Search
Now showing items 1-10 of 12
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
(2018)
Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów
decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu
badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ...
Zarys problematyki przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym i ich wykrywania
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
Najważniejszym celem niniejszego artykułu jest przybliżenie sposobów przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym przez organy państwowe oraz przedsiębiorstwa. W artykule ukazano zarys systemu instytucji realizujących zadania ...
Podatek bankowy-koncepcja europejska i studium przypadków wybranych krajów UE
(2018)
Czesław Bartłomiej Martysz oraz Bartłomiej Bartlewski podjęli się prezentacji tematyki podatku bankowego według koncepcji unijnej oraz analizy jego wdrożenia w dwóch krajach, tj. na Węgrzech i w Polsce. W pierwszej części ...
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ...
Porównywalność sprawozdań z wyniku na przykładzie spółek objętych indeksem SWIG80
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)
Celem artykułu jest ocena porównywalności struktury i treści sprawozdania
z wyniku za 2016 r. polskich spółek giełdowych wchodzących w skład indeksu
sWIG80. Przedmiotem analizy było 21 sprawozdań finansowych. W badaniu ...
Social Initiatives in Food Consumption and Distribution as Part of Sustainable Consumption and Sharing Economy
(2018-01)
The aim of this paper is to extract and describe recent social initiatives in food consumption and distribution in Poland and indicate their characteristics related to sustainable consumption, sharing economy and collaborative ...
The Image of a University of Economics from the Perspective of University Candidates - Based on the SGH Warsaw School of Economics
(2018)
The article addresses the concept of university image and its impact on student satisfaction and loyalty. It discusses the factors connected with the need to build and sustain an appropriate image of a university and offers ...
Social enterprise scaling up strategy– franchise development
(2018)
This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ...
The impact of national regulations and company size on the structure and content of the statement of financial position under IFRS. Evidence from Poland
(The Bucharest University of Economic Studies, 2018)
Previous research on the IFRS practice in the world found the impact of country factors on IFRS financial reporting. Despite the use of the same set of standards there are differences between countries and differences ...
Synchromodality-as-a-Service – innowacyjny model transportu towarów
(2018)
Synchromodalność (zsynchronizowana intermodalność) jest innowacyjną koncepcją w transporcie multimodalnym, która zakłada, że operator logistyczny po uprzednim ustaleniu ze zleceniodawcą głównych parametrów dostawy, takich ...