Przeglądaj Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy według tytułu
Wyświetlanie pozycji 65-84 z 87
-
Towards the infomediation in tourism
(2014)The purpose of the study is to analyse the changing role of tourism intermediaries in the distribution chain. Globalisation and the development of ICTs have undoubtedly changed both business practices and strategies as ... -
Trójkąt Europa, Ameryka, Azja w dobie administracji Trumpa
(2018)Objęciu przez Trumpa urzędu prezydenta USA towarzyszyła zapowiedź radykalnej zmiany polityki zagranicznej, potwierdzona przez oficjalne wypowiedzi i decyzje. Celem artykułu jest odpowiedź na pytania: czy USA odwrócą się ... -
Turystyka zdrowotna jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych
(2019)Celem artykułu jest analiza zmian modeli biznesowych turystyki w warunkach rosnącego znaczenia turystyki medycznej. Ich wpływ na modele biznesowe na rynku hotelarskim sprzyja tworzeniu innowacji marketingowych i strategii ... -
Tworzenie wartości dodanej na bazie kontekstowych aplikacji mobilnych (przypadek branży turystycznej)
(2019)W artykule przedstawiono analizę systemu cyfrowego zorientowanego na użytkownika i uzasadniono jego znaczenie w procesie tworzenia wartości. Celem badania jest wskazanie roli mobilnych aplikacji kontekstowych w marketingu ... -
Ucieczka emisji jako efekt europejskiej polityki klimatycznej
(2016)Przeanalizowano zjawisko „ucieczki emisji” (carbon leakage) będące efektem asymetrycznej polityki klimatycznej na przykładzie Europejskiego Systemu Handlu Uprawnieniami do Emisji oraz kryteria oceny ryzyka narażenia przemysłu ... -
Udział Polski w globalnych łańcuchach wartości
(2017)CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest analiza uczestnictwa Polski w globalnych łańcuchach wartości i ocena zaangażowania poszczególnych branż w tym procesie. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Podstawowym problemem publikacji jest ... -
Usługi w handlu międzynarodowym
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2007)Usługi odgrywają coraz ważniejszą rolę w gospodarkach poszczególnych państw, niezależnie od ich poziomu rozwoju. Stanowią one dominującą część produktu krajowego brutto i są głównym źródłem zatrudnienia we wszystkich krajach ... -
Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2009)Głównym problemem badawczym pracy jest określenie współzależności między jakością, kosztami jakości i wartością dla klienta a poziomem konkurencyjności przedsiębiorstwa. Praca ma charakter teoretyczno-aplikacyjny z ... -
Uwarunkowania skuteczności funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych
(2016)W artykule przedstawiono wyniki analizy wybranych determinant egzo- i endogenicznych wpływających na możliwość skutecznego funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych, ... -
Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego
(2017)Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ... -
Value creation in the service economy
(Warsaw School of Economics, 2016)This book consists of five chapters. The first one deals with the historic perspective of services within the economic literature. It introduces, primarily, the classical approach, represented by the writings and observations ... -
W kierunku zrównoważonej gospodarki w dobie pandemii
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022)Pandemia COVID-19 i podjęte przez rządy i organizacje międzynarodowe decyzje i działania w diametralny sposób zmieniły warunki konkurowania w gospodarce światowej. Jedną z kluczowych cech umożliwiających osiągnięcie wysokiej ... -
Will Brexit cause the whole Britain to leave the European Union?
(2017)Motivation: The results of the referendum on the UK’s membership of the EU are far-reaching, but hard to predict. One of the areas related to UK’s withdrawal from the EU is whether it will maintain its integrity. The ... -
Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego
(2014)Digitalizacja kanałów dystrybucji oraz rozwój sprzedaży elektronicznej i mobilnej (e-commerce i m-business) zmieniły tryb zawierania transakcji rynkowych, co silnie wpłynęło na strukturę pośrednictwa turystycznego. Celem ... -
Wpływ korporacji transnarodowych na kształt współczesnego rynku turystycznego
(2012)Polaryzacja rynku turystycznego, spowodowana ekspansją korporacji transnarodowych, wywołuje istotne przeobrażenia w zakresie dynamiki konkurencji i zmienia uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Korporacje turystyczne ... -
Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych
(2011)Fizyczne oddalenie miejsca zakupu i konsumpcji turystycznej sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie możliwe jest tylko dzięki istnieniu cech zaufania, wspomaganych odpowiednim poziomem jakości informacji. Przez długi czas ... -
Wpływ tendencji występujących po stronie popytu na fenotyp współczesnej turystyki
(2011)Przedmiotem artykułu jest prezentacja tendencji występujących po stronie popytu turystycznego oraz ich wpływu na fenotyp współczesnej turystyki: strukturę podaży i charakter aktywności na rynku turystycznym. Zmieniające ... -
Współpraca hoteli z władzami lokalnymi jako czynnik redukcji ryzyka specyficznego
(2012)Zarządzanie ryzykiem realizowane jest w turystyce przede wszystkim na poziomie przedsiębiorstwa. Polscy hotelarze coraz częściej dostrzegają konieczność włączenia w proces zarządzania ryzykiem władz lokalnych i organizacji ... -
Współpraca w ramach działalności innowacyjnej inicjatyw klastrowych w Polsce
(2020)Przedmiotem artykułu jest koncepcja klastrów, która wpisuje się w nowoczesne modele innowacji i polityki innowacyjnej, akcentujące znaczenie interakcji i współpracy między różnymi rodzajami podmiotów tworzących narodowe i ... -
Wymiana na rynku turystycznym jako narzędzie komercjalizacji i wyceny dóbr kulturowych
(2016)Tekst koncentruje się na zagadnieniach udziału i znaczenia dóbr kultury oraz dziedzictwa kulturowego w tworzeniu produktów turystycznych oraz umacnianiu pozycji konkurencyjnej regionów. W artykule omówione zostały ekonomiczne ...