Search
Now showing items 1-10 of 58
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
(2018)
Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów
decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu
badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ...
Relational resources in the company development a report of empirical research
(Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)
The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ...
Zarys problematyki przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym i ich wykrywania
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
Najważniejszym celem niniejszego artykułu jest przybliżenie sposobów przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym przez organy państwowe oraz przedsiębiorstwa. W artykule ukazano zarys systemu instytucji realizujących zadania ...
Wszystko na sprzedaż? Pułapki i manowce konsumpcjonizmu
(2015)
Konsumenci XXI wieku żyją pod silną presją wzorców
globalnej, kosmopolitycznej kultury konsumpcyjnej.
Zanikają regionalne odrębności, specyfika i wielobarwność
kultur lokalnych. Charakterystycznym wyróżnikiem
współczesnych ...
Czy zakaz insider tradingu jest karaniem za wiedzę?
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2013)
Źródłem sukcesów gospodarczych jest przede wszystkim posiadanie precyzyjnej
i niedostępnej publicznie informacji pozwalającej danej osobie na zdobycie rynkowej przewagi.
Skoro zatem sukcesy gospodarcze są pochodną ...
Innovations in resources management of enterprises
(Warsaw School of Economics, 2013)
This study constitutes a synthesis of research concerning evaluation of resources management processes in enterprises and barriers that exist in this regard in Polish business practice. In the study were also presented ...
Efektywne zarządzanie kapitałem banku komercyjnego w Polsce w świetle standardów adekwatności kapitałowej
(Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2012)
W zakresie adekwatności kapitałowej niezwykle ważny staje się dostęp do komponentów kapitałów banku. Powstałe ograniczenia kapitałowe wynikające z kryzysu finansowego nakazują gospodarować dostępnym kapitałem w sposób ...
Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 2
(2012-06)
The present study continues the author’s deliberations on commercial bank
capital management. These deliberations are included in the series of three
closely related articles. This article is second part of serie. The ...
Charakterystyka i ocena efektywności wybranych typów inwestycji alternatywnych
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie inwestycji alternatywnych jako instrumentów przydatnych w procesie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego, szczególnie w okresach niestabilności na rynkach finansowych. Główna ...
Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ...