Wyświetlanie pozycji 21-40 z 84

    • Innovations in resources management of enterprises 

      Skowronek-Mielczarek, Anna; Leszczyński, Zdzisław; Bojewska, Barbara; Bachnik, Katarzyna; Ziółkowska, Marta (Warsaw School of Economics, 2013)
      This study constitutes a synthesis of research concerning evaluation of resources management processes in enterprises and barriers that exist in this regard in Polish business practice. In the study were also presented ...
    • Innovativeness determinants of franchise organisations 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)
      It is important to point out when analysing business networks, that franchise companies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, allowing ...
    • Innovativeness determinants of franchise organisations 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw School of Economics Press, 2014)
      It is important to point out when analysing business networks, that franchise com- panies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, ...
    • Innovativeness determinants of network organizations 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)
      The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ...
    • Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach : wybrane zagadnienia 

      Krawczyk-Sokołowska, Izabela; Pierścieniak, Agata; Inków, Monika; Lisowska, Renata; Ropęga, Jarosław; Kamińska, Alfreda; Jakubiak, Monika; Widelska, Urszula; Sitko-Lutek, Agnieszka; Krot, Katarzyna; Lewicka, Dagmara; Dobrzanowski, Krzysztof; Bębenek, Piotr; Rostocki, Andrzej; Trzmielak, Dariusz M.; Krzymianowska-Kozłowska, Joanna; Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk; Zajkowska, Monika; Dziurski, Patryk; Mazurek-Łopacińska, Krystyna; Sobocińska, Magdalena; Bartkowiak, Paweł; Michalak, Szymon; Sobotkiewicz, Dariusz; Chomiak-Orsa, Iwona; Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta; Sanak-Kosmowska, Katarzyna; Motała, Daria; Bohdanowicz, Leszek; Urbanek, Grzegorz; Pilch, Kamila; Izabela Baruk, Agnieszka; Masłowski, Dariusz; Kulińska, Ewa; Rosiński, Jerzy; Hauke, Krzysztof (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
      W drugiej dekadzie XXI wieku pojawiły się nowe, dotąd nieznane wielu menedżerom wyzwania globalne, społeczne i technologiczne.Wśród nich na pierwszy plan wysunęły się m.in.: stopniowy wzrost znaczenia współpracy pomiędzy ...
    • Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce 

      Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)
      Innowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów ...
    • Internal Conditioning of Talent Management in Large Enterprises 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (2019)
      The paper presents research findings concerning the internal conditioning of talent management (TM) in large Polish enterprises. Interrelations between TM programmes and corporate strategy were demonstrated. Placement of ...
    • Kolonizacja rachunkowości : obszary, narzędzia, perspektywy 

      Pozycja wieloautorska (SGH Oficyna Wydawnicza, 2023)
      Monografia wypełniona jest przede wszystkim różnorodnością rozumienia tytułowego problemu, analizowania przesłanek, dociekania przyczyn i przewidywania. "Kolonizacja rachunkowości" zgromadziła wokół siebie wielu autorów, ...
    • Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce 

      Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
      W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ...
    • Medical tourism services and medical tourism destinations in Central and Eastern Europe - the opinion of Britons and Germans 

      Lubowiecki-Vikuk, Adrian; Dryglas, Diana (2019-07-04)
      The aim of this paper is to identify preferred Central and Eastern Europe (CEE) medical tourism destinations (MTD) and medical services in the context of socio-demographic determinants. The computer-assisted web interviewing ...
    • Methods of increasing bank capital effectiveness – part 1 

      Cicirko, Tomasz (2009-10)
      One of the goals of every rationally working enterprise, including a bank, is making the most effective use of the capital at its disposal. Bearing in mind that capital becomes a limited resource for banks and at the ...
    • Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 2 

      Cicirko, Tomasz (2012-06)
      The present study continues the author’s deliberations on commercial bank capital management. These deliberations are included in the series of three closely related articles. This article is second part of serie. The ...
    • Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 3 

      Cicirko, Tomasz (2012-09)
      A series of publications have proposed numerous solutions in order to reduce the undesired impact of capital effectiveness measures on the capital adequacy. They also present individual effectiveness measuring tools which ...
    • Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji 

      Trzebiński, Wojciech (2018)
      Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ...
    • Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego 

      Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ...
    • The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis 

      Ziółkowska, Marta (Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)
      This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ...
    • New information technologies: implications for business strategies and marketing communication 

      Mróz, Bogdan (Warszawa: Poltext : Kozminski University, 2016)
      The article discusses the impact of modern information and communication technology on changes of the strategies of contemporary enterprises, the appearance of new business models, and the effects of these processes on ...
    • Ocena skutków implementacji dyrektywy MIFID II w UE ze szczególnym uwzględnieniem Polski 

      Martysz, Czesław; Sienkiewicz, Adrian (Szkoła Główna Handlowa (Warszawa). Oficyna Wydawnicza, 2020)
      Celem niniejszej publikacji jest próba krytycznej oceny, czy skutki implementacji dyrektywy MIFID II są zbieżne z jej pierwotnymi założeniami. W tekście przedstawiono również nowe praktyki rynkowe powstałe po implementacji ...
    • Online piracy: an emergent segment of the shadow economy. Empirical insight from Poland 

      Mróz, Bogdan (2016)
      Purpose The purpose of this paper is to investigate the underlying causes, scale and scope as well as the effects of piracy as a form of the shadow economy throughout Poland, drawing on the findings of secondary studies ...
    • Open data jako czynnik konkurencyjności regionów turystycznych – stan badań i przykłady wdrożeń 

      Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)
      Ekonomia doświadczeń od ponad 20 lat stanowi element analiz na gruncie badań nad turystyką, ale jej nowy wymiar – oparty o technologie cyfrowe – pozostaje słabo rozpoznanym obszarem badań. Tymczasem rozpowszechnienie ...