Przeglądaj Kolegium Zarządzania i Finansów / Collegium of Management and Finance według autora "Szkoła Główna Handlowa w Warszawie"
-
Planowanie przebiegu projektów
Trocki, Michał; Wyrozębski, Paweł; Bukłaha, Emil; Grucza, Bartosz; Juchniewicz, Mateusz; Metelski, Witalij (Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)Planowanie, albo jak to trafnie ujmują autorzy opracowania „preparacja działań” jest bardzo ważnym aspektem w zarządzaniu projektami. Większość problemów pojawiających się w fazie realizacji projektów ma swoją przyczynę ... -
Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy
Ziółkowska, Marta (2015)W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
Online piracy: an emergent segment of the shadow economy. Empirical insight from Poland
Mróz, Bogdan (2016)Purpose The purpose of this paper is to investigate the underlying causes, scale and scope as well as the effects of piracy as a form of the shadow economy throughout Poland, drawing on the findings of secondary studies ... -
New information technologies: implications for business strategies and marketing communication
Mróz, Bogdan (Warszawa: Poltext : Kozminski University, 2016)The article discusses the impact of modern information and communication technology on changes of the strategies of contemporary enterprises, the appearance of new business models, and the effects of these processes on ... -
Problem informacji cenotwórczych w kontekście nowych unijnych obowiązków informacyjnych spółek publicznych
Martysz, Czesław; Rzeszutek, Marcin (Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)Oprócz naszkicowania najważniejszych obowiązków informacyjnych spółek publicznych głównym celem artykułu będzie ukazanie potencjalnych trudności i zagrożeń związanych z poprawnym rozpoznaniem i publikacją informacji ... -
Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach
Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)Celem niniejszego badania była analiza wykorzystania zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu sferą marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwacheferencji klientów indywidualnych, grup interesariuszy i całego społeczeństwa. ... -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
Ziółkowska, Marta (Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
Rozwój nowoczesnych form handlu detalicznego żywnością : studium franczyzy
Ziółkowska, Marta (2017)Celem opracowania jest ocena zmian w strukturze i analiza znaczenia porozumień franczyzowych w handlu detalicznym żywnością w Polsce oraz identyfikacja perspektyw rozwoju tego rynku. Artykuł przygotowano na podstawie ... -
Usage of franchising in social business model
Ziółkowska, Marta (Asian Business Association (ABA), 2017)This paper is a conceptual study on the social enterprise scaling up strategy using franchise business model. The paper is descriptive in nature and the longitudinal case study research approach has been used. Social ... -
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
Trzebiński, Wojciech (2018)Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ... -
Podatek bankowy-koncepcja europejska i studium przypadków wybranych krajów UE
Martysz, Czesław; Bartlewski, Bartłomiej (2018)Czesław Bartłomiej Martysz oraz Bartłomiej Bartlewski podjęli się prezentacji tematyki podatku bankowego według koncepcji unijnej oraz analizy jego wdrożenia w dwóch krajach, tj. na Węgrzech i w Polsce. W pierwszej części ... -
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ... -
The Image of a University of Economics from the Perspective of University Candidates - Based on the SGH Warsaw School of Economics
Tabor-Błażewicz, Joanna (2018)The article addresses the concept of university image and its impact on student satisfaction and loyalty. It discusses the factors connected with the need to build and sustain an appropriate image of a university and offers ... -
Social enterprise scaling up strategy– franchise development
Ziółkowska, Marta (2018)This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ... -
Franchising in Poland - past, present, future
Ziółkowska, Marta (Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek, 2018)The current franchise model of enterprise development has evolved for centuries. Franchising in its contemporary form was initially developed in the American market, but owing to its universality, this model has gained ... -
Synchromodality-as-a-Service – innowacyjny model transportu towarów
Cichosz, Marzenna (2018)Synchromodalność (zsynchronizowana intermodalność) jest innowacyjną koncepcją w transporcie multimodalnym, która zakłada, że operator logistyczny po uprzednim ustaleniu ze zleceniodawcą głównych parametrów dostawy, takich ... -
Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym
Tabor-Błażewicz, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)W artykule dokonano podsumowania zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w podejściu do zarządzania talentami oraz nowych trendów, jakie są obserwowane w tym zakresie. Na bazie tych analiz opracowano zestaw cech charakterystycznych ... -
Social Initiatives in Food Consumption and Distribution as Part of Sustainable Consumption and Sharing Economy
Bachnik, Katarzyna; Szumniak-Samolej, Justyna (2018-01)The aim of this paper is to extract and describe recent social initiatives in food consumption and distribution in Poland and indicate their characteristics related to sustainable consumption, sharing economy and collaborative ... -
Charakterystyka i ocena efektywności wybranych typów inwestycji alternatywnych
Martysz, Czesław; Gogiel, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie inwestycji alternatywnych jako instrumentów przydatnych w procesie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego, szczególnie w okresach niestabilności na rynkach finansowych. Główna ...