• Help
  • Login
    • polski
    • English
Search 
  •   SGH Repository Home
  • Kolegium Zarządzania i Finansów / Collegium of Management and Finance
  • Search
  •   SGH Repository Home
  • Kolegium Zarządzania i Finansów / Collegium of Management and Finance
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-6 of 6

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Otoczenie cyfrowe jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych na rynku turystycznym 

Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
W warunkach gospodarki cyfrowej wyłaniają się nowe źródła renty ekonomicznej, stosunkowo szybko identyfikowane przez przedsiębiorców, które stają się czynnikiem przeobrażeń rynkowych. Nowe modele biznesowe oparte na analizie ...
Thumbnail

Factors and barriers to the development of smart urban mobility - the perspective of Polish medium-sized cities 

Kachniewska, Magdalena (Polska Akademia Nauk / Polish Academy of Sciences, 2020)
The main purpose of this paper is to indicate factors and barriers to the development of smart mobility in Polish medium-sized cities. A combination of three methods was used (mind mapping, STEEP analysis, and panel ...
Thumbnail

Open data jako czynnik konkurencyjności regionów turystycznych – stan badań i przykłady wdrożeń 

Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)
Ekonomia doświadczeń od ponad 20 lat stanowi element analiz na gruncie badań nad turystyką, ale jej nowy wymiar – oparty o technologie cyfrowe – pozostaje słabo rozpoznanym obszarem badań. Tymczasem rozpowszechnienie ...
Thumbnail

Boundary conditions for the implementation of smart management systems in tourist destinations 

Kachniewska, Magdalena (2020)
Objective: Purpose of this paper is twofold: (1) to indicate the business and technological foundations of smart tourism, as well as prospects for its further development; (2) to indicate factors and barriers to the ...
Thumbnail

The use of big data in tourism sales forecasting 

Kachniewska, Magdalena (2020)
Background. The explosion of big data (BD), automation, and machine learning have allowed contemporary businesses to better understand and predict human behavior. In scientific research big data have been widely used to ...
Thumbnail

Transformacja energetyczna motoryzacji indywidualnej – trendy globalne i perspektywy krajowe 

Paprocki, Wojciech; Cichosz, Marzenna; Archanowicz-Kudelska, Katarzyna; Cygler, Joanna; Grucza, Bartosz; Hoszman, Adam; Kachniewska, Magdalena; Liberadzki, Kamil; Liberadzki, Marcin; Marciszewska, Elżbieta; Wolański, Michał; Zagrajek, Paweł; Zawieska, Jakub (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022-08-15)
Przedmiotem badań jest analiza transformacji energetycznej rynku motoryzacyjnego w segmencie samochodów osobowych. Ma ona na celu rozpoznanie możliwych scenariuszy procesu eliminowania z ruchu drogowego pojazdów emisyjnych ...

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo Open AccessLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo BASE - przeniesienie do strony głównej serwisu
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Discover

Author
Kachniewska, Magdalena (6)
Archanowicz-Kudelska, Katarzyna (1)Cichosz, Marzenna (1)Cygler, Joanna (1)Grucza, Bartosz (1)Hoszman, Adam (1)Liberadzki, Kamil (1)Liberadzki, Marcin (1)Marciszewska, Elżbieta (1)Paprocki, Wojciech (1)... View MoreSubjectbig data (3)tourism market (3)turystyka (3)cyfryzacja (2)digitalisation (2)IoT (2)rynek turystyczny (2)smart tourism (2)tourism (2)automotive industry (1)... View MoreDate Issued2020 (3)2022 (2)2023 (1)Has File(s)Yes (6)

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo Open AccessLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo BASE - przeniesienie do strony głównej serwisu