Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce
Date
2008Author
Mazur, Jolanta
Rószkiewicz, Małgorzata
Strzyzewska, Marianna
Metadata
Show full item recordAbstract
Celem książki jest zidentyfikowanie związku pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstwa na wiedzę a jego wynikami finansowymi. Innymi słowy, chodzi o odpowiedź na pytanie, czy z ekonomicznego punktu widzenia warto inwestować w działania związane z wiedzą? Dodatkową kategorią wprowadzoną do badania jest orientacja menedżerów na wiedzę, czyli postawa menedżera wobec wiedzy. Materiał empiryczny do badań został pozyskany metodą ankietowania 852 menedżerów firm średniej wielkości różnych branż. Do analizy danych posłużyła metoda zbiorów rozmytych. Wyniki umożliwiły udzielenie pozytywnej odpowiedzi na podstawowe pytanie badawcze, sugerując pozytywną relację pomiędzy działaniami związanymi z wiedzą w przedsiębiorstwie i jego wynikami. Wskazały ponadto, że pozytywna deklaracja menedżera o jego zorientowaniu na wiedzę nie gwarantuje tego, że w danym przedsiębiorstwie podejmowane są działania, które świadczą o wysokim poziomie zorientowania całej firmy na wiedzę. Poza walorami teoretycznymi pracę wyróżnia podejście praktyczne w postaci wniosków w zakresie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie.
Website of the publisher
http://wydawnictwo.sgh.waw.plCollections
- Monografie / Books [18]