Browsing Kolegium Zarządzania i Finansów / Collegium of Management and Finance by Author "Kachniewska, Magdalena"
Now showing items 1-6 of 6
-
Factors and barriers to the development of smart urban mobility - the perspective of Polish medium-sized cities
Kachniewska, Magdalena (Polska Akademia Nauk / Polish Academy of Sciences, 2020)The main purpose of this paper is to indicate factors and barriers to the development of smart mobility in Polish medium-sized cities. A combination of three methods was used (mind mapping, STEEP analysis, and panel ... -
Boundary conditions for the implementation of smart management systems in tourist destinations
Kachniewska, Magdalena (2020)Objective: Purpose of this paper is twofold: (1) to indicate the business and technological foundations of smart tourism, as well as prospects for its further development; (2) to indicate factors and barriers to the ... -
The use of big data in tourism sales forecasting
Kachniewska, Magdalena (2020)Background. The explosion of big data (BD), automation, and machine learning have allowed contemporary businesses to better understand and predict human behavior. In scientific research big data have been widely used to ... -
Otoczenie cyfrowe jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych na rynku turystycznym
Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W warunkach gospodarki cyfrowej wyłaniają się nowe źródła renty ekonomicznej, stosunkowo szybko identyfikowane przez przedsiębiorców, które stają się czynnikiem przeobrażeń rynkowych. Nowe modele biznesowe oparte na analizie ... -
Transformacja energetyczna motoryzacji indywidualnej – trendy globalne i perspektywy krajowe
Paprocki, Wojciech; Cichosz, Marzenna; Archanowicz-Kudelska, Katarzyna; Cygler, Joanna; Grucza, Bartosz; Hoszman, Adam; Kachniewska, Magdalena; Liberadzki, Kamil; Liberadzki, Marcin; Marciszewska, Elżbieta; Wolański, Michał; Zagrajek, Paweł; Zawieska, Jakub (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022-08-15)Przedmiotem badań jest analiza transformacji energetycznej rynku motoryzacyjnego w segmencie samochodów osobowych. Ma ona na celu rozpoznanie możliwych scenariuszy procesu eliminowania z ruchu drogowego pojazdów emisyjnych ... -
Open data jako czynnik konkurencyjności regionów turystycznych – stan badań i przykłady wdrożeń
Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Ekonomia doświadczeń od ponad 20 lat stanowi element analiz na gruncie badań nad turystyką, ale jej nowy wymiar – oparty o technologie cyfrowe – pozostaje słabo rozpoznanym obszarem badań. Tymczasem rozpowszechnienie ...