Wyświetlanie pozycji 21-40 z 87

    • Tourism value added creation through a user-centric context-aware digital system 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      This paper seeks to focus on the idea of a user-centric context-aware digital system and its rationale in a process of tourism value creation. The purpose of the study is to offer an understanding of the context-aware ...
    • Odpowiedzialność za społeczność lokalną jako czynnik przewagi konkurencyjnej w branży spotkań 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Obserwacja zmieniających się trendów konsumenckich skłania przedsiębiorców branży spotkań do modyfikacji stosowanych narzędzi marketingu, choć przeobrażenia rzadko następują na modelu biznesowego. Jednym z trendów chętnie ...
    • Metodologia badania rynku pracy w turystyce 

      Kachniewska, Magdalena; Bednarska, Marlena; Para, Anna; Zawistowska, Hanna; Białowąs, Sylwester (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Ministerstwo Sportu i Turystyki, 2014)
      Raport zrealizowany w ramach umowy zawartej między Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Ministerstwem Sportu i Turystyki (nr umowy 2014 099/725/BP/05), której przedmiotem były w szczególności: analiza dostępności i jakości ...
    • Nowe procesy w gospodarce światowej. Wnioski dla Polski 

      Bąk, Henryk; Czarny, Elżbieta; Śledziewska, Katarzyna; Misztal, Piotr; Kulpaka, Paweł; Majewska, Maria; Talar, Sylwia; Sporek, Tadeusz; Januszkiewicz, Włodzimierz; Kuźnar, Andżelika; Wróbel, Anna; Nyga-Łukaszewska, Honorata; Knap, Renata; Menkes, Jerzy; Michalski, Bartosz; Wróblewski, Marek; Daszkiewicz, Nelly; Łukasiewicz‑Kamińska, Agnieszka; Stępień, Beata; Gryczka, Marcin; Geise, Andrzej; Molendowski, Edward; Żmuda, Małgorzata; Toporowski, Patryk; Ambroziak, Łukasz; Szypulewska-Porczyńska, Alina; Pera, Bożena; Grabowiecki, Jerzy; Szostak, Mieczysław; Kowalski, Arkadiusz Michał; Chilimoniuk‑Przeździecka, Eliza; Nacewska‑Twardowska, Aleksandra; Odrobina, Anna; Jastrzębska, Ewa; Legutko‑Kobus, Paulina; Czech, Katarzyna (Oficyna Wydawnicza SGH, 2014)
      Ostatnie lata to okres istotnych przemian w gospodarce światowej. Składają się na nie przede wszystkim skutki kryzysu gospodarczego drugiej połowy poprzedniej dekady. Skutki, które z mniejszą lub większą intensywnością ...
    • Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania 

      Kachniewska, Magdalena; Para, Anna (2014)
      In the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills ...
    • Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Digitalizacja kanałów dystrybucji oraz rozwój sprzedaży elektronicznej i mobilnej (e-commerce i m-business) zmieniły tryb zawierania transakcji rynkowych, co silnie wpłynęło na strukturę pośrednictwa turystycznego. Celem ...
    • Polaryzacja podaży turystycznej jako stymulanta rozwoju sieciowych produktów turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Korporacje transnarodowe wykazują większe zdolności innowacyjne i organizacyjne niż małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne, wywierają wpływ na wielkość i kierunek strumieni ruchu turystycznego, skutecznie kreują ...
    • Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej 

      Kachniewska, Magdalena (2015)
      Though the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification ...
    • Tourism development as a determinant of quality of life in rural areas 

      Kachniewska, Magdalena (2015)
      Purpose – The purpose of this paper is to share information on how the advantages of tourism are both a result and a determinant of the quality of life in rural areas. Consequently, it is one of the main factors for ...
    • Powiązanie aspektów biznesowych i wypoczynkowych podróży służbowych (bleisure trend) jako przesłanka rozwoju oferty hotelowej 

      Kachniewska, Magdalena (2015)
      Dynamiczne przeobrażenia w zakresie struktury i sposobów wykorzystania czasu wolnego w społeczeństwie postmodernistycznym stanowią ważny trend społeczny, rzutujący na charakter współczesnego ruchu turystycznego, głównie w ...
    • Efekty ekonomiczne turystyki w Polsce w latach 2011-2012 na podstawie rachunku satelitarnego 

      Kachniewska, Magdalena; Dziedzic, Ewa; Skalska, Teresa; Łopaciński, Krzysztof (2015)
      Purpose. To present the economic effects of tourism based on the results of the tourism satellite account (TSA) for Poland. Methods. The analysis of the results of two editions of TSA for Poland: the full version of 2011 ...
    • CGE model PLACE 

      Antoszewski, Michał; Boratyński, Jakub; Zachłod-Jelec, Magdalena; Wójtowicz, Krzysztof; Cygler, Maciej; Jeszke, Robert; Pyrka, Maciej; Sikora, Przemysław; Gąska, Jan; Jorgensen, Erika; Kąsek, Leszek; Malarski, Ryszard; Rabiega, Wojciech (2015-12)
      PLACE is a static multi-region, multi-sector computable general equilibrium (CGE) model designed to assess the economic impact of energy and climate policies. Policies are typically analyzed using a comparative static ...
    • Value creation in the service economy 

      Kuźnar, Andżelika (Warsaw School of Economics, 2016)
      This book consists of five chapters. The first one deals with the historic perspective of services within the economic literature. It introduces, primarily, the classical approach, represented by the writings and observations ...
    • Ucieczka emisji jako efekt europejskiej polityki klimatycznej 

      Cygler, Maciej; Jeszke, Robert; Pyrka, Maciej; Sikora, Przemysław; Wójtowicz, Krzysztof (2016)
      Przeanalizowano zjawisko „ucieczki emisji” (carbon leakage) będące efektem asymetrycznej polityki klimatycznej na przykładzie Europejskiego Systemu Handlu Uprawnieniami do Emisji oraz kryteria oceny ryzyka narażenia przemysłu ...
    • Wymiana na rynku turystycznym jako narzędzie komercjalizacji i wyceny dóbr kulturowych 

      Kachniewska, Magdalena; Para, Anna (2016)
      Tekst koncentruje się na zagadnieniach udziału i znaczenia dóbr kultury oraz dziedzictwa kulturowego w tworzeniu produktów turystycznych oraz umacnianiu pozycji konkurencyjnej regionów. W artykule omówione zostały ekonomiczne ...
    • Nowy paradygmat marketingu usług agroturystycznych jako efekt rozwoju komunikacji społecznościowej 

      Kachniewska, Magdalena (2016)
      The purpose of this paper is to summarize the contribution of the theme issue on the future impact of social media on marketing practices and its influence on rural tourism offer creation and promotion. Seven common themes ...
    • Uwarunkowania skuteczności funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena; Fedyk, Wojciech (2016)
      W artykule przedstawiono wyniki analizy wybranych determinant egzo- i endogenicznych wpływających na możliwość skutecznego funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych, ...
    • European Union as the creator of international standards of protection of intellectual property rights – the case of geographical indications 

      Kuźnar, Andżelika (Oficyna Wydawnicza SGH, 2017)
      The European Union creates many common standards which have to be obeyed by its member states. What is more, it also pushes non-EU members to accept some of its standards by means of international agreements and treaties. ...
    • Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin 

      Kuźnar, Andżelika (2017)
      International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ...
    • Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego 

      Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta (2017)
      Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ...