Kolegium Zarządzania i Finansów / Collegium of Management and Finance: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 41-60 z 92
-
Medical tourism services and medical tourism destinations in Central and Eastern Europe - the opinion of Britons and Germans
(2019-07-04)The aim of this paper is to identify preferred Central and Eastern Europe (CEE) medical tourism destinations (MTD) and medical services in the context of socio-demographic determinants. The computer-assisted web interviewing ... -
Central and Eastern Europe as a Medical Tourism Destination : a Case Study of Poland
(2019)The medical tourism has been changing the healthcare scene especially in the developing countries which offer a combination of low costs for medical services and experienced medical personnel. It gives them the potential ... -
Destination Management Organizations and Health Tourism Visual Identification in Central and Eastern Europe
(2019)Purpose: The purpose of this paper is to identify and diagnose the activities of national destination management organizations (DMOs) from Central and Eastern European countries (CEEC) in the scope of a visual identification ... -
Charakterystyka i ocena efektywności wybranych typów inwestycji alternatywnych
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie inwestycji alternatywnych jako instrumentów przydatnych w procesie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego, szczególnie w okresach niestabilności na rynkach finansowych. Główna ... -
Problem informacji cenotwórczych w kontekście nowych unijnych obowiązków informacyjnych spółek publicznych
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)Oprócz naszkicowania najważniejszych obowiązków informacyjnych spółek publicznych głównym celem artykułu będzie ukazanie potencjalnych trudności i zagrożeń związanych z poprawnym rozpoznaniem i publikacją informacji ... -
Zarys problematyki przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym i ich wykrywania
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Najważniejszym celem niniejszego artykułu jest przybliżenie sposobów przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym przez organy państwowe oraz przedsiębiorstwa. W artykule ukazano zarys systemu instytucji realizujących zadania ... -
Ocena skutków implementacji dyrektywy MIFID II w UE ze szczególnym uwzględnieniem Polski
(Szkoła Główna Handlowa (Warszawa). Oficyna Wydawnicza, 2020)Celem niniejszej publikacji jest próba krytycznej oceny, czy skutki implementacji dyrektywy MIFID II są zbieżne z jej pierwotnymi założeniami. W tekście przedstawiono również nowe praktyki rynkowe powstałe po implementacji ... -
Social Initiatives in Food Consumption and Distribution as Part of Sustainable Consumption and Sharing Economy
(2018-01)The aim of this paper is to extract and describe recent social initiatives in food consumption and distribution in Poland and indicate their characteristics related to sustainable consumption, sharing economy and collaborative ... -
Wyzwania biur zarządzania projektami (PMO) w zwinnych organizacjach
(Katedra Zarządzania Projektami. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020-05)Opracowanie prezentuje problemy i rozwiązania stojące przed biurami zarządzania projektami wobec zwinnych transformacji we współczesnych organizacjach. -
Czy zakaz insider tradingu jest karaniem za wiedzę?
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2013)Źródłem sukcesów gospodarczych jest przede wszystkim posiadanie precyzyjnej i niedostępnej publicznie informacji pozwalającej danej osobie na zdobycie rynkowej przewagi. Skoro zatem sukcesy gospodarcze są pochodną ... -
The Image of a University of Economics from the Perspective of University Candidates - Based on the SGH Warsaw School of Economics
(2018)The article addresses the concept of university image and its impact on student satisfaction and loyalty. It discusses the factors connected with the need to build and sustain an appropriate image of a university and offers ... -
Internal Conditioning of Talent Management in Large Enterprises
(2019)The paper presents research findings concerning the internal conditioning of talent management (TM) in large Polish enterprises. Interrelations between TM programmes and corporate strategy were demonstrated. Placement of ... -
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ... -
Rozwój nowoczesnych form handlu detalicznego żywnością : studium franczyzy
(2017)Celem opracowania jest ocena zmian w strukturze i analiza znaczenia porozumień franczyzowych w handlu detalicznym żywnością w Polsce oraz identyfikacja perspektyw rozwoju tego rynku. Artykuł przygotowano na podstawie ... -
Usage of franchising in social business model
(Asian Business Association (ABA), 2017)This paper is a conceptual study on the social enterprise scaling up strategy using franchise business model. The paper is descriptive in nature and the longitudinal case study research approach has been used. Social ... -
Social enterprise scaling up strategy– franchise development
(2018)This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ... -
Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy
(2015)W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ... -
Innovativeness determinants of network organizations
(Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ... -
The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland
(2014)Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ... -
The Franchise Model of Business in the Pharmaceutical Market
(2014)Niniejszy artykuł jest próbą określenia możliwości szans realizacji strategii rozwoju z wykorzystaniem modelu współpracy franczyzowej na rynku farmaceutycznym. Celem artkułu jest analiza i ocena rozwoju powiązań franczyzowych ...