Search
Now showing items 1-10 of 64
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
(2018)
Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów
decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu
badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ...
Sustainable Medical Tourism : Conceptual Framework
(Springer, 2020)
Referring to the definition of sustainable tourism and taking into consideration the specifics of medical tourism, it can be assumed that sustainable medical tourism is a conscious and sustainable human activity, in which ...
Relational resources in the company development a report of empirical research
(Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)
The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ...
Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 3
(2012-09)
A series of publications have proposed numerous solutions in order to
reduce the undesired impact of capital effectiveness measures on the capital
adequacy. They also present individual effectiveness measuring tools which ...
Internal Conditioning of Talent Management in Large Enterprises
(2019)
The paper presents research findings concerning the internal conditioning of talent
management (TM) in large Polish enterprises. Interrelations between TM programmes and corporate strategy were demonstrated. Placement of ...
The Image of a University of Economics from the Perspective of University Candidates - Based on the SGH Warsaw School of Economics
(2018)
The article addresses the concept of university image and its impact on student satisfaction and loyalty. It discusses the factors connected with the need to build and sustain an appropriate image of a university and offers ...
Zarys problematyki przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym i ich wykrywania
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
Najważniejszym celem niniejszego artykułu jest przybliżenie sposobów przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym przez organy państwowe oraz przedsiębiorstwa. W artykule ukazano zarys systemu instytucji realizujących zadania ...
Innovativeness determinants of franchise organisations
(Warsaw School of Economics Press, 2014)
It is important to point out when analysing business networks, that franchise com- panies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, ...
Zarządzanie kapitałem ludzkim : wyzwania
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
Monografia poświęcona problematyce zarządzania kapitałem ludzkim w świetle różnych wymiarów oraz perspektyw, m.in. perspektywy zrównoważonego rozwoju, zarządzania wiedzą, perspektywy psychospołecznej czy perspektywy jego ...
Wszystko na sprzedaż? Pułapki i manowce konsumpcjonizmu
(2015)
Konsumenci XXI wieku żyją pod silną presją wzorców
globalnej, kosmopolitycznej kultury konsumpcyjnej.
Zanikają regionalne odrębności, specyfika i wielobarwność
kultur lokalnych. Charakterystycznym wyróżnikiem
współczesnych ...