Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWysocki, Jacek
dc.contributor.editorKlimek, Jan
dc.contributor.editorŻelazko, Beata
dc.date.accessioned2020-11-02T13:22:43Z
dc.date.available2020-11-02T13:22:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationWysocki J., Strategia w rozwoju firm rodzinnych. W: Zarządzanie firmą rodzinną - wybrane zagadnienia / red. Klimek J., Żelazko B., Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2016.pl
dc.identifier.isbn978-83-8030-041-5pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/902
dc.description.abstractZ przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle nieustannie zmieniających się uwarunkowań gospodarczych przetrwanie na konkurencyjnych rynkach wymaga nie tylko entuzjazmu, zapału, elastyczności czy szybkości reakcji, lecz także włączenia w zarządzanie biznesem rodzinnym tzw. myślenia strategicznego, skutkującego rozpisaniem planu strategicznego działania. Dlatego też właściciele przedsiębiorstw rodzinnych, zwłaszcza tych nastawionych na dalszy rozwój i wzrost wartości firmy, powinni koncentrować się na budowaniu własnej strategii rozwoju, gdyż w dłuższej perspektywie czasowej może ona zadecydować o sukcesie bądź porażce ich przedsiębiorstwa. Przy opracowywaniu strategii przedsiębiorstwa rodzinnego należy także pamiętać o specyfice biznesu rodzinnego i przede wszystkim brać pod uwagę relacje kształtujące się pomiędzy firmą a rodziną, gdyż wpływają one zarówno na interes firmy, jak i na dobro rodziny. Nie można również zapominać o adekwatnym do potrzeb i umiejętności wykorzystywaniu metod oraz narzędzi stosowanych w klasycznym zarządzaniu strategicznym.pl
dc.language.isopl
dc.publisherSzkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawniczapl
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectstrategiapl
dc.subjectstrategia rozwojupl
dc.subjectzarządzanie strategicznepl
dc.subjectrozwójpl
dc.subjectfirmy rodzinnepl
dc.subjectbiznes rodzinnypl
dc.subjectprzedsiębiorstwopl
dc.titleStrategia w rozwoju firm rodzinnychpl
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.editionIpl
dc.description.physical47-62pl
dc.title.containerZarządzanie firmą rodzinną : wybrane zagadnieniapl
dc.identifier.urlpublisherhttp://wydawnictwo.sgh.waw.plpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe