25)Two surveys, conducted among Polish consumers in different stages of the COVID-19 pandemic, investigated how the pandemic-related emotions of sadness (about the restrictions) and disgust (with other people) shape the ... -
How Firms Cooperate in Business Groups? Evidence from Poland
(2021)Purpose: The study aims to identify the main directions of intragroup cooperation, along with crucial areas of cooperation in business groups, and develops theoretical models of cooperation in a business group. Methodology: ... -
Willingness to Vaccinate against COVID-19: The Role of Assumptions on the World’s Orderliness and Positivity
(2021)This research investigates why people refuse the COVID-19 vaccine despite medical argumentation and dangerous COVID- 19 consequences. As the global pandemic development is beyond each person’s control, we predicted that ... -
Did the COVID-19 Pandemic Make Consumers Shop Alone? The Role of Emotions and Interdependent Self-Construal
(2021)The paper aims to assess the impact of the COVID-19 pandemic and possible future global epidemic events on shopping behavioral patterns. Specifically, the paper investigates consumer pandemic-related isolation behavior ... -
Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020-07)Monografia pt. "Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce" jest dziełem naukowym ujmującym w sposób kompleksowy zagadnienia rozwoju indywidualnych produktów emerytalnych, ze ... -
Loan Funds – an Alternative and Complementary Source of Capital for Enterprises
(SGH Publishing House, 2016)It seems that entrepreneurs conducting business activity have a wide range of available capital sources. Starting from bank loans, issuance of shares and bonds, and ending with the modern financing forms, such as ... -
Rozwój sektora FinTech a tradycyjna bankowość – ujęcie ilościowe
(Oficyna Wydawcza SGH, 2018)W tekście przeanalizowano ilościowo rozwój sektora FinTech na świecie, a także oceniono związki występujące między postępującą informatyzacją i przenoszeniem usług finansowych do Internetu a funkcjonowaniem tradycyjnej ... -
Modele wczesnego ostrzegania przed upadłością przedsiębiorstw i badania nad ich skutecznością w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2008)W tekście poruszono problematykę efektywności modeli predykcji bankructwa (systemów wczesnego ostrzegania przed upadłością) przedsiębiorstw. Przeprowadzane dotychczas w Polsce i prezentowane w literaturze przedmiotu badania ... -
Upadłości biur podróży w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2013)W tekście przedstawiono aspekty prawne zakładania i prowadzenia biur lub agencji turystycznych w Polsce, a także przeanalizowano krajowy rynek usług turystycznych. Przeprowadzono również badania case study kilku przykładów ... -
Analiza jako metoda badawcza
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2007)W tekście scharakteryzowano analizę jako metodę wykorzystywaną w badaniach naukowych. Autor w kolejnych punktach przedstawił istotę analizy jako metody badawczej, opisał etapy metodyczne badań analitycznych, a także ... -
Is it worth focusing on product details? How consumers use abstract product information in direct response to product alternatives
(2021-04-08)This paper proposes a model showing how response self-relevance shapes the use of abstract product attributes in the consumer response (i.e., evaluation and choice) to a set of product alternatives perceived directly ...