Wyświetlanie pozycji 601-620 z 1044

    • Scientific Communication in the World of Digital Technologies: Conditions and Perspectives Regarding the Development of Scientific Journals 

      Kachniewska, Magdalena (2019)
      Purpose. The presentation of challenges with which scientific journals and - more broadly - scientific communication, will have to face in the substantive, technological and financial sphere in the conditions of constant ...
    • Innowacyjne modele biznesu jako strategia przetrwania niezaleŜnych obiektów hotelowych w warunkach polaryzacji rynku turystycznego 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      W warunkach wysokiej konkurencji panującej na światowym rynku hotelarskim oraz dominacji kapitałowej i marketingowej korporacji turystycznych, jedyną szansą zachowania niezależności pozasieciowych obiektów hotelowych jest ...
    • Tworzenie wartości dodanej na bazie kontekstowych aplikacji mobilnych (przypadek branży turystycznej) 

      Kachniewska, Magdalena (2019)
      W artykule przedstawiono analizę systemu cyfrowego zorientowanego na użytkownika i uzasadniono jego znaczenie w procesie tworzenia wartości. Celem badania jest wskazanie roli mobilnych aplikacji kontekstowych w marketingu ...
    • Cultural Management as a Research Area : Challenges 

      Dziurski, Patryk; Pawlicka, Kama; Wróblewska, Anna (London Scientific - WSB University, 2018)
      The management science is a young research domain, which emerged at the beginning of the twentieth century. Firstly, management concepts were developed and applied into for-profit oriented organizations, but then they were ...
    • Generic Behaviours of Organisations in Declining Industries. Evidence from Designated Postal Operators in Selected CEE Countries 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2019)
      The topic of the paper is organisations’ behaviours in declining industries. The paper aims to present guidelines for the identification of generic types of organisations’ behaviours in declining industries based on an ...
    • Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie 

      Dziurski, Patryk; Borzym, Katarzyna; Kozłowska, Izabela; Kozłowski, Łukasz; Moszczeńska, Martyna; Szczepkowski, Jakub; Sikorska, Monika; Muszyński, Marek; Romanowska, Maria (Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)
      Na początku 2015 r. grupa doktorantów Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie pod kierunkiem prof. dr hab. M. Romanowskiej rozpoczęła pracę nad niniejszą publikacją. Główną inspiracją ...
    • Postawy wobec zarządzania wiedzą w otwartych innowacjach 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej klasyfikacji modelowych postaw wobec zarządzania wiedzą w otwartych innowacjach oraz jej empirycznej weryfikacji na rynku polskim. W badaniach empirycznych wykorzystano metodę ...
    • Zachowania przedsiębiorstw a sukces w sektorach starzejących się 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest zaprezentowanie typologii modelowych zachowań przedsiębiorstw w sektorach starzejących się oraz wskazanie, które z nich można uznać za zachowania prowadzące do sukcesu. Autorzy uważają, że ...
    • Wokół zarządzania kulturą. Rezultaty badania ankietowego 

      Dziurski, Patryk; Pawlicka, Kama; Wróblewska, Anna (2017)
      Kultura fascynowała wielu badawczy od stuleci, ale dopiero w drugiej po- łowie XX wieku zainteresowali się nią ekonomiści. Obecnie obszar badawczy, jakim jest ekonomia kultury, stanowi część ekonomii, a na całym ...
    • The Diversification Strategy and Business Groups’ Performance in Poland 

      Dziurski, Patryk; Mierzejewska, Wioletta (2019)
      The aim of the study is to identify the scope in which business groups in Poland apply the diversification strategy and examine it influence on the performance of a business group. The research method is a critical analysis ...
    • Success in Creative Industries : A Discussion About Critical Success Factors 

      Dziurski, Patryk (2016)
      The goal of this article is to present a discussion about the critical success factors in creative industries and recommendations for the managers within them. In the article we positively verify the thesis that sectors ...
    • Strategie współpracy w otwartych innowacjach w Polsce 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest opracowanie autorskiej klasyfikacji modelowych strategii współpracy przedsiębiorstw w otwartych innowacjach oraz ich empiryczna weryfikacja na rynku polskim. Autorzy zastosowali wnioskowanie dedukcyjne, ...
    • Strategie (nie)instytucji kultury. Studium przypadku Zamku Cieszyn 

      Dziurski, Patryk (2017)
      Celem artykułu jest charakterystyka strategii organizacji z sektorów kultury na przykładzie (nie)instytucji kultury Zamku Cieszyn. Jest to nietypowa instytucja, gdyż łączy w sobie najlepsze elementy z organizacji niedziałających ...
    • Stakeholder management in cultural oganisations 

      Dziurski, Patryk (2017)
      The aim of the paper is to present stakeholder analysis and management in cultural organisations. Non-profit organisations, including cultural ones, can use methods and tools designed for for-profit organisations, but they ...
    • Rodzaje sieci tworzących otwarte innowacje w Polsce 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej klasyfikacji rodzajów sieci tworzących otwarte innowacje oraz ich empiryczna weryfikacja na polskim rynku. Autorzy zaproponowali klasyfikację rodzajów sieci tworzących ...
    • Przemysły kreatywne jako obszar badawczy w zarządzaniu. Analiza bibliomteryczna 

      Dziurski, Patryk (Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Celem artykułu jest przedstawienie problematyki przemysłów kreatywnych w badaniach i publikacjach naukowych oraz zarysowanie najważniejszych wyzwań oraz możliwości badawczych stojących przed naukowcami zajmującymi się ...
    • Równiej. Co właściwie zrobił Piketty? 

      Mączyńska, Elżbieta (2015-08)
      Książka trafiła w coś, co wisiało w powietrzu. Wielką recenzję dał „The Economist”, wszystkie media zaczęły się zajmować problemem nierówności. Thomas Piketty – nieznany szerzej naukowiec – z dnia na dzień został ...
    • Eksperci nie chcą sporu partyjnego 

      Mączyńska, Elżbieta (2016)
      Polska przeszła przez kilka epok nie tylko politycznych, ale i ekonomicznych – od skrajnego, wojennego właściwie komunizmu po liberalny kapitalizm. Jak to się dzieje, że instytucja społeczna wciąż trwa? Przyczyna zapewne ...
    • Kto ma wiedzę, ten wygrywa 

      Mączyńska, Elżbieta (2013)
      Czy bez wiedzy ekonomicznej można osiągnąć sukces? Prof. Elżbieta Mączyńska*: Oczywiście, ale wówczas sukces, szczególnie finansowy, może być krótkotrwały. Ekonomia jest wszechobecna, jej elementarne zasady powinny znać nawet ...
    • Modele biznesowe w przemysłach kreatywnych 

      Dziurski, Patryk (2016)
      Celem artykułu jest prezentacja rozważań na temat modeli biznesowych w przemysłach kreatywnych. Zarysowany w artykule obraz może stać się przyczynkiem do szerszych studiów, a także pogłębionych badań empirycznych, ...