Wyświetlanie pozycji 31-50 z 87

    • Komunikacja naukowa w świecie technologii cyfrowych: uwarunkowania i perspektywy rozwoju czasopism naukowych 

      Kachniewska, Magdalena (2019)
      Cel. Przedstawienie wyzwań, z jakimi czasopisma naukowe i – szerzej – komunikacja naukowa będą musiały się zmierzyć w sferze merytorycznej, technologicznej i finansowej w warunkach nieustannej ewolucji świata cyfrowego, ...
    • Koszty jakości jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego 

      Kachniewska, Magdalena (2009)
      Celem badawczym opracowania jest stworzenie teoretycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego w oparciu o literaturę przedmiotu. Na współczesnym rynku (nie tylko hotelarskim) nabywcy poszukują pewnego koszyka ...
    • Land and Water Resources in Poland: An Empirical Study 

      Tomeczek, Artur F. (SGH Publishing House, 2022)
      This research aims to show how the use of land and water resources in Poland compares to other selected economies. It starts with a narrative literature review of related issues in economic research. The main empirical ...
    • Learning and Entrepreneurial Market Orientation of exporting SME 

      Kowalik, Izabela; Danik, Lidia; Pleśniak, Agnieszka (Prague University of Economics and Business, Oeconomica Publishing House, 2020-10)
      The paper presents the results of a quantitative study of 240 Polish SMEs from the manufacturing sector, surveyed in 2019. It aims at determining whether and to what extent their learning is linked to entrepreneurial ...
    • Media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnego marketingu usług hotelarskich 

      Kachniewska, Magdalena (Almamer Szkoła Wyższa. Wydział Turystyki i Rekreacji, 2013)
      Celem opracowania jest omówienie pojęcia i charakteru tzw. nowych mediów (mediów społecznościowych), wskazanie wpływu, jaki wywierają one na zachowania nabywców oraz zasady kreowania komunikatów rynkowych i założenia ...
    • Metodologia badania rynku pracy w turystyce 

      Kachniewska, Magdalena; Bednarska, Marlena; Para, Anna; Zawistowska, Hanna; Białowąs, Sylwester (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Ministerstwo Sportu i Turystyki, 2014)
      Raport zrealizowany w ramach umowy zawartej między Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Ministerstwem Sportu i Turystyki (nr umowy 2014 099/725/BP/05), której przedmiotem były w szczególności: analiza dostępności i jakości ...
    • Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin 

      Kuźnar, Andżelika (2017)
      International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ...
    • Międzynarodowy handel produktami wiedzy 

      Kuźnar, Andżelika (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      Monografia stanowi kompleksową analizę międzynarodowego handlu produktami wiedzy opartą na ich autorskiej klasyfikacji z wykorzystaniem własnych badań czynników determinujących handel tymi produktami z użyciem samodzielnie ...
    • Modele biznesowe gospodarki cyfrowej jako czynnik zmian strukturalnych rynku turystycznego - stan badań 

      Kachniewska, Magdalena (2019)
      Cel. Identyfikacja luki badawczej w obszarze modeli biznesowych (MB) w turystyce i sformułowanie programu badań w tym zakresie w celu analizy zmian strukturalnych rynku. Metoda. Przegląd i synteza publikacji z baz EBSCO, ...
    • Na ile innowacyjny jest eksport usług z Polski? 

      Czarny, Elżbieta; Kuźnar, Andżelika; Śledziewska, Katarzyna (2017)
      W opracowaniu analizujemy polski eksport usług sprawdzając, na ile jest innowacyjny (posługujemy się definicjami innowacyjności znanymi z literatury przedmiotu oraz przyjętymi przez nas na potrzeby tego badania). Badamy ...
    • New marketing management paradigms: facing leading consumer trends and their repercussions for the tourism industry 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Cel. Artykuł poświęcono identyfikacji wiodących trendów konsumenckich i ich znaczeniu dla kształtujących się nowych paradygmatów zarządzania marketingiem. Metoda. Zastosowano kombinacje 3 metod (mindmapping, analizaę STEEP ...
    • Nowe procesy w gospodarce światowej. Wnioski dla Polski 

      Bąk, Henryk; Czarny, Elżbieta; Śledziewska, Katarzyna; Misztal, Piotr; Kulpaka, Paweł; Majewska, Maria; Talar, Sylwia; Sporek, Tadeusz; Januszkiewicz, Włodzimierz; Kuźnar, Andżelika; Wróbel, Anna; Nyga-Łukaszewska, Honorata; Knap, Renata; Menkes, Jerzy; Michalski, Bartosz; Wróblewski, Marek; Daszkiewicz, Nelly; Łukasiewicz‑Kamińska, Agnieszka; Stępień, Beata; Gryczka, Marcin; Geise, Andrzej; Molendowski, Edward; Żmuda, Małgorzata; Toporowski, Patryk; Ambroziak, Łukasz; Szypulewska-Porczyńska, Alina; Pera, Bożena; Grabowiecki, Jerzy; Szostak, Mieczysław; Kowalski, Arkadiusz Michał; Chilimoniuk‑Przeździecka, Eliza; Nacewska‑Twardowska, Aleksandra; Odrobina, Anna; Jastrzębska, Ewa; Legutko‑Kobus, Paulina; Czech, Katarzyna (Oficyna Wydawnicza SGH, 2014)
      Ostatnie lata to okres istotnych przemian w gospodarce światowej. Składają się na nie przede wszystkim skutki kryzysu gospodarczego drugiej połowy poprzedniej dekady. Skutki, które z mniejszą lub większą intensywnością ...
    • Nowy paradygmat marketingu usług agroturystycznych jako efekt rozwoju komunikacji społecznościowej 

      Kachniewska, Magdalena (2016)
      The purpose of this paper is to summarize the contribution of the theme issue on the future impact of social media on marketing practices and its influence on rural tourism offer creation and promotion. Seven common themes ...
    • Oczekiwania przedsiębiorców branży hotelarskiej względem systemu kształcenia na poziomie wyższym 

      Kachniewska, Magdalena (Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)
      Przeprowadzone badania dotyczyły oczekiwań sektora hotelarskiego względem programów nauczania w szkołach wyższych. Zbieżność oczekiwań przedsiębiorców branży turystycznej wskazuje, że odpowiedni kształt programów nauczania ...
    • Odpowiedzialność za społeczność lokalną jako czynnik przewagi konkurencyjnej w branży spotkań 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Obserwacja zmieniających się trendów konsumenckich skłania przedsiębiorców branży spotkań do modyfikacji stosowanych narzędzi marketingu, choć przeobrażenia rzadko następują na modelu biznesowego. Jednym z trendów chętnie ...
    • Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce 

      Mazur, Jolanta; Rószkiewicz, Małgorzata; Strzyzewska, Marianna (Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)
      Celem książki jest zidentyfikowanie związku pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstwa na wiedzę a jego wynikami finansowymi. Innymi słowy, chodzi o odpowiedź na pytanie, czy z ekonomicznego punktu widzenia warto inwestować ...
    • Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania 

      Kachniewska, Magdalena; Para, Anna (2014)
      In the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills ...
    • Poland-United States bilateral relations: Political and economic aspects 

      Tomeczek, Artur F. (SGH Warsaw School of Economics, 2021)
      The aim of this chapter is to explore the Poland-U.S. bilateral relations with regard to political and economic aspects, with a focus on the 2009–2020 period. The chapter comprises two main parts. The first one concerns ...
    • Poland’s Economic Cooperation with the Arab States 

      Kowalski, Arkadiusz Michał; Falkowski, Krzysztof; Napiórkowski, Tomasz; Lewandowska, Małgorzata; Mackiewicz, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2021)
      The purpose of this monograph is to assess the level of cooperation between Poland and the Arab states, with a particular focus on foreign direct investment, trade, and cultural conditions, as well as to compare the ...
    • Polaryzacja podaży turystycznej jako stymulanta rozwoju sieciowych produktów turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Korporacje transnarodowe wykazują większe zdolności innowacyjne i organizacyjne niż małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne, wywierają wpływ na wielkość i kierunek strumieni ruchu turystycznego, skutecznie kreują ...