Browsing Kolegium Zarządzania i Finansów / Collegium of Management and Finance by Issue Date
Now showing items 21-40 of 88
-
Wszystko na sprzedaż? Pułapki i manowce konsumpcjonizmu
(2015)Konsumenci XXI wieku żyją pod silną presją wzorców globalnej, kosmopolitycznej kultury konsumpcyjnej. Zanikają regionalne odrębności, specyfika i wielobarwność kultur lokalnych. Charakterystycznym wyróżnikiem współczesnych ... -
Planowanie przebiegu projektów
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)Planowanie, albo jak to trafnie ujmują autorzy opracowania „preparacja działań” jest bardzo ważnym aspektem w zarządzaniu projektami. Większość problemów pojawiających się w fazie realizacji projektów ma swoją przyczynę ... -
Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy
(2015)W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
Optymalizacja opodatkowania pożyczek w grupach kapitałowych na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015-05)Celem artykułu jest przedstawienie skutków podatkowych zawarcia umowy pożyczki pomiędzy członkami grupy kapitałowej na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych i wskazanie instrumentów optymalizacji podatkowej w tym ... -
Partycypacyjny system społeczno-gospodarczy
(2015-12)Cechujące Polskę asymetrie, nierównowagi i antynomiczny dryf osłabiają potencjał rozwojowy. Przyczyny tego są złożone, nie tylko ekonomiczne i polityczne, ale też cywilizacyjno-kulturowe. Za proinkluzywnym wzorcem rozwoju ... -
Triumf ekonomii opartej na faktach
(2015-12)Jak co roku, począwszy od roku 1968, 12 października 2015 r. ogłoszony został werdykt w sprawie przyznania Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych. Nobel z ekonomii corocznie przyznawany ... -
Online piracy: an emergent segment of the shadow economy. Empirical insight from Poland
(2016)Purpose The purpose of this paper is to investigate the underlying causes, scale and scope as well as the effects of piracy as a form of the shadow economy throughout Poland, drawing on the findings of secondary studies ... -
New information technologies: implications for business strategies and marketing communication
(Warszawa: Poltext : Kozminski University, 2016)The article discusses the impact of modern information and communication technology on changes of the strategies of contemporary enterprises, the appearance of new business models, and the effects of these processes on ... -
Problem informacji cenotwórczych w kontekście nowych unijnych obowiązków informacyjnych spółek publicznych
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)Oprócz naszkicowania najważniejszych obowiązków informacyjnych spółek publicznych głównym celem artykułu będzie ukazanie potencjalnych trudności i zagrożeń związanych z poprawnym rozpoznaniem i publikacją informacji ... -
Eksperci nie chcą sporu partyjnego
(2016)Polska przeszła przez kilka epok nie tylko politycznych, ale i ekonomicznych – od skrajnego, wojennego właściwie komunizmu po liberalny kapitalizm. Jak to się dzieje, że instytucja społeczna wciąż trwa? Przyczyna zapewne ... -
Społeczna gospodarka rynkowa i jej współczesne znaczenie
(2016)Prezentujemy wybrane refleksje na temat książki dotyczącej Społecznej Gospodarki Rynkowej przede wszystkim dlatego, że tematyka ta – mimo konstytucyjnego jej wymiaru w Polsce, ale także w Unii Europejskiej – wciąż jest ... -
Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)Celem niniejszego badania była analiza wykorzystania zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu sferą marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwacheferencji klientów indywidualnych, grup interesariuszy i całego społeczeństwa. ... -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
(Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
Porównywalność skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej spółek giełdowych z indeksu WIG20
(Warszawa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza, 2017)Opracowanie ma na celu analizę skonsolidowanych sprawozdań z sytuacji finansowej (bilansów) polskich spółek giełdowych w zakresie stosowanych formatów tych sprawozdań, w szczególności: zakresu pozycji, kolejności pozycji ... -
Benefits and Costs of IFRS Implementation in Poland - the View of Preparers and Consultants
(Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2017)The purpose of the research was to examine the opinions of preparers and consultants on costs and benefits of IFRS implementation in Poland and to compare the obtained results to the findings of similar studies conducted ... -
Benefits and Costs of IFRS Implementation in Poland
(Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2017)The purpose of the study was: (1) to identify costs and benefits of IFRS implementation (based on literature review), (2) to examine stakeholders’ (preparers, consultants, investors and certified auditors) opinions on ... -
Rozwój nowoczesnych form handlu detalicznego żywnością : studium franczyzy
(2017)Celem opracowania jest ocena zmian w strukturze i analiza znaczenia porozumień franczyzowych w handlu detalicznym żywnością w Polsce oraz identyfikacja perspektyw rozwoju tego rynku. Artykuł przygotowano na podstawie ... -
Usage of franchising in social business model
(Asian Business Association (ABA), 2017)This paper is a conceptual study on the social enterprise scaling up strategy using franchise business model. The paper is descriptive in nature and the longitudinal case study research approach has been used. Social ... -
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
(2018)Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ...