Wyświetlanie pozycji 14-33 z 47

    • Innowacyjne usługi finansowe 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)
      Rewolucja cyfrowa, która od kilkunastu lat zmienia świat, wymaga zredefiniowania i zmiany znacznej części dotychczasowych modeli biznesowych. Dostępne obecnie technologie i usługi informatyczne umożliwiają firmom ...
    • Internationalisation as an alternative strategy for a university development; case study of Poznan University College of Business and Foreign Languages (PUC) strategy 2005 - 2009 

      Czainska, Katarzyna (Macmillan Publishers India, 2009)
      The case study presented in the paper was prepared based on Poznan University College of Business and Foreign Languages case study, and will be useful mostly for students of strategic management, but also for managers ...
    • Intramobility versus cost centers in project structure – revised case 

      Czainska, Katarzyna (MacMillan, 2010)
      Presented paper is a revised version of the paper discussed during the 5th International Conference „Innovation in Management. Global Partnership” that took place in Poznan (Poland) in May 2010. In the paper author has ...
    • Knowledge, trust, innovation – the new view on project team management 

      Czainska, Katarzyna (IEA Press, 2007)
      The goal of this paper is to present a concept of connections among knowledge, trust and level of innovations in project teams. Author presents: “the trust matrix” and conclusions of influences in project team based on ...
    • Kompleksowy system wczesnego ostrzegania przedsiębiorstwa 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2009)
      Obecne warunki funkcjonowania przedsiębiorstw są spektakularnie odmienne od tych sprzed kilkudziesięciu lat. Bezprecedensowo wysokie tempo przemian sprawia, że ryzyko upadłości i inne zagrożenia na stałe wpisują się w ...
    • Kształtowanie tożsamości indywidualnej i zbiorowej jako podstawa budowania morale żołnierzy oraz funkcjonariuszy służb mundurowych z perspektywy nauki o zarządzaniu 

      Czainska, Katarzyna (Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2016)
      Autorka przedstawiła pojęcia tożsamości indywidualnej i zbiorowej. Wskazała ich znaczenie psychologiczne w budowaniu kultury organizacyjnej (w kontekście zarządzania zespołami ludzkimi) oraz kształtowania morale żołnierzy ...
    • Nowoczesne metody finansowania działalności przedsiębiorstw 

      Dec, Paweł (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Katalog źródeł finansowania działalności przedsiębiorstw, wydawałoby się, jest tak szeroki, że, po pierwsze, firmy nie powinny mieć problemów ze znalezieniem środków finansowych na bieżące funkcjonowanie czy inwestycje, ...
    • Ocena kondycji i metody predykcji bankructwa banku 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2016)
      Banki od wielu lat określane są jako instytucje zaufania publicznego, co powinno przekładać się na pewność i spokój ich klientów odnośnie kondycji ekonomiczno-finansowej takich podmiotów. Tymczasem wyniki Diagnozy ...
    • Ograniczanie niepewności w działalności przedsiębiorstw 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2014)
      Nie można się dziwić, że wielu przedsiębiorców, nie ma tu znaczenia czy reprezentujących małe, czy duże firmy, nie radzi sobie wobec tak turbulentnego i zmieniającego się obecnie otoczenia gospodarczego. Pomijane są ...
    • Partnerstwo publiczno-prywatne (PPP) – współpraca państwa i biznesu a wpływ COVID-19 

      Cenkier, Agnieszka; Dec, Paweł (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2021)
      Współpraca państwa z sektorem prywatnym przy realizacji wspólnych przedsięwzięć, zarówno tych dużych infrastrukturalnych, jak i tych mniejszych badawczo- -rozwojowych, od wielu lat ma swoje grono zwolenników wskazujących ...
    • PIA Piasecki - specyfika upadłości w budownictwie 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2009)
      Przedmiotem przedstawionych badań jest przedstawienie specyfiki upadłości przedsiębiorstwa z branży budowlanej. Przeprowadzono pogłębioną analizę finansową firmy, uwzględniając najważniejsze wskaźniki finansowe oraz modele ...
    • Powojenne losy kampusu 

      Jarosz-Nojszewska, Anna (Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa W Warszawie, 2015)
      Tekst stanowi część publikacji, poświęconej historii kampusu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przedstawiono w nim rozwój kampusu po II wojnie światowej - powojenną odbudowę, budowę Gmachu Głównego (w latach 50-tych), ...
    • Przemiany instytucjonalne w Polsce – proces zakończony czy nieustające wyzwanie? 

      Bentkowska, Katarzyna (Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, 2019)
      Celem artykułu jest określenie jakości zmian rozwiązań instytucjonalnych w Polsce w oparciu o międzynarodowe badania i wskaźniki. Wyniki analizy pokazują, że w wielu obszarach odnotowana została istotna poprawa. Najwyraźniej ...
    • Rola zasobów i umiejętności w kształtowaniu strategii rozwojowych przedsiębiorstwa 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)
      W dzisiejszych czasach proces pozyskiwania zasobów i umiejętności oraz tworzenia odpowiedniej ich konfi guracji nabiera kluczowego znaczenia, szczególnie w toku formułowania strategii rozwojowej, która stanowi o ...
    • Ryzyko prawne w działalności firm agrobiznesu 

      Kowalczyk, Stanisław; Oleszczuk Daria (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2011)
      Istniejące regulacje prawne, a także porozumienia międzypaństwowe, postanowienia światowych forów instytucjonalnych jak: FAO, WTO, WHO, zapewniają z jednej strony realizację celów handlowych, zdrowotnych, humanitarnych, itd., ...
    • Specyfika rachunkowości i ocena kondycji przedsiębiorstwa przemysłowego 

      Dec, Paweł; Szczerbak, Monika (Oficyna Wydawnicza SGH, 2015)
      Celem rozdziału było przedstawienie aktualnych wymogów rachunkowo¬ści i sprawozdawczości finansowej, która jest niezbędnym elementem procesu zarządzania przedsiębiorstwami przemysłowymi. Wiele polskich przedsiębiorstw ...
    • Strategia w rozwoju firm rodzinnych 

      Wysocki, Jacek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2016)
      Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle ...
    • Strategic management on the level of region based on Wielkopolska Region case study 

      Czainska, Katarzyna; Grala, Wojciech (MacMillan, 2011)
      Regional strategies became a very popular tool of national development of modern countries. It is obvious that the whole country is not the same when natural resources, human resources, tradition, knowledge, etc. are taken ...
    • Strategie firm sektora spożywczego w zakresie jakości żywności w okresie niestabilności otoczenia 

      Kowalczyk, Stanisław (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2012)
      W czasach kryzysu i niestabilności otoczenia rynkowego, firmy spożywcze radzą sobie stosunkowo lepiej, niż inne sektory. Jest to konsekwencja typowych dla tej branży cech, jak produkcja artykułów zaspokajających podstawowe ...
    • System Therapy in Intercultural Management (STIM) – theoretical background of the scientific project 

      Czainska, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno – Przyrodniczego w Siedlcach, 2016)
      W artykule przedstawiono podstawy teoretyczne projektu badawczego STIM. Celem projektu jest wdrożenie założeń terapii systemowej do coachingu kadr menedżerskich zarządzających interkulturowymi zespołami ludzkimi. Ponadto, ...