dc.contributor.author | Wysocki, Jacek | |
dc.contributor.editor | Klimek, Jan | |
dc.contributor.editor | Żelazko, Beata | |
dc.date.accessioned | 2020-11-02T13:22:43Z | |
dc.date.available | 2020-11-02T13:22:43Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Wysocki J., Strategia w rozwoju firm rodzinnych. W: Zarządzanie firmą rodzinną - wybrane zagadnienia / red. Klimek J., Żelazko B., Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2016. | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8030-041-5 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12182/902 | |
dc.description.abstract | Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych
nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle nieustannie zmieniających się uwarunkowań gospodarczych
przetrwanie na konkurencyjnych rynkach wymaga nie tylko entuzjazmu, zapału,
elastyczności czy szybkości reakcji, lecz także włączenia w zarządzanie biznesem
rodzinnym tzw. myślenia strategicznego, skutkującego rozpisaniem planu strategicznego działania. Dlatego też właściciele przedsiębiorstw rodzinnych,
zwłaszcza tych nastawionych na dalszy rozwój i wzrost wartości firmy, powinni koncentrować
się na budowaniu własnej strategii rozwoju, gdyż w dłuższej perspektywie czasowej może ona zadecydować o sukcesie bądź porażce ich przedsiębiorstwa. Przy opracowywaniu strategii przedsiębiorstwa rodzinnego należy także pamiętać o specyfice biznesu rodzinnego i przede wszystkim brać pod uwagę relacje kształtujące się pomiędzy firmą a rodziną, gdyż wpływają one zarówno na interes firmy, jak i na dobro rodziny. Nie można również zapominać o adekwatnym do potrzeb i umiejętności wykorzystywaniu metod oraz narzędzi stosowanych w klasycznym
zarządzaniu strategicznym. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza | pl |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | strategia | pl |
dc.subject | strategia rozwoju | pl |
dc.subject | zarządzanie strategiczne | pl |
dc.subject | rozwój | pl |
dc.subject | firmy rodzinne | pl |
dc.subject | biznes rodzinny | pl |
dc.subject | przedsiębiorstwo | pl |
dc.title | Strategia w rozwoju firm rodzinnych | pl |
dc.type | booksection | pl |
dc.contributor.organization | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie | pl |
dc.description.edition | I | pl |
dc.description.physical | 47-62 | pl |
dc.title.container | Zarządzanie firmą rodzinną : wybrane zagadnienia | pl |
dc.identifier.urlpublisher | http://wydawnictwo.sgh.waw.pl | pl |