Cyfrowe Otwarte Repozytorium SGH: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 841-860 z 1044
-
Towards the infomediation in tourism
(2014)The purpose of the study is to analyse the changing role of tourism intermediaries in the distribution chain. Globalisation and the development of ICTs have undoubtedly changed both business practices and strategies as ... -
Big Data Analysis jako zrodlo przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych
(2014)Purpose. Identification of the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. Method. A review of literature was first adapted in order to estimate the significance of ... -
New marketing management paradigms: facing leading consumer trends and their repercussions for the tourism industry
(2014)Cel. Artykuł poświęcono identyfikacji wiodących trendów konsumenckich i ich znaczeniu dla kształtujących się nowych paradygmatów zarządzania marketingiem. Metoda. Zastosowano kombinacje 3 metod (mindmapping, analizaę STEEP ... -
Tourism development as a determinant of quality of life in rural areas
(2015)Purpose – The purpose of this paper is to share information on how the advantages of tourism are both a result and a determinant of the quality of life in rural areas. Consequently, it is one of the main factors for ... -
Efekty ekonomiczne turystyki w Polsce w latach 2011-2012 na podstawie rachunku satelitarnego
(2015)Purpose. To present the economic effects of tourism based on the results of the tourism satellite account (TSA) for Poland. Methods. The analysis of the results of two editions of TSA for Poland: the full version of 2011 ... -
Odbudowa Gmachu Doświadczalnego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie po II wojnie światowej
(2016)В 2008 году кампус Варшавской школы экономики был внесен в реестр памятников. Самым старым из расположенных на его территории зданий является лабораторный павильон т. н. Здание А. Оно было построено в межвоенный период по ... -
Procesy inflacyjne w Polsce w latach 1945-1955. Przejawy, fazy, uwarunkowania, konsekwencje. Przyczynek do badań nad inflacją w PRL
(2014)The subject of this paper is inflation in Poland in the first decade after the Second World War and its goals include identification of causes, examples, phases and consequences of inflation in People’s Poland in that ... -
Gra o „czarne złoto”. NSZZ „Solidarność” wobec skutków skrócenia czasu pracy w górnictwie węgla kamiennego (od sierpnia 1980 do maja 1981 r.)
(Oficyna Wydawnicza SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2016)The article explores how developments in Polish coal mining interacted with the creation of NSZZ “Solidarność”. The author shows how demand for coal affected working hours, and salaries, and how the new union’s fight for ... -
Nacjonalizacja w Europie Zachodniej w drugiej połowie lat 40. XX wieku
(2016)Nationalizations in the Austrian, French and British economies in the second half of the 1940s are the subject of this paper. The author analyses how they were conducted, what sectors and enterprises were affected and what ... -
Nowy paradygmat marketingu usług agroturystycznych jako efekt rozwoju komunikacji społecznościowej
(2016)The purpose of this paper is to summarize the contribution of the theme issue on the future impact of social media on marketing practices and its influence on rural tourism offer creation and promotion. Seven common themes ... -
Uwarunkowania skuteczności funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych
(2016)W artykule przedstawiono wyniki analizy wybranych determinant egzo- i endogenicznych wpływających na możliwość skutecznego funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych, ... -
Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych
(2017)Celem opracowania jest omówienie zasad kreowania nowoczesnej strategii marki regionów i przedsiębiorstw turystycznych w mediach społecznościowych (MS) z uwzględnieniem nowych form komunikacji oraz nowych sposobów pozyskiwania ... -
Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2009)Głównym problemem badawczym pracy jest określenie współzależności między jakością, kosztami jakości i wartością dla klienta a poziomem konkurencyjności przedsiębiorstwa. Praca ma charakter teoretyczno-aplikacyjny z ... -
Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych
(2011)Fizyczne oddalenie miejsca zakupu i konsumpcji turystycznej sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie możliwe jest tylko dzięki istnieniu cech zaufania, wspomaganych odpowiednim poziomem jakości informacji. Przez długi czas ... -
Polaryzacja podaży turystycznej jako stymulanta rozwoju sieciowych produktów turystycznych
(2014)Korporacje transnarodowe wykazują większe zdolności innowacyjne i organizacyjne niż małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne, wywierają wpływ na wielkość i kierunek strumieni ruchu turystycznego, skutecznie kreują ... -
Oczekiwania przedsiębiorców branży hotelarskiej względem systemu kształcenia na poziomie wyższym
(Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)Przeprowadzone badania dotyczyły oczekiwań sektora hotelarskiego względem programów nauczania w szkołach wyższych. Zbieżność oczekiwań przedsiębiorców branży turystycznej wskazuje, że odpowiedni kształt programów nauczania ... -
Wpływ korporacji transnarodowych na kształt współczesnego rynku turystycznego
(2012)Polaryzacja rynku turystycznego, spowodowana ekspansją korporacji transnarodowych, wywołuje istotne przeobrażenia w zakresie dynamiki konkurencji i zmienia uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Korporacje turystyczne ... -
Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)Uczelnie wyższe to instytucje, które realizują jednocześnie wiele projektów, charakteryzujących się często złożonością, która wynika z przenikania się dwóch sfer: edukacyjnej i operacyjnej (Karpiuk i Świętoniowska 2017). ... -
Typologia biur zarządzania projektami (PMO) we współczesnych przedsiębiorstwach
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)Postępująca projektyfikacja organizacji , w konsekwencji rosnąca potrzeba zapewnienia realizacji nowych, wyspecjalizowanych zadań projektowych w organizacji oraz trudność w delegowaniu ich do kompetentnych wykonawców ... -
Wykorzystanie uproszczeń podatkowych w polskich przedsiębiorstwach
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2012)W ostatnich latach wprowadzono szereg uproszczeń podatkowych w podatku od towarów i usług. Celem artykułu była weryfikacja tezy o niskiej popularności tych uproszczeń wśród przedsiębiorców. W tym celu przeprowadzono badanie ...