Przeglądaj Artykuły w czasopismach naukowych / Journal articles według autora "Szkoła Główna Handlowa w Warszawie"
-
Methods of increasing bank capital effectiveness – part 1
Cicirko, Tomasz (2009-10)One of the goals of every rationally working enterprise, including a bank, is making the most effective use of the capital at its disposal. Bearing in mind that capital becomes a limited resource for banks and at the ... -
Franczyza jako strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa
Ziółkowska, Marta (2011)Jednym z elementów wzrostu wartości przedsiębiorstwa może stać się franczyza. Umozliwia ona kreowanie korzystnej renomy przedsiębiorstwa na rynku, a także wzrost rozpoznawalności marki. Przyczynia się również do korzystaia ... -
Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 2
Cicirko, Tomasz (2012-06)The present study continues the author’s deliberations on commercial bank capital management. These deliberations are included in the series of three closely related articles. This article is second part of serie. The ... -
Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 3
Cicirko, Tomasz (2012-09)A series of publications have proposed numerous solutions in order to reduce the undesired impact of capital effectiveness measures on the capital adequacy. They also present individual effectiveness measuring tools which ... -
Prawne i ekonomiczne aspekty karalności insider tradingu
Martysz, Czesław (2013)Celem artykułu Cz. Martysza jest omówienie zarówno prawnych, jak i ekono- micznych aspektów insider tradingu oraz próba zakwestionowania zasadności jego penalizacji. Z uwagi na podejmowane zagadnienia Autor w swoich ... -
Zarys problematyki finansów islamskich
Martysz, Czesław (2013)The article is aimed at the presentation of rudiments of Islamic finance operations and outlining the current problems connected with their development. The author focuses of the major difference between the Islamic ... -
Gospodarczy cud Trzeciej Rzeszy - prawda czy mit?
Martysz, Czesław (2013)Rozważania Czesława Martysza dotyczą gospodarczego cudu Trzeciej Rzeszy. Autor w swoim artykule opisuje następujące zagadnienia: założenia polityki gospo- darczej, walkę z bezrobociem, produkcję rolną, produkcję zbrojeniową, ... -
Relational Resources Management as Source of Company's Innovativeness and Competitive Advantage
Ziółkowska, Marta (2014)There exist various resources which an enterprise can use in order to become more innovative and achieve competitive advantage on the market. Relational resources are definitely one of them, for instance enabling a company ... -
The Franchise Model of Business in the Pharmaceutical Market
Ziółkowska, Marta (2014)Niniejszy artykuł jest próbą określenia możliwości szans realizacji strategii rozwoju z wykorzystaniem modelu współpracy franczyzowej na rynku farmaceutycznym. Celem artkułu jest analiza i ocena rozwoju powiązań franczyzowych ... -
The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland
Ziółkowska, Marta (2014)Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ... -
Wszystko na sprzedaż? Pułapki i manowce konsumpcjonizmu
Mróz, Bogdan (2015)Konsumenci XXI wieku żyją pod silną presją wzorców globalnej, kosmopolitycznej kultury konsumpcyjnej. Zanikają regionalne odrębności, specyfika i wielobarwność kultur lokalnych. Charakterystycznym wyróżnikiem współczesnych ... -
Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy
Ziółkowska, Marta (2015)W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ... -
Online piracy: an emergent segment of the shadow economy. Empirical insight from Poland
Mróz, Bogdan (2016)Purpose The purpose of this paper is to investigate the underlying causes, scale and scope as well as the effects of piracy as a form of the shadow economy throughout Poland, drawing on the findings of secondary studies ... -
Rozwój nowoczesnych form handlu detalicznego żywnością : studium franczyzy
Ziółkowska, Marta (2017)Celem opracowania jest ocena zmian w strukturze i analiza znaczenia porozumień franczyzowych w handlu detalicznym żywnością w Polsce oraz identyfikacja perspektyw rozwoju tego rynku. Artykuł przygotowano na podstawie ... -
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
Trzebiński, Wojciech (2018)Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ... -
Podatek bankowy-koncepcja europejska i studium przypadków wybranych krajów UE
Martysz, Czesław; Bartlewski, Bartłomiej (2018)Czesław Bartłomiej Martysz oraz Bartłomiej Bartlewski podjęli się prezentacji tematyki podatku bankowego według koncepcji unijnej oraz analizy jego wdrożenia w dwóch krajach, tj. na Węgrzech i w Polsce. W pierwszej części ... -
The Image of a University of Economics from the Perspective of University Candidates - Based on the SGH Warsaw School of Economics
Tabor-Błażewicz, Joanna (2018)The article addresses the concept of university image and its impact on student satisfaction and loyalty. It discusses the factors connected with the need to build and sustain an appropriate image of a university and offers ... -
Social enterprise scaling up strategy– franchise development
Ziółkowska, Marta (2018)This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ... -
Synchromodality-as-a-Service – innowacyjny model transportu towarów
Cichosz, Marzenna (2018)Synchromodalność (zsynchronizowana intermodalność) jest innowacyjną koncepcją w transporcie multimodalnym, która zakłada, że operator logistyczny po uprzednim ustaleniu ze zleceniodawcą głównych parametrów dostawy, takich ... -
Social Initiatives in Food Consumption and Distribution as Part of Sustainable Consumption and Sharing Economy
Bachnik, Katarzyna; Szumniak-Samolej, Justyna (2018-01)The aim of this paper is to extract and describe recent social initiatives in food consumption and distribution in Poland and indicate their characteristics related to sustainable consumption, sharing economy and collaborative ...