Przeglądaj Artykuły w czasopismach naukowych / Journal articles według tytułu
Wyświetlanie pozycji 21-40 z 53
-
Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin
(2017)International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ... -
Modele biznesowe gospodarki cyfrowej jako czynnik zmian strukturalnych rynku turystycznego - stan badań
(2019)Cel. Identyfikacja luki badawczej w obszarze modeli biznesowych (MB) w turystyce i sformułowanie programu badań w tym zakresie w celu analizy zmian strukturalnych rynku. Metoda. Przegląd i synteza publikacji z baz EBSCO, ... -
Na ile innowacyjny jest eksport usług z Polski?
(2017)W opracowaniu analizujemy polski eksport usług sprawdzając, na ile jest innowacyjny (posługujemy się definicjami innowacyjności znanymi z literatury przedmiotu oraz przyjętymi przez nas na potrzeby tego badania). Badamy ... -
New marketing management paradigms: facing leading consumer trends and their repercussions for the tourism industry
(2014)Cel. Artykuł poświęcono identyfikacji wiodących trendów konsumenckich i ich znaczeniu dla kształtujących się nowych paradygmatów zarządzania marketingiem. Metoda. Zastosowano kombinacje 3 metod (mindmapping, analizaę STEEP ... -
Nowy paradygmat marketingu usług agroturystycznych jako efekt rozwoju komunikacji społecznościowej
(2016)The purpose of this paper is to summarize the contribution of the theme issue on the future impact of social media on marketing practices and its influence on rural tourism offer creation and promotion. Seven common themes ... -
Odpowiedzialność za społeczność lokalną jako czynnik przewagi konkurencyjnej w branży spotkań
(2014)Obserwacja zmieniających się trendów konsumenckich skłania przedsiębiorców branży spotkań do modyfikacji stosowanych narzędzi marketingu, choć przeobrażenia rzadko następują na modelu biznesowego. Jednym z trendów chętnie ... -
Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania
(2014)In the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills ... -
Polaryzacja podaży turystycznej jako stymulanta rozwoju sieciowych produktów turystycznych
(2014)Korporacje transnarodowe wykazują większe zdolności innowacyjne i organizacyjne niż małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne, wywierają wpływ na wielkość i kierunek strumieni ruchu turystycznego, skutecznie kreują ... -
Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej
(2015)Though the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification ... -
Powiązanie aspektów biznesowych i wypoczynkowych podróży służbowych (bleisure trend) jako przesłanka rozwoju oferty hotelowej
(2015)Dynamiczne przeobrażenia w zakresie struktury i sposobów wykorzystania czasu wolnego w społeczeństwie postmodernistycznym stanowią ważny trend społeczny, rzutujący na charakter współczesnego ruchu turystycznego, głównie w ... -
Scientific Communication in the World of Digital Technologies: Conditions and Perspectives Regarding the Development of Scientific Journals
(2019)Purpose. The presentation of challenges with which scientific journals and - more broadly - scientific communication, will have to face in the substantive, technological and financial sphere in the conditions of constant ... -
The secular stagnation hypothesis and the future of Europe’s advanced economies
(2020)The secular stagnation hypothesis originated in the late 1930s when Alvin Hansen proposed that the American economy will experience a prolonged depression because of the slowdown in demographics. Widely discussed in the ... -
Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych
(2017)Celem opracowania jest omówienie zasad kreowania nowoczesnej strategii marki regionów i przedsiębiorstw turystycznych w mediach społecznościowych (MS) z uwzględnieniem nowych form komunikacji oraz nowych sposobów pozyskiwania ... -
Tourism development as a determinant of quality of life in rural areas
(2015)Purpose – The purpose of this paper is to share information on how the advantages of tourism are both a result and a determinant of the quality of life in rural areas. Consequently, it is one of the main factors for ... -
Tourism value added creation through a user-centric context-aware digital system
(2014)This paper seeks to focus on the idea of a user-centric context-aware digital system and its rationale in a process of tourism value creation. The purpose of the study is to offer an understanding of the context-aware ... -
Towards the Definition of a Tourism Cluster
(2013)Strategia rozwoju i wzmocnienia konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej coraz częściej odwołuje się do koncepcji tworzenia klastra turystycznego. Wątek ten stał się także tematem wiodącym prac Polskiej Organizacji ... -
Towards the infomediation in tourism
(2014)The purpose of the study is to analyse the changing role of tourism intermediaries in the distribution chain. Globalisation and the development of ICTs have undoubtedly changed both business practices and strategies as ... -
Trójkąt Europa, Ameryka, Azja w dobie administracji Trumpa
(2018)Objęciu przez Trumpa urzędu prezydenta USA towarzyszyła zapowiedź radykalnej zmiany polityki zagranicznej, potwierdzona przez oficjalne wypowiedzi i decyzje. Celem artykułu jest odpowiedź na pytania: czy USA odwrócą się ... -
Turystyka zdrowotna jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych
(2019)Celem artykułu jest analiza zmian modeli biznesowych turystyki w warunkach rosnącego znaczenia turystyki medycznej. Ich wpływ na modele biznesowe na rynku hotelarskim sprzyja tworzeniu innowacji marketingowych i strategii ... -
Tworzenie wartości dodanej na bazie kontekstowych aplikacji mobilnych (przypadek branży turystycznej)
(2019)W artykule przedstawiono analizę systemu cyfrowego zorientowanego na użytkownika i uzasadniono jego znaczenie w procesie tworzenia wartości. Celem badania jest wskazanie roli mobilnych aplikacji kontekstowych w marketingu ...