Czasopisma SGH / SGH Journals: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 61-80 z 105
-
Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw wobec potencjału cloud computingu,
(2017)Przedsiębiorstwa poszukują możliwości ograniczania kosztów i obszarów stymulowania poziomu innowacyjności. Obydwa te aspekty mogą być skutecznie wspierane przez zastosowanie cloud computing, bez jednoczesnej potrzeby ... -
Innowacje w logistyce miejskiej - ITS jako usługa
(2015)Jakość działań podejmowanych w obszarze zarządzania logistką miejską ma szczególne znaczenie ze względu na postępujące procesy urbanizacyjne powodujące wzrost kongestii. Zatłoczenie w transporcie wpływa na jakość życia ... -
Opodatkowanie CIT od 1 stycznia 2018 r. – korekty systemowe czy kryzys konstrukcji? (wybrane zagadnienia)
(2018-05-30)Artykuł przedstawia bieżące zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, które weszły w życie 1 stycznia 2018 r. Zamiarem autora była rekonstrukcja generalnego kierunku wdrażanych reform, jak też ocena ich ... -
Odbudowa Gmachu Doświadczalnego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie po II wojnie światowej
(2016)В 2008 году кампус Варшавской школы экономики был внесен в реестр памятников. Самым старым из расположенных на его территории зданий является лабораторный павильон т. н. Здание А. Оно было построено в межвоенный период по ... -
Procesy inflacyjne w Polsce w latach 1945-1955. Przejawy, fazy, uwarunkowania, konsekwencje. Przyczynek do badań nad inflacją w PRL
(2014)The subject of this paper is inflation in Poland in the first decade after the Second World War and its goals include identification of causes, examples, phases and consequences of inflation in People’s Poland in that ... -
Nacjonalizacja w Europie Zachodniej w drugiej połowie lat 40. XX wieku
(2016)Nationalizations in the Austrian, French and British economies in the second half of the 1940s are the subject of this paper. The author analyses how they were conducted, what sectors and enterprises were affected and what ... -
The Individual Determinants of the Attitudes of University Students towards the Functional Quality of Educational Services - Using the Example of Bachelor Level Students of the Warsaw School of Economics
(2016)This study aimed to develop a method of identifying the association between the individual traits of the students’ functioning at university and their attitudes towards the functional quality of the educational services ... -
Spostrzeganie jakości funkcjonalnej usługi edukacyjnej dostarczanej studentom na uczelni (na podstawie badań studentów I roku Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie)
(2013)Przedstawione w artykule wyniki wskazują, że spostrzeganie jakości funkcjonalnej usługi edukacyjnej na uczelni nie jest w pełni rozwinięte wśród początkujących studentów, co może być związane z niewielkim osobistym ... -
The Impact of Hard Brexit on Polish Exports
(2018)The decision of the United Kingdom (UK) to leave the European Union (EU) is unprecedented, especially considering the recent trend in the global economy toward economic integration. There is a multitude of research concerning ... -
Infrastruktura osadnicza w gospodarce regionalnej - kwestie równoważenia rozwoju
(2013)In this study I try to prove that the effects of economic development concentrate in the area of settlement which is underpinned by settlement infrastructure. Balancing the development of this infrastructure constitutes ... -
Zamieszkiwanie jako cel i przedmiot nauk o polityce publicznej – rola mieszkalnictwa i osadnictwa
(2017)The article aims to observe the purpose and subject of “public policy sciences” from the perspective of living space. The role of housing policy and settlement in this respect is at the core of the paper reasoning. It ... -
Startup as Type of Enterprise Within the Debate on the Capitalism in Poland
(2015)In recent years we have seen many signs of growing interest of ‚startups’ all over the world and in Poland as well as a growing number of new businesses, named ‚startup’, which is business ventures, operating in the broad ... -
The role of coaching in managerial careers of women
(2014)Coaching is a fast-growing concept that can help women develop the tools to successfully compete for top managerial positions traditionally held by men, a development that could lead to better business results. Despite ... -
Od funkcjonalnego mieszkania ku zrównoważonej przestrzeni zamieszkiwania – rola infrastruktury osadniczej
(2012)This study is focused on the importance of housing and other settlement infrastructure for the sustainable development of the inhabited areas and the whole living space on the Earth’s surface. Development of the settlement ... -
Sociology of housing in Poland - genesis, development and future prospects
(2015)The sociology of housing is understood by the author of the paper as a science concerning the social dynamics relevant in housing, living and inhabited space context. The goal of the paper is to remind the role of Polish ... -
Can Islam be Cool? Emerging Islamic Consumer Culture
(2012)In the paper the author challenges the stereotypical image of Islamic culture as being repressive and hostile to consumerism. Using variety of examples, the author describes the multifold process of consumer culture ... -
Przejawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw zorientowanej na kobiety (doświadczenia polskie)
(2009-02)Głównym przedmiotem zainteresowania jest to, w jaki sposób współczesne przedsiębiorstwo, zorientowane marketingowo na kobietę, uwzględnia w działalności wrażliwość na potrzeby i oczekiwania swych konsumentek. Należy ... -
Wizerunek kobiety dojrzałej w reklamie prasowej
(2011)Celem opracowania jest pokazanie wizerunku kobiety w reklamie i wskazanie na wartości, jakimi – według twórców przekazów reklamowych – kieruje się ona w życiu społecznym. Tytuł opracowania sugeruje analizę komunikatów pod ... -
O aktywności społeczno-ekonomicznej kobiet w czasopismie "Twój Styl"
(2012)Ocena aktywności społeczno-ekonomicznej kobiet w Polsce wpisuje się we współczesne rozważania dotyczące wielu zagadnień społecznych: optymalnego modelu życia społecznego, modelu życia rodzinnego, stereotypów płciowych, ... -
Bohater reklamowy, czyli, jak budować wiarygodność w reklamie
(2013)Artykuł jest wynikiem przeglądu literatury przedmiotu, dotyczącej przekazu reklamowego, perswazji, wpływu społecznego itp. Wychodząc od założenia, że bohater wiarygodny to osoba, którą można obdarzyć zaufaniem i/lub, która ...