Wyświetlanie pozycji 55-74 z 84

    • Relational resources in the company development a report of empirical research 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)
      The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ...
    • Relational Resources Management as Source of Company's Innovativeness and Competitive Advantage 

      Ziółkowska, Marta (2014)
      There exist various resources which an enterprise can use in order to become more innovative and achieve competitive advantage on the market. Relational resources are definitely one of them, for instance enabling a company ...
    • The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland 

      Ziółkowska, Marta (2014)
      Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ...
    • Rozwój nowoczesnych form handlu detalicznego żywnością : studium franczyzy 

      Ziółkowska, Marta (2017)
      Celem opracowania jest ocena zmian w strukturze i analiza znaczenia porozumień franczyzowych w handlu detalicznym żywnością w Polsce oraz identyfikacja perspektyw rozwoju tego rynku. Artykuł przygotowano na podstawie ...
    • Skuteczność interwencji publicznej w zakresie mobilności miejskiej 

      Wolański, Michał (Oficyna Wydawcza SGH, 2022)
      Praca zawiera ocenę działań w zakresie mobilności miejskiej realizowane w Polsce w perspektywie finansowej 2007-2013 pod względem ich skuteczności
    • Social enterprise scaling up strategy– franchise development 

      Ziółkowska, Marta (2018)
      This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ...
    • Social Initiatives in Food Consumption and Distribution as Part of Sustainable Consumption and Sharing Economy 

      Bachnik, Katarzyna; Szumniak-Samolej, Justyna (2018-01)
      The aim of this paper is to extract and describe recent social initiatives in food consumption and distribution in Poland and indicate their characteristics related to sustainable consumption, sharing economy and collaborative ...
    • Społeczna gospodarka rynkowa i jej współczesne znaczenie 

      Mączyńska, Elżbieta; Pysz, Piotr (2016)
      Prezentujemy wybrane refleksje na temat książki dotyczącej Społecznej Gospodarki Rynkowej przede wszystkim dlatego, że tematyka ta – mimo konstytucyjnego jej wymiaru w Polsce, ale także w Unii Europejskiej – wciąż jest ...
    • Sustainable Medical Tourism : Conceptual Framework 

      Lubowiecki-Vikuk, Adrian; Machnik, Aleksandra (Springer, 2020)
      Referring to the definition of sustainable tourism and taking into consideration the specifics of medical tourism, it can be assumed that sustainable medical tourism is a conscious and sustainable human activity, in which ...
    • Synchromodality-as-a-Service – innowacyjny model transportu towarów 

      Cichosz, Marzenna (2018)
      Synchromodalność (zsynchronizowana intermodalność) jest innowacyjną koncepcją w transporcie multimodalnym, która zakłada, że operator logistyczny po uprzednim ustaleniu ze zleceniodawcą głównych parametrów dostawy, takich ...
    • Szerokość i głębokość poszukiwania wiedzy zewnętrznej w otwartych innowacjach 

      Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
      Otwarte innowacje mogą być opisywane przez pryzmat strategii poszukiwania wiedzy zewnętrznej, w której wyróżnia się szerokość oraz głębokość poszukiwania wiedzy poza granicami przedsiębiorstwa. Szerokość poszukiwania wiedzy ...
    • Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat 

      Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ...
    • Transformacja energetyczna motoryzacji indywidualnej – trendy globalne i perspektywy krajowe 

      Paprocki, Wojciech; Cichosz, Marzenna; Archanowicz-Kudelska, Katarzyna; Cygler, Joanna; Grucza, Bartosz; Hoszman, Adam; Kachniewska, Magdalena; Liberadzki, Kamil; Liberadzki, Marcin; Marciszewska, Elżbieta; Wolański, Michał; Zagrajek, Paweł; Zawieska, Jakub (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022-08-15)
      Przedmiotem badań jest analiza transformacji energetycznej rynku motoryzacyjnego w segmencie samochodów osobowych. Ma ona na celu rozpoznanie możliwych scenariuszy procesu eliminowania z ruchu drogowego pojazdów emisyjnych ...
    • Triumf ekonomii opartej na faktach 

      Mączyńska, Elżbieta (2015-12)
      Jak co roku, począwszy od roku 1968, 12 października 2015 r. ogłoszony został werdykt w sprawie przyznania Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych. Nobel z ekonomii corocznie przyznawany ...
    • Usage of franchising in social business model 

      Ziółkowska, Marta (Asian Business Association (ABA), 2017)
      This paper is a conceptual study on the social enterprise scaling up strategy using franchise business model. The paper is descriptive in nature and the longitudinal case study research approach has been used. Social ...
    • The use of big data in tourism sales forecasting 

      Kachniewska, Magdalena (2020)
      Background. The explosion of big data (BD), automation, and machine learning have allowed contemporary businesses to better understand and predict human behavior. In scientific research big data have been widely used to ...
    • Wprowadzenie do pracy nowych pracowników na przykładzie lekarzy stażystów – wyniki badań pilotażowych 

      Ciesielski, Wojciech; Krejner-Nowecka, Anna (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020)
      Celem rozdziału jest poznanie jakości procesu adaptacji nowych pracowników (lekarzy stażystów) w placówkach medycznych poprzez określenie poziomu zadowolenia z całości stażu oraz poszczególnych staży cząstkowych świadczonych ...
    • Wspólczesne zarządzanie- koncepcje i wyzwania 

      Sudoł, Stanisław; Szplit, Andrzej; Klimas, Patrycja; Stańczyk, Sylwia; Sachpazidu-Wójcicka, Karina; Ćwiklicki, Marek; Dziubińska, Agnieszka; Radosiński, Edward; Światowiec-Szczepańska, Justyna; Kawa, Arkadiusz; Witczak, Hubert; Chwiłkowska-Kubala, Anna; Krasiński, Marek; Janiszewski, Jan M.; Galińska, Barbara; Kożuch, Barbara; Lenart-Gansiniec, Regina; Dudek, Marek; Twaróg, Sebastian; Baran, Michał; Janecki, Jarosław; Majczyk, Julita; Biłyk, Anna; Moczydłowska, Joanna M.; Nogalski, Bogdan; Ludwiczak, Anna; Hypki, Kamil; Kraśniak, Janusz; Chałupczak, Magdalena; Bugaj, Justyna M.; Szewczuk-Stępień, Marzena; Adamska, Małgorzata (Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, 2020)
      Trudne do przewidzenia zmiany w otoczeniu gospodarczym, technologicznym, społecznym i politycznym oraz wzrost złożoności procesów wewnętrznych stanowią istotne wyzwania dla procesów zarządczych we współczesnych ...
    • Wszystko na sprzedaż? Pułapki i manowce konsumpcjonizmu 

      Mróz, Bogdan (2015)
      Konsumenci XXI wieku żyją pod silną presją wzorców globalnej, kosmopolitycznej kultury konsumpcyjnej. Zanikają regionalne odrębności, specyfika i wielobarwność kultur lokalnych. Charakterystycznym wyróżnikiem współczesnych ...
    • Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy 

      Ziółkowska, Marta (2015)
      W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ...