Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 91
-
Polaryzacja podaży turystycznej jako stymulanta rozwoju sieciowych produktów turystycznych
(2014)Korporacje transnarodowe wykazują większe zdolności innowacyjne i organizacyjne niż małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne, wywierają wpływ na wielkość i kierunek strumieni ruchu turystycznego, skutecznie kreują ... -
Oczekiwania przedsiębiorców branży hotelarskiej względem systemu kształcenia na poziomie wyższym
(Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)Przeprowadzone badania dotyczyły oczekiwań sektora hotelarskiego względem programów nauczania w szkołach wyższych. Zbieżność oczekiwań przedsiębiorców branży turystycznej wskazuje, że odpowiedni kształt programów nauczania ... -
Wpływ korporacji transnarodowych na kształt współczesnego rynku turystycznego
(2012)Polaryzacja rynku turystycznego, spowodowana ekspansją korporacji transnarodowych, wywołuje istotne przeobrażenia w zakresie dynamiki konkurencji i zmienia uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Korporacje turystyczne ... -
Koszty jakości jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego
(2009)Celem badawczym opracowania jest stworzenie teoretycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego w oparciu o literaturę przedmiotu. Na współczesnym rynku (nie tylko hotelarskim) nabywcy poszukują pewnego koszyka ... -
Zastosowanie analizy sieci społecznych w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem turystyki miejskiej
(2012)Celem niniejszego artykułu jest sformułowanie metodycznych podstaw wykorzystania dorobku teorii interesariuszy (stakeholder theory) oraz analizy sieci społecznych (social network analysis) w procesie badania skomplikowanych ... -
Towards the Definition of a Tourism Cluster
(2013)Strategia rozwoju i wzmocnienia konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej coraz częściej odwołuje się do koncepcji tworzenia klastra turystycznego. Wątek ten stał się także tematem wiodącym prac Polskiej Organizacji ... -
Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego
(2014)Digitalizacja kanałów dystrybucji oraz rozwój sprzedaży elektronicznej i mobilnej (e-commerce i m-business) zmieniły tryb zawierania transakcji rynkowych, co silnie wpłynęło na strukturę pośrednictwa turystycznego. Celem ... -
Metodologia badania rynku pracy w turystyce
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Ministerstwo Sportu i Turystyki, 2014)Raport zrealizowany w ramach umowy zawartej między Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Ministerstwem Sportu i Turystyki (nr umowy 2014 099/725/BP/05), której przedmiotem były w szczególności: analiza dostępności i jakości ... -
Wymiana na rynku turystycznym jako narzędzie komercjalizacji i wyceny dóbr kulturowych
(2016)Tekst koncentruje się na zagadnieniach udziału i znaczenia dóbr kultury oraz dziedzictwa kulturowego w tworzeniu produktów turystycznych oraz umacnianiu pozycji konkurencyjnej regionów. W artykule omówione zostały ekonomiczne ... -
Funkcja turystyczna jako determinanta jakości życia na wsi
(2011)The attractiveness of tourism product is a result and a determinant of the quality of life in rural areas. The state as well as the social and technical potential of a village are connected with the plenty of ties of ... -
Odpowiedzialność za społeczność lokalną jako czynnik przewagi konkurencyjnej w branży spotkań
(2014)Obserwacja zmieniających się trendów konsumenckich skłania przedsiębiorców branży spotkań do modyfikacji stosowanych narzędzi marketingu, choć przeobrażenia rzadko następują na modelu biznesowego. Jednym z trendów chętnie ... -
Powiązanie aspektów biznesowych i wypoczynkowych podróży służbowych (bleisure trend) jako przesłanka rozwoju oferty hotelowej
(2015)Dynamiczne przeobrażenia w zakresie struktury i sposobów wykorzystania czasu wolnego w społeczeństwie postmodernistycznym stanowią ważny trend społeczny, rzutujący na charakter współczesnego ruchu turystycznego, głównie w ... -
Czynniki wyboru lokalizacji konferencji i kongresów w ocenie polskich organizatorów
(Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, 2014)The aim of the study is to identify the most important events location selection factors, according to the opinion of Polish organizers. The conducted research focuses on the factors indicated by the members of four Polish ... -
Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania
(2014)In the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills ... -
Współpraca hoteli z władzami lokalnymi jako czynnik redukcji ryzyka specyficznego
(2012)Zarządzanie ryzykiem realizowane jest w turystyce przede wszystkim na poziomie przedsiębiorstwa. Polscy hotelarze coraz częściej dostrzegają konieczność włączenia w proces zarządzania ryzykiem władz lokalnych i organizacji ... -
Internetowe platformy upowszechniania wiedzy jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych
(Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 2012)Polish SMEs and tourism receiving areas have the potential to cooperate and compete by taking advantage of knowledge platforms founded on digital technologies and new relationships. The purpose of this paper is to share ... -
Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej
(2015)Though the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification ... -
Media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnego marketingu usług hotelarskich
(Almamer Szkoła Wyższa. Wydział Turystyki i Rekreacji, 2013)Celem opracowania jest omówienie pojęcia i charakteru tzw. nowych mediów (mediów społecznościowych), wskazanie wpływu, jaki wywierają one na zachowania nabywców oraz zasady kreowania komunikatów rynkowych i założenia ... -
Wpływ tendencji występujących po stronie popytu na fenotyp współczesnej turystyki
(2011)Przedmiotem artykułu jest prezentacja tendencji występujących po stronie popytu turystycznego oraz ich wpływu na fenotyp współczesnej turystyki: strukturę podaży i charakter aktywności na rynku turystycznym. Zmieniające ... -
CGE model PLACE
(2015-12)PLACE is a static multi-region, multi-sector computable general equilibrium (CGE) model designed to assess the economic impact of energy and climate policies. Policies are typically analyzed using a comparative static ...