Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 407-426 z 955
-
Methods of increasing bank capital effectiveness – part 1
(2009-10)One of the goals of every rationally working enterprise, including a bank, is making the most effective use of the capital at its disposal. Bearing in mind that capital becomes a limited resource for banks and at the ... -
Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 2
(2012-06)The present study continues the author’s deliberations on commercial bank capital management. These deliberations are included in the series of three closely related articles. This article is second part of serie. The ... -
Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 3
(2012-09)A series of publications have proposed numerous solutions in order to reduce the undesired impact of capital effectiveness measures on the capital adequacy. They also present individual effectiveness measuring tools which ... -
Methods of strategic analysis supporting the elaboration of company's innovation strategy
(2015)Both theory and practical experience in the scope of company management prove that formulation and selection of innovation strategy should be preceded and accompanied by analyses of numerous internal and external factors ... -
Metodologia badania rynku pracy w turystyce
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Ministerstwo Sportu i Turystyki, 2014)Raport zrealizowany w ramach umowy zawartej między Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Ministerstwem Sportu i Turystyki (nr umowy 2014 099/725/BP/05), której przedmiotem były w szczególności: analiza dostępności i jakości ... -
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
(2018)Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ... -
Mieszkalnictwo i osadnictwo w integracji europejskiej – możliwości i bariery
(2006)Sfera osadnictwa stwarza największe zagrożenia dla rozwoju zrównoważonego będąc zasadniczym obszarem szans jego realizacji. Znaczenie społecznych aspektów sfery osadnictwa w integracji europejskiej opartej na rozwoju ... -
Mieszkalnictwo społeczne a kryzysy gospodarcze XX i XXI w.
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2009)Punkty zwrotne i fazy dziejów mieszkalnictwa społecznego – sięgających w europejskim trzonie cywilizacji zachodniej wymiaru sekularnego – łączą się z kryzysami gospodarczymi w XX i XXI w. Są widoczne zwłaszcza w podejściu ... -
Mieszkania czynszowe w społeczeństwach XIX i XX w. – Polska, Europa Zachodnia, Stany Zjednoczone
(Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2004)W opracowaniu przedstawione są przemiany czynszowego zasobu mieszkaniowego w Polsce, krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych A. P. w XIX i XX w. wartościowane na tle nowoczesnego rozwoju społeczno-gospodarczego. ... -
Mieszkania komunalne – wyzwanie dla polityki mieszkaniowej państwa w świetle badań wybranych miast
(2020-12)Pomimo jednego z najszybszych temp wzrostu gospodarczego wśród krajów Unii Europejskiej w latach 2010–2019 w Polsce nie odnotowano istotnej poprawy w zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych mniej zamożnych gospodarstw domowych. ... -
Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin
(2017)International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ... -
Międzynarodowy handel produktami wiedzy
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)Monografia stanowi kompleksową analizę międzynarodowego handlu produktami wiedzy opartą na ich autorskiej klasyfikacji z wykorzystaniem własnych badań czynników determinujących handel tymi produktami z użyciem samodzielnie ... -
Misselling consumer awareness study – Circumstances surrounding the occurence of misselling
(2021-06)Misselling is the sale of financial services that do not meet the needs of consumers or in the manner or the way they are sold, which is not appropriate to the nature of those services. The first aim of this article is ... -
Model A.L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką
(2013)Lojalność konsumencka jest zjawiskiem złożonym, którego aspekty mogą być jawnie obserwowalne (ujęcie behawioralne ) lub ukryte, odnoszące się do postawy względem marki (ujęcie ewaluacyjne). Postawa lojalnościowa i zachowania ... -
Model biznesu platform cyfrowych w ujęciu canvas
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2024)W rozdziale opisano model biznesu platform cyfrowych. Wykorzystano do tego zmodyfikowane podejście business model canvas. Podano definicje platform oraz scharakteryzowano różne typy platform cyfrowych. Następnie opisano ... -
Model eliminacji zjawiska zaniżania celów w procesie budżetowania
(2018)W trakcie procesu budżetowego występuje szereg nieefektywności, tym silniejszych im większe jest dane przedsiębiorstwo. Jednym z powszechnych zjawisk jest ukrywanie przez pracowników informacji o faktycznych możliwościach ... -
Model Howarda w analizie zjawiska "łaknienia zniżki" w ubezpieczeniach komunikacyjnych
(2002-06)Zjawisko łaknienia zniżek związane jest z racjonalnym dążeniem ubezpieczonych do ograniczania kosztów, dlatego uzasadnione jest użycie do jego modelowania metod Howarda. Algorytm iteracyjny Howarda pozwalający na wyznaczenie ... -
Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości
(Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich, 2019)Ewolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o ... -
Modele biznesowe gospodarki cyfrowej jako czynnik zmian strukturalnych rynku turystycznego - stan badań
(2019)Cel. Identyfikacja luki badawczej w obszarze modeli biznesowych (MB) w turystyce i sformułowanie programu badań w tym zakresie w celu analizy zmian strukturalnych rynku. Metoda. Przegląd i synteza publikacji z baz EBSCO, ... -
Modele biznesowe w przemysłach kreatywnych
(2016)Celem artykułu jest prezentacja rozważań na temat modeli biznesowych w przemysłach kreatywnych. Zarysowany w artykule obraz może stać się przyczynkiem do szerszych studiów, a także pogłębionych badań empirycznych, ...