Wyświetlanie pozycji 1-20 z 27

    • Ewolucja branży motoryzacyjnej - trwałe tendencje 

      Dziurski, Patryk (Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2014)
      Celem artykułu jest pokazanie wpływu zmian w makrootoczeniu przedsiębiorstwa na warunki konkurencyjne w całym sektorze na przykładzie branży motoryzacyjnej. Postawiono tezę, że zmiany zachodzące w makrootoczeniu ...
    • Kluczowe czynniki sukcesu dla przemysłów kreatywnych 

      Dziurski, Patryk (2015)
      Przemysły kreatywne uznawane są za jedne z najważniejszych obszarów współczesnej gospodarki, a kreatywność traktowana jako jeden z kluczowych czynników produkcji. Ze względu na ich duże znaczenie gospodarcze oraz ...
    • Przemysły kreatywne jako obszar badawczy w zarządzaniu. Analiza bibliomteryczna 

      Dziurski, Patryk (Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Celem artykułu jest przedstawienie problematyki przemysłów kreatywnych w badaniach i publikacjach naukowych oraz zarysowanie najważniejszych wyzwań oraz możliwości badawczych stojących przed naukowcami zajmującymi się ...
    • Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie 

      Dziurski, Patryk; Borzym, Katarzyna; Kozłowska, Izabela; Kozłowski, Łukasz; Moszczeńska, Martyna; Szczepkowski, Jakub; Sikorska, Monika; Muszyński, Marek; Romanowska, Maria (Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)
      Na początku 2015 r. grupa doktorantów Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie pod kierunkiem prof. dr hab. M. Romanowskiej rozpoczęła pracę nad niniejszą publikacją. Główną inspiracją ...
    • Success in Creative Industries : A Discussion About Critical Success Factors 

      Dziurski, Patryk (2016)
      The goal of this article is to present a discussion about the critical success factors in creative industries and recommendations for the managers within them. In the article we positively verify the thesis that sectors ...
    • Modele biznesowe w przemysłach kreatywnych 

      Dziurski, Patryk (2016)
      Celem artykułu jest prezentacja rozważań na temat modeli biznesowych w przemysłach kreatywnych. Zarysowany w artykule obraz może stać się przyczynkiem do szerszych studiów, a także pogłębionych badań empirycznych, ...
    • Stakeholder management in cultural oganisations 

      Dziurski, Patryk (2017)
      The aim of the paper is to present stakeholder analysis and management in cultural organisations. Non-profit organisations, including cultural ones, can use methods and tools designed for for-profit organisations, but they ...
    • Wokół zarządzania kulturą. Rezultaty badania ankietowego 

      Dziurski, Patryk; Pawlicka, Kama; Wróblewska, Anna (2017)
      Kultura fascynowała wielu badawczy od stuleci, ale dopiero w drugiej po- łowie XX wieku zainteresowali się nią ekonomiści. Obecnie obszar badawczy, jakim jest ekonomia kultury, stanowi część ekonomii, a na całym ...
    • Strategie (nie)instytucji kultury. Studium przypadku Zamku Cieszyn 

      Dziurski, Patryk (2017)
      Celem artykułu jest charakterystyka strategii organizacji z sektorów kultury na przykładzie (nie)instytucji kultury Zamku Cieszyn. Jest to nietypowa instytucja, gdyż łączy w sobie najlepsze elementy z organizacji niedziałających ...
    • Cultural Management as a Research Area : Challenges 

      Dziurski, Patryk; Pawlicka, Kama; Wróblewska, Anna (London Scientific - WSB University, 2018)
      The management science is a young research domain, which emerged at the beginning of the twentieth century. Firstly, management concepts were developed and applied into for-profit oriented organizations, but then they were ...
    • Strategie współpracy w otwartych innowacjach w Polsce 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest opracowanie autorskiej klasyfikacji modelowych strategii współpracy przedsiębiorstw w otwartych innowacjach oraz ich empiryczna weryfikacja na rynku polskim. Autorzy zastosowali wnioskowanie dedukcyjne, ...
    • Postawy wobec zarządzania wiedzą w otwartych innowacjach 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej klasyfikacji modelowych postaw wobec zarządzania wiedzą w otwartych innowacjach oraz jej empirycznej weryfikacji na rynku polskim. W badaniach empirycznych wykorzystano metodę ...
    • Rodzaje sieci tworzących otwarte innowacje w Polsce 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej klasyfikacji rodzajów sieci tworzących otwarte innowacje oraz ich empiryczna weryfikacja na polskim rynku. Autorzy zaproponowali klasyfikację rodzajów sieci tworzących ...
    • Zachowania przedsiębiorstw a sukces w sektorach starzejących się 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest zaprezentowanie typologii modelowych zachowań przedsiębiorstw w sektorach starzejących się oraz wskazanie, które z nich można uznać za zachowania prowadzące do sukcesu. Autorzy uważają, że ...
    • The Diversification Strategy and Business Groups’ Performance in Poland 

      Dziurski, Patryk; Mierzejewska, Wioletta (2019)
      The aim of the study is to identify the scope in which business groups in Poland apply the diversification strategy and examine it influence on the performance of a business group. The research method is a critical analysis ...
    • Generic Behaviours of Organisations in Declining Industries. Evidence from Designated Postal Operators in Selected CEE Countries 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2019)
      The topic of the paper is organisations’ behaviours in declining industries. The paper aims to present guidelines for the identification of generic types of organisations’ behaviours in declining industries based on an ...
    • Does industry matter? Drivers and barriers for open innovation in high-tech and non-high-tech industries - Evidence from Poland 

      Dziurski, Patryk; Sopińska, Agnieszka (2020)
      Firms adopt open innovation for different reasons, and they experience various barriers for open innovation. Thus, the paper aims to answer two questions: (1) what type of drivers and barriers for open innovation that are ...
    • Szerokość i głębokość poszukiwania wiedzy zewnętrznej w otwartych innowacjach 

      Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
      Otwarte innowacje mogą być opisywane przez pryzmat strategii poszukiwania wiedzy zewnętrznej, w której wyróżnia się szerokość oraz głębokość poszukiwania wiedzy poza granicami przedsiębiorstwa. Szerokość poszukiwania wiedzy ...
    • Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach : wybrane zagadnienia 

      Krawczyk-Sokołowska, Izabela; Pierścieniak, Agata; Inków, Monika; Lisowska, Renata; Ropęga, Jarosław; Kamińska, Alfreda; Jakubiak, Monika; Widelska, Urszula; Sitko-Lutek, Agnieszka; Krot, Katarzyna; Lewicka, Dagmara; Dobrzanowski, Krzysztof; Bębenek, Piotr; Rostocki, Andrzej; Trzmielak, Dariusz M.; Krzymianowska-Kozłowska, Joanna; Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk; Zajkowska, Monika; Dziurski, Patryk; Mazurek-Łopacińska, Krystyna; Sobocińska, Magdalena; Bartkowiak, Paweł; Michalak, Szymon; Sobotkiewicz, Dariusz; Chomiak-Orsa, Iwona; Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta; Sanak-Kosmowska, Katarzyna; Motała, Daria; Bohdanowicz, Leszek; Urbanek, Grzegorz; Pilch, Kamila; Izabela Baruk, Agnieszka; Masłowski, Dariusz; Kulińska, Ewa; Rosiński, Jerzy; Hauke, Krzysztof (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
      W drugiej dekadzie XXI wieku pojawiły się nowe, dotąd nieznane wielu menedżerom wyzwania globalne, społeczne i technologiczne.Wśród nich na pierwszy plan wysunęły się m.in.: stopniowy wzrost znaczenia współpracy pomiędzy ...
    • Interplay between coopetition and innovation : Systematic literature review 

      Dziurski, Patryk (2020)
      The paper aims to present results of the systematic literature review on the interplay between coopetition and innovation as well as to identify key research problems and potential directions for further studies. Author’s ...