Wyświetlanie pozycji 9-28 z 29

    • O niektórych aspektach związanych z etosem w argumentum ad crumenam 

      Rosiak-Zięba, Ewa (2019-09)
      Celem tego artykułu jest analiza wybranych aspektów związanych z etosem w argumencie ad crumenam, rozpatrywanym jako złożona technika retoryczna. Przyjęte metody badawcze obejmują dwa podejścia z zakresu pragmatyki: teorię ...
    • Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne 

      Kozłowska, Anna (2013)
      The need is the basic motive of human behavior. However, knowledge of how advertising affects the motives of consumer behavior is limited to the basic assumptions of the concept of A.H. Maslow. The paper developed the ...
    • Odpowiedzialność placówki medycznej w komunikacji z pacjentem 

      Kozłowska, Anna (2016)
      Artykuł dotyczy niezwykle ciekawego zagadnienia, jakim jest odpowiedzialność placówek medycznych w procesie komunikacji z pacjentem. Przy ograniczonych możliwościach komunikacji marketingowej nacisk należy kłaść na komunikację ...
    • On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam 

      Rosiak-Zięba, Ewa (2018)
      On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam: The subject of this paper is the analysis of Hilary Putnam’s thesis on the fact/value entanglement along with some of his arguments meant to corroborate ...
    • Polityka publiczna w warunkach socjologicznej próżni 

      Zybała, Andrzej (2015)
      The author presents the socio-cultural framework of the process of formulating and implementing public policies/activities (including their analysis and evaluation). He gives grounds for the idea that socio-cultural ...
    • Polityka publiczna w zakresie otwartych zasobów: Unia Europejska 

      Janowska, Anna Anetta (2014)
      Celem artykułu jest analiza działań podejmowanych na poziomie UE, dotyczących otwierania cyfrowych zasobów, takich jak wytwory kultury, prace naukowe bądź materiały edukacyjne, wraz z rozpoznaniem ich motywów oraz skutków. ...
    • Przemysły kultury w erze dostępu 

      Janowska, Anna Anetta (2017)
      Przemysły kultury, gdzie wytwarza się produkty kultury przeznaczone do masowej reprodukcji, dystrybucji i eksportu, okazały się szczególnie podatne na przemiany technologiczne, jakie charakteryzują tzw. erę dostępu. ...
    • Quo vadis, socjologio? 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2016)
      Dyskusje wieszczące koniec socjologii co jakiś czas zajmują uwagę badaczy i trochę zdążyliśmy już do tego przywyknąć. W ostatnich latach coraz głośniej mówi się jednak o „kryzysie transhumanistycznym” i jego konsekwencjach ...
    • Radiofobia w świecie plotki. Katastrofa w Czarnobylu a wybuchy paniki we współczesnej Polsce 

      Rosiak-Zięba, Ewa (2017)
      In this paper I examine traces of radiophobia in gossips as the manifestation of culture in the shadow of an atomic bomb. This study aims to recognize main social functions of this kind of folktales. The field of research ...
    • Reklama kosmetyków luksusowych: krytyczna analiza modeli reklamowych 

      Kozłowska, Anna (2017)
      Zgodnie z modelem FCB reklama kosmetyków luksusowych powinna opierać się na argumentacji emocjonalnej. Argumentacja w reklamie jest zależna od motywów, jakimi kieruje się konsument przy zakupie danego produktu. W tym wypadku ...
    • Reklama w procesie budowania doświadczeń konsumenta z marką 

      Kozłowska, Anna (2017)
      Celem artykułu jest wskazanie możliwości opracowania nowej ramy koncepcyjnej dla badania technik oddziaływania reklamy na konsumenta, w zależności od trzech czynników: stopnia zaangażowania w zakup, charakteru motywacji ...
    • Reklama w procesie budowania lojalności konsumenta: ujęcie modelowe 

      Kozłowska, Anna (2014)
      Celem artykułu jest opracowanie nowej ramy koncepcyjnej dla badania roli reklamy w kształtowaniu postaw konsumpcyjnych, wychodząc z założenia, że będą one pośredniczyć w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. ...
    • Reklama w procesie budowania zaufania do marki 

      Kozłowska, Anna (2015)
      Artykuł prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące roli przekazu reklamowego w procesie budowania zaufania wobec marki. Zaufanie wobec marki jest ujmowane w kategorii ryzyka zakupowego - im mniejsze ryzyko tym większym ...
    • Rozwój czy stagnacja? Kapitał kulturowy peryferii 

      Gładys-Jakóbik, Anna (2017)
      Tekst jest próbą przybliżenia dyskusji, jakie toczą się wokół „barier kulturowych”, „mentalnych”, „historycznych” czy „psychologicznych”, traktowanych jako główne przeszkody na drodze przyspieszenia procesu modernizacji ...
    • Siła perswazyjna motywów kulturowych w reklamie telewizyjnej 

      Kozłowska, Anna (2016)
      Artykuł prezentuje rozważania dotyczące zastosowania motywów kulturowych w reklamie telewizyjnej. Inspiracją do napisania artykułu był projekt badawczy, który został zrealizowany w Wyższej Szkole Promocji w latach 2012-2013. ...
    • Wolność przez WWW 

      Rosiak-Zięba, Ewa (2014)
      Przy okazji wydarzeń związanych ze sprawą ACTA wiele mówiło się o zmianach kulturowych wywołanych rozwojem Internetu, w tym także o zmianach w zakresie postaw etycznych i w sposobie interpretacji terminu „wolność”. Tymczasem ...
    • Wolny dostęp do wiedzy: otwarte zasoby naukowe i edukacyjne w społeczeństwie opartym na wiedzy 

      Janowska, Anna Anetta (2016)
      „Wolny” czy inaczej „otwarty” dostęp to pojęcie, które zaczęło być przedmiotem dyskusji, również naukowej, wraz z rozwojem internetu. Mówi się o wolnym, otwartym dostępie do dóbr kultury, do zasobów wiedzy i zasobów ...
    • Występowanie deficytów bliźniaczych w wybranych państwach Unii Europejskiej i w Polsce w latach 2009–2018 

      Cirin, Piotr; Zawiślińska, Izabela (2021)
      Celem artykułu jest ustalenie stopnia, kierunku i siły oddziaływania badanych zmiennych tj. salda budżetu państwa i salda rachunku bieżącego w ramach bilansu płatniczego Polski w latach 2009–2018 na tle wybranych państw ...
    • Władza i komunikacja : wzajemne relacje u progu XXI wieku 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2014)
      Opracowanie jest recenzją książki: Recenzja książki Manuela Castellsa Władza komunikacji, tłumaczenie: Jakub Jedliński, Paweł Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, ss. 514
    • Zachowania finansowe Polek: między konsumpcją a oszczędzaniem 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2014)
      Behind Poland is already more than 20 years of experience in a free market economy. New, previously little or completely unknown institutions have guided Poles' financial decisions. In an increasingly consumerist model of ...