Browsing Kolegium Zarządzania i Finansów / Collegium of Management and Finance by Author "Ziółkowska, Marta"
Now showing items 1-19 of 19
-
Franczyza jako strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa
Ziółkowska, Marta (2011)Jednym z elementów wzrostu wartości przedsiębiorstwa może stać się franczyza. Umozliwia ona kreowanie korzystnej renomy przedsiębiorstwa na rynku, a także wzrost rozpoznawalności marki. Przyczynia się również do korzystaia ... -
Relational resources in the company development a report of empirical research
Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ... -
Innovations in resources management of enterprises
Skowronek-Mielczarek, Anna; Leszczyński, Zdzisław; Bojewska, Barbara; Bachnik, Katarzyna; Ziółkowska, Marta (Warsaw School of Economics, 2013)This study constitutes a synthesis of research concerning evaluation of resources management processes in enterprises and barriers that exist in this regard in Polish business practice. In the study were also presented ... -
Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce
Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ... -
Innovativeness determinants of franchise organisations
Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)It is important to point out when analysing business networks, that franchise companies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, allowing ... -
Relational Resources Management as Source of Company's Innovativeness and Competitive Advantage
Ziółkowska, Marta (2014)There exist various resources which an enterprise can use in order to become more innovative and achieve competitive advantage on the market. Relational resources are definitely one of them, for instance enabling a company ... -
Innovativeness determinants of franchise organisations
Ziółkowska, Marta (Warsaw School of Economics Press, 2014)It is important to point out when analysing business networks, that franchise com- panies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, ... -
The Franchise Model of Business in the Pharmaceutical Market
Ziółkowska, Marta (2014)Niniejszy artykuł jest próbą określenia możliwości szans realizacji strategii rozwoju z wykorzystaniem modelu współpracy franczyzowej na rynku farmaceutycznym. Celem artkułu jest analiza i ocena rozwoju powiązań franczyzowych ... -
The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland
Ziółkowska, Marta (2014)Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ... -
Innovativeness determinants of network organizations
Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ... -
Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy
Ziółkowska, Marta (2015)W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach
Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)Celem niniejszego badania była analiza wykorzystania zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu sferą marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwacheferencji klientów indywidualnych, grup interesariuszy i całego społeczeństwa. ... -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
Ziółkowska, Marta (Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
Rozwój nowoczesnych form handlu detalicznego żywnością : studium franczyzy
Ziółkowska, Marta (2017)Celem opracowania jest ocena zmian w strukturze i analiza znaczenia porozumień franczyzowych w handlu detalicznym żywnością w Polsce oraz identyfikacja perspektyw rozwoju tego rynku. Artykuł przygotowano na podstawie ... -
Usage of franchising in social business model
Ziółkowska, Marta (Asian Business Association (ABA), 2017)This paper is a conceptual study on the social enterprise scaling up strategy using franchise business model. The paper is descriptive in nature and the longitudinal case study research approach has been used. Social ... -
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ... -
Social enterprise scaling up strategy– franchise development
Ziółkowska, Marta (2018)This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ... -
Franchising in Poland - past, present, future
Ziółkowska, Marta (Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek, 2018)The current franchise model of enterprise development has evolved for centuries. Franchising in its contemporary form was initially developed in the American market, but owing to its universality, this model has gained ...