Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie
Oglądaj/ Otwórz
Data
2016Autor
Dziurski, Patryk
Borzym, Katarzyna
Kozłowska, Izabela
Kozłowski, Łukasz
Moszczeńska, Martyna
Szczepkowski, Jakub
Sikorska, Monika
Muszyński, Marek
Romanowska, Maria
Metadane
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Na początku 2015 r. grupa doktorantów Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie pod kierunkiem prof. dr hab. M. Romanowskiej rozpoczęła pracę nad niniejszą publikacją. Główną inspiracją do napisania monografii była chęć poszerzenia wiedzy na temat zjawiska kryzysu w organizacji, wskazania dobrych i złych praktyk oraz przeprowadzenia badań pilotażowych, na podstawie których będzie możliwe postawienie hipotez do przyszłych badań nad zachowaniami przedsiębiorstw w sytuacjach kryzysowych. Badania pole- gały na opracowaniu opisów siedmiu przedsiębiorstw w kryzysie na podstawie przygotowanego schematu analizy. W badaniach zarejestrowano wszystkie etapy kryzysu: sytuację go poprzedzającą, kolejne jego fazy (kryzys strategiczny, kryzys wyników, kryzys płynności oraz niewypłacalność), wszystkie ważne działania zarządu zmierzające do powstrzymania go i rozwiązania sytuacji kryzysowej. Na podstawie opisów przypadków opracowano w formie tabelarycznej zestawienie, w którym syntetycznie opisano symptomy i przebieg kryzysu, jego zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny oraz działania restrukturyzacyjne i ich skutki.
Kolekcje
- Monografie / Books [26]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.