Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJanowska, Anna Anetta
dc.date.accessioned2018-10-16T07:46:59Z
dc.date.available2018-10-16T07:46:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationJanowska, A. A., ICT and ‘Free’ Culture. An Analysis of New Business Models for Cultural Goods on the Internet, "Gospodarka, Rynek, Edukacja", 2016, vol. 17, nr 4, s. 28-32en
dc.identifier.issn1509-5576en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/569
dc.description.abstractThe technological breakthrough has induced fundamental changes in cultural industries, especially those producing informational goods, e.g. book and press publishing, television and radio production, film production, music recording or video games programming. As a consequence, the internet has seen a flooding of cultural goods accessible for free to nearly every internet user as well as a flourishing of new business models, where cultural products are distributed for free. The aim of the paper is to examine the economic effectiveness of ‘free’ business models proposed by Chris Anderson, in relation to the cultural industries mentioned above, as well as their possible influence on the ‘traditional’ part of these sectors.en
dc.description.abstractPrzełom technologiczny spowodował, że przemysły kultury, bądź szerzej - kreatywne, takie jak przemysł wydawniczy, prasowy, produkcji telewizyjnej i radiowej, muzyczny, filmowy, wytwarzające dobra informacyjne, zaczęły się gwałtownie zmieniać. W efekcie wiele dóbr kultury zaczęło być dostępnych dla użytkowników internetu całkowicie za darmo. Co więcej, zaczęły również powstawać nowe modele biznesowe, umożliwiające darmową dystrybucję tych dóbr. Celem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie ekonomicznej efektywności "darmowych" modeli biznesowych, których typologię zaproponował Chris Anderson, w odniesieniu do wspomnianych wyżej przemysłów, a także możliwy wpływ tych modeli na "tradycyjną" część przemysłów kultury.pl
dc.language.isoen
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectcultural industriesen
dc.subjectcultural goodsen
dc.subjectgift economyen
dc.subjectChris Andersonen
dc.subject‘free’ cultureen
dc.subject‘free’ business modelen
dc.subjectfreeconomyen
dc.subjectICTen
dc.titleICT and ‘Free’ Culture. An Analysis of New Business Models for Cultural Goods on the Interneten
dc.typearticleen
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawieen
dc.description.number4en
dc.description.physical28-32en
dc.description.volume17en
dc.title.journalGospodarka, Rynek, Edukacjapl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe