Wyświetlanie pozycji 921-940 z 1036

    • Przejawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw zorientowanej na kobiety (doświadczenia polskie) 

      Kozłowska, Anna (2009-02)
      Głównym przedmiotem zainteresowania jest to, w jaki sposób współczesne przedsiębiorstwo, zorientowane marketingowo na kobietę, uwzględnia w działalności wrażliwość na potrzeby i oczekiwania swych konsumentek. Należy ...
    • Wpływ kryzysu gospodarczego na metody zarządzania obiektami hotelowymi 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      There are two main objectives of the presented study: the first one is to indicate the influence of the global crisis on the condition of the Polish hotel sector. The second one is to indicate changes occurring in the ...
    • Rozwój czy stagnacja? Kapitał kulturowy peryferii 

      Gładys-Jakóbik, Anna (2017)
      Tekst jest próbą przybliżenia dyskusji, jakie toczą się wokół „barier kulturowych”, „mentalnych”, „historycznych” czy „psychologicznych”, traktowanych jako główne przeszkody na drodze przyspieszenia procesu modernizacji ...
    • Władza i komunikacja : wzajemne relacje u progu XXI wieku 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2014)
      Opracowanie jest recenzją książki: Recenzja książki Manuela Castellsa Władza komunikacji, tłumaczenie: Jakub Jedliński, Paweł Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, ss. 514
    • Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania 

      Kachniewska, Magdalena; Para, Anna (2014)
      In the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills ...
    • Współpraca hoteli z władzami lokalnymi jako czynnik redukcji ryzyka specyficznego 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      Zarządzanie ryzykiem realizowane jest w turystyce przede wszystkim na poziomie przedsiębiorstwa. Polscy hotelarze coraz częściej dostrzegają konieczność włączenia w proces zarządzania ryzykiem władz lokalnych i organizacji ...
    • Internetowe platformy upowszechniania wiedzy jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 2012)
      Polish SMEs and tourism receiving areas have the potential to cooperate and compete by taking advantage of knowledge platforms founded on digital technologies and new relationships. The purpose of this paper is to share ...
    • Quo vadis, socjologio? 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2016)
      Dyskusje wieszczące koniec socjologii co jakiś czas zajmują uwagę badaczy i trochę zdążyliśmy już do tego przywyknąć. W ostatnich latach coraz głośniej mówi się jednak o „kryzysie transhumanistycznym” i jego konsekwencjach ...
    • Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej 

      Kachniewska, Magdalena (2015)
      Though the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification ...
    • Zachowania finansowe Polek: między konsumpcją a oszczędzaniem 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2014)
      Behind Poland is already more than 20 years of experience in a free market economy. New, previously little or completely unknown institutions have guided Poles' financial decisions. In an increasingly consumerist model of ...
    • Problemy reprywatyzacji 

      Jarosz-Nojszewska, Anna; Legutko-Kobus, Paulina; Sidorek, Janusz; Jastrzębski, Robert; Zdziennicki, Bohdan; Luterek, Tomasz; Kłusek, Mirosław; Podolska-Meducka, Aldona; Bosek, Leszek; Kaliński, Janusz; Morawski, Wojciech; Szlachta, Jacek; Jastrzębska, Ewa (Oficyna Wydawnicza SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      Tematyka reprywatyzacji, w obrębie której ogniskują się problemy prawne, gospodarcze, społeczne, a także zaszłości historyczne, stanowi nie tylko wyzwanie badawcze dla interdyscyplinarnych zespołów naukowych, ale także ...
    • Wizerunek kobiety dojrzałej w reklamie prasowej 

      Kozłowska, Anna (2011)
      Celem opracowania jest pokazanie wizerunku kobiety w reklamie i wskazanie na wartości, jakimi – według twórców przekazów reklamowych – kieruje się ona w życiu społecznym. Tytuł opracowania sugeruje analizę komunikatów pod ...
    • Reklama kosmetyków luksusowych: krytyczna analiza modeli reklamowych 

      Kozłowska, Anna (2017)
      Zgodnie z modelem FCB reklama kosmetyków luksusowych powinna opierać się na argumentacji emocjonalnej. Argumentacja w reklamie jest zależna od motywów, jakimi kieruje się konsument przy zakupie danego produktu. W tym wypadku ...
    • Chatboty: perspektywy rozwoju technologii informatycznych w kontakcie z klientem 

      Kozłowska, Anna; Rodzik, Anna (2018)
      Sztuczna inteligencja, która rewolucjonizuje niemal każdą dziedzinę gospodarki, coraz częściej znajduje zastosowanie w działaniach marketingowych. Pojawienie się chatbotów usprawnia kontakt z klientem. Rozwój technologii ...
    • Zastosowanie modelu AIDA w ocenie skuteczności reklamy internetowej 

      Kozłowska, Anna; Pańkowski, Andrzej (2018)
      Rozwój formatów reklamy internetowej powiązany jest z poszerzaniem się możliwości badania skuteczności ich oddziaływania na konsumenta. Punktem wyjścia jest w tym wypadku możliwość określenia efektów reklamowych – tego, ...
    • Oddziaływanie mass mediów 

      Kozłowska, Anna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2006)
      Wpływ mass mediów na odbiorców nie jest rezultatem dysponowania przez nie jakąś tajemną mocą, lecz jest wypadkową wielu czynników leżących tak po stronie nadawcy, przekazu, mediów, odbiorców, jak i tzw. czynników wewnętrznych, ...
    • Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne 

      Kozłowska, Anna (2013)
      The need is the basic motive of human behavior. However, knowledge of how advertising affects the motives of consumer behavior is limited to the basic assumptions of the concept of A.H. Maslow. The paper developed the ...
    • O aktywności społeczno-ekonomicznej kobiet w czasopismie "Twój Styl" 

      Kozłowska, Anna (2012)
      Ocena aktywności społeczno-ekonomicznej kobiet w Polsce wpisuje się we współczesne rozważania dotyczące wielu zagadnień społecznych: optymalnego modelu życia społecznego, modelu życia rodzinnego, stereotypów płciowych, ...
    • Bohater reklamowy, czyli, jak budować wiarygodność w reklamie 

      Kozłowska, Anna (2013)
      Artykuł jest wynikiem przeglądu literatury przedmiotu, dotyczącej przekazu reklamowego, perswazji, wpływu społecznego itp. Wychodząc od założenia, że bohater wiarygodny to osoba, którą można obdarzyć zaufaniem i/lub, która ...
    • Procedury rejestracji podmiotów wyznaniowych i zmiany w strukturze wyznaniowej polskiego społeczeństwa po 1989 roku 

      Firlit, Elżbieta (2015)
      W powszechnym przekonaniu współczesna Polska definiowana jest jako kraj katolicki i stosunkowo rzadko w potocznej percepcji religijnego krajobrazu dostrzega się jego różnorodność wyznaniową. Istotnie, w polskim społeczeństwie ...