Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 41-60 z 91
-
Nowe procesy w gospodarce światowej. Wnioski dla Polski
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2014)Ostatnie lata to okres istotnych przemian w gospodarce światowej. Składają się na nie przede wszystkim skutki kryzysu gospodarczego drugiej połowy poprzedniej dekady. Skutki, które z mniejszą lub większą intensywnością ... -
European Union as the creator of international standards of protection of intellectual property rights – the case of geographical indications
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2017)The European Union creates many common standards which have to be obeyed by its member states. What is more, it also pushes non-EU members to accept some of its standards by means of international agreements and treaties. ... -
Fiscal federalism and a separate budget for the euro area
(2018-06-29)The core objective of this paper is to determine the main political and economic conditions and challenges related to the possible evolution of the integration process in the euro area toward fiscal federalism and fiscal ... -
Ciemna strona kapitalizmu – nie tylko w świetle książki G.A. Akerlofa i R.J. Shillera Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa
(2018-06)Artykuł stanowi pogłębioną refleksję nad negatywnymi zjawiskami we współczesnym kapitalizmie w relacjach między wielkimi korporacjami a konsumentami. Punktem wyjścia jest książka laureatów nagrody Nobla G.A. Akerlofa i ... -
Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)Celem książki jest zidentyfikowanie związku pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstwa na wiedzę a jego wynikami finansowymi. Innymi słowy, chodzi o odpowiedź na pytanie, czy z ekonomicznego punktu widzenia warto inwestować ... -
Value creation in the service economy
(Warsaw School of Economics, 2016)This book consists of five chapters. The first one deals with the historic perspective of services within the economic literature. It introduces, primarily, the classical approach, represented by the writings and observations ... -
Atlantic Bridges. Two Perspectives – Polish and Mexican
(2018)The aim of this paper is to examine the importance of the participation of Poland and Mexico, as medium‑sized countries, in institutions of the Atlantic Bridge, viewed from their perspective. We conduct an interdisciplinary ... -
Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego
(2017)Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ... -
Determinants of Convention & Conference Site Selection: The Polish Event Planners' Perspective
(Politecnico de Leira, 2014)The paper presents results of research on Polish event planners. The overall purpose of the study is to investigate main destination selection variables Polish event planners consider important in destination selection ... -
Tourism value added creation through a user-centric context-aware digital system
(2014)This paper seeks to focus on the idea of a user-centric context-aware digital system and its rationale in a process of tourism value creation. The purpose of the study is to offer an understanding of the context-aware ... -
Towards the infomediation in tourism
(2014)The purpose of the study is to analyse the changing role of tourism intermediaries in the distribution chain. Globalisation and the development of ICTs have undoubtedly changed both business practices and strategies as ... -
Big Data Analysis jako zrodlo przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych
(2014)Purpose. Identification of the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. Method. A review of literature was first adapted in order to estimate the significance of ... -
New marketing management paradigms: facing leading consumer trends and their repercussions for the tourism industry
(2014)Cel. Artykuł poświęcono identyfikacji wiodących trendów konsumenckich i ich znaczeniu dla kształtujących się nowych paradygmatów zarządzania marketingiem. Metoda. Zastosowano kombinacje 3 metod (mindmapping, analizaę STEEP ... -
Tourism development as a determinant of quality of life in rural areas
(2015)Purpose – The purpose of this paper is to share information on how the advantages of tourism are both a result and a determinant of the quality of life in rural areas. Consequently, it is one of the main factors for ... -
Efekty ekonomiczne turystyki w Polsce w latach 2011-2012 na podstawie rachunku satelitarnego
(2015)Purpose. To present the economic effects of tourism based on the results of the tourism satellite account (TSA) for Poland. Methods. The analysis of the results of two editions of TSA for Poland: the full version of 2011 ... -
Nowy paradygmat marketingu usług agroturystycznych jako efekt rozwoju komunikacji społecznościowej
(2016)The purpose of this paper is to summarize the contribution of the theme issue on the future impact of social media on marketing practices and its influence on rural tourism offer creation and promotion. Seven common themes ... -
Uwarunkowania skuteczności funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych
(2016)W artykule przedstawiono wyniki analizy wybranych determinant egzo- i endogenicznych wpływających na możliwość skutecznego funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych, ... -
Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych
(2017)Celem opracowania jest omówienie zasad kreowania nowoczesnej strategii marki regionów i przedsiębiorstw turystycznych w mediach społecznościowych (MS) z uwzględnieniem nowych form komunikacji oraz nowych sposobów pozyskiwania ... -
Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2009)Głównym problemem badawczym pracy jest określenie współzależności między jakością, kosztami jakości i wartością dla klienta a poziomem konkurencyjności przedsiębiorstwa. Praca ma charakter teoretyczno-aplikacyjny z ... -
Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych
(2011)Fizyczne oddalenie miejsca zakupu i konsumpcji turystycznej sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie możliwe jest tylko dzięki istnieniu cech zaufania, wspomaganych odpowiednim poziomem jakości informacji. Przez długi czas ...