Browsing Rozdziały w monografiach / Books sections by Author "Szkoła Główna Handlowa w Warszawie"
Now showing items 1-20 of 28
-
Relational resources in the company development a report of empirical research
Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ... -
Czy zakaz insider tradingu jest karaniem za wiedzę?
Martysz, Czesław (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2013)Źródłem sukcesów gospodarczych jest przede wszystkim posiadanie precyzyjnej i niedostępnej publicznie informacji pozwalającej danej osobie na zdobycie rynkowej przewagi. Skoro zatem sukcesy gospodarcze są pochodną ... -
Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce
Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ... -
Innovativeness determinants of franchise organisations
Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)It is important to point out when analysing business networks, that franchise companies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, allowing ... -
Ewolucja branży motoryzacyjnej - trwałe tendencje
Dziurski, Patryk (Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2014)Celem artykułu jest pokazanie wpływu zmian w makrootoczeniu przedsiębiorstwa na warunki konkurencyjne w całym sektorze na przykładzie branży motoryzacyjnej. Postawiono tezę, że zmiany zachodzące w makrootoczeniu ... -
Innovativeness determinants of network organizations
Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
New information technologies: implications for business strategies and marketing communication
Mróz, Bogdan (Warszawa: Poltext : Kozminski University, 2016)The article discusses the impact of modern information and communication technology on changes of the strategies of contemporary enterprises, the appearance of new business models, and the effects of these processes on ... -
Problem informacji cenotwórczych w kontekście nowych unijnych obowiązków informacyjnych spółek publicznych
Martysz, Czesław; Rzeszutek, Marcin (Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)Oprócz naszkicowania najważniejszych obowiązków informacyjnych spółek publicznych głównym celem artykułu będzie ukazanie potencjalnych trudności i zagrożeń związanych z poprawnym rozpoznaniem i publikacją informacji ... -
Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach
Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)Celem niniejszego badania była analiza wykorzystania zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu sferą marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwacheferencji klientów indywidualnych, grup interesariuszy i całego społeczeństwa. ... -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
Ziółkowska, Marta (Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ... -
Franchising in Poland - past, present, future
Ziółkowska, Marta (Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek, 2018)The current franchise model of enterprise development has evolved for centuries. Franchising in its contemporary form was initially developed in the American market, but owing to its universality, this model has gained ... -
Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym
Tabor-Błażewicz, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)W artykule dokonano podsumowania zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w podejściu do zarządzania talentami oraz nowych trendów, jakie są obserwowane w tym zakresie. Na bazie tych analiz opracowano zestaw cech charakterystycznych ... -
Charakterystyka i ocena efektywności wybranych typów inwestycji alternatywnych
Martysz, Czesław; Gogiel, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie inwestycji alternatywnych jako instrumentów przydatnych w procesie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego, szczególnie w okresach niestabilności na rynkach finansowych. Główna ... -
Sustainable Medical Tourism : Conceptual Framework
Lubowiecki-Vikuk, Adrian; Machnik, Aleksandra (Springer, 2020)Referring to the definition of sustainable tourism and taking into consideration the specifics of medical tourism, it can be assumed that sustainable medical tourism is a conscious and sustainable human activity, in which ... -
Zwinna transformacja w dużej skali
Wyrozębski, Paweł; Cichocki, Hubert (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Bariery transformacji agile wzrastają wraz z wielkością organizacji, pojawiają się także nowe, charakterystyczne dla dużych organizacji. Celem niniejszego artykułu jest omówienie zagadnień związanych ze zwinną transformacją ... -
Szerokość i głębokość poszukiwania wiedzy zewnętrznej w otwartych innowacjach
Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Otwarte innowacje mogą być opisywane przez pryzmat strategii poszukiwania wiedzy zewnętrznej, w której wyróżnia się szerokość oraz głębokość poszukiwania wiedzy poza granicami przedsiębiorstwa. Szerokość poszukiwania wiedzy ... -
Wprowadzenie do pracy nowych pracowników na przykładzie lekarzy stażystów – wyniki badań pilotażowych
Ciesielski, Wojciech; Krejner-Nowecka, Anna (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2020)Celem rozdziału jest poznanie jakości procesu adaptacji nowych pracowników (lekarzy stażystów) w placówkach medycznych poprzez określenie poziomu zadowolenia z całości stażu oraz poszczególnych staży cząstkowych świadczonych ... -
Factors and barriers to the development of smart urban mobility - the perspective of Polish medium-sized cities
Kachniewska, Magdalena (Polska Akademia Nauk / Polish Academy of Sciences, 2020)The main purpose of this paper is to indicate factors and barriers to the development of smart mobility in Polish medium-sized cities. A combination of three methods was used (mind mapping, STEEP analysis, and panel ...