Przesłanki tworzenia innowacji w modelu otwartym a skala zjawiska otwartych innowacji – wyniki badań
Abstract
Celem rozdziału jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy istnieje związek pomiędzy rodzajem zgłaszanych przesłanek tworzenia otwartych innowacji a skalą zjawiska tworzenia poszczególnych rodzajów otwartych innowacji mierzonego liczbą powstałych innowacji? Jeśli tak, to jakie zależności w tym zakresie można wskazać? Na podstawie przeglądu literatury przedmiotu zidentyfikowano wiele różnych przesłanek tworzenia otwartych innowacji. Wskazano, że przesłanki tworzenia otwartych innowacji mogą być ważnym czynnikiem determinującym skalę zjawiska powstawania otwartych innowacji, przy czym przesłanki rynkowe, w porównaniu z przesłankami
dotyczącymi procesu innowacyjnego, powinny sprzyjać większej liczbie tworzonych otwartych
innowacji. Sformułowane tezy nie znalazły jednak potwierdzenia w przeprowadzonych analizach statystycznych. Przesłanki tworzenia otwartych innowacji nie są czynnikiem determinującym liczbę tworzonych otwartych innowacji. Analiza nie wykazała także statystycznie istotnych różnic w liczbie powstałych poszczególnych rodzajów otwartych innowacji pomiędzy grupami przedsiębiorstw, które wskazały i nie wskazały na występowanie danej kategorii przesłanki ich tworzenia.
Website of the publisher
https://ssl-administracja.sgh.waw.pl/pl/OW/Strony/default.aspxCollections

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Innowacje : ocena w ujęciu mikro, mezo i makro
Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Klimek, Jan; Godlewska-Majkowska, Hanna; Rószkiewicz, Marta; Filipowicz, Andrzej (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)Popularność działań innowacyjnych przyczyniła się do powstania ogólnego poglądu, iż każda innowacja tworzy wartość dodaną dla systemu, stąd należy ją wdrażać, nawet bez konieczności uprzedniego przeprowadzenia stosownych ... -
Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce
Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ... -
Strategie małych i średnich przedsiębiorstw w działalności innowacyjnej
Wysocki, Jacek; Strychalska-Rudzewicz, Anna (2013)W artykule skoncentrowano się na uzyskaniu odpowiedzi na następujące pytania: za pomocą jakich czynników badane małe i średnie przedsiębiorstwa konkurują na rynku, czy przedsiębiorstwa te podejmują planowe działania w ...