Wyświetlanie pozycji 10-29 z 84

    • Efektywne zarządzanie kapitałem banku komercyjnego w Polsce w świetle standardów adekwatności kapitałowej 

      Cicirko, Tomasz (Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2012)
      W zakresie adekwatności kapitałowej niezwykle ważny staje się dostęp do komponentów kapitałów banku. Powstałe ograniczenia kapitałowe wynikające z kryzysu finansowego nakazują gospodarować dostępnym kapitałem w sposób ...
    • Eksperci nie chcą sporu partyjnego 

      Mączyńska, Elżbieta (2016)
      Polska przeszła przez kilka epok nie tylko politycznych, ale i ekonomicznych – od skrajnego, wojennego właściwie komunizmu po liberalny kapitalizm. Jak to się dzieje, że instytucja społeczna wciąż trwa? Przyczyna zapewne ...
    • Ewolucja branży motoryzacyjnej - trwałe tendencje 

      Dziurski, Patryk (Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2014)
      Celem artykułu jest pokazanie wpływu zmian w makrootoczeniu przedsiębiorstwa na warunki konkurencyjne w całym sektorze na przykładzie branży motoryzacyjnej. Postawiono tezę, że zmiany zachodzące w makrootoczeniu ...
    • Factors and barriers to the development of smart urban mobility - the perspective of Polish medium-sized cities 

      Kachniewska, Magdalena (Polska Akademia Nauk / Polish Academy of Sciences, 2020)
      The main purpose of this paper is to indicate factors and barriers to the development of smart mobility in Polish medium-sized cities. A combination of three methods was used (mind mapping, STEEP analysis, and panel ...
    • The Franchise Model of Business in the Pharmaceutical Market 

      Ziółkowska, Marta (2014)
      Niniejszy artykuł jest próbą określenia możliwości szans realizacji strategii rozwoju z wykorzystaniem modelu współpracy franczyzowej na rynku farmaceutycznym. Celem artkułu jest analiza i ocena rozwoju powiązań franczyzowych ...
    • Franchising in Poland - past, present, future 

      Ziółkowska, Marta (Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek, 2018)
      The current franchise model of enterprise development has evolved for centuries. Franchising in its contemporary form was initially developed in the American market, but owing to its universality, this model has gained ...
    • Franczyza jako strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa 

      Ziółkowska, Marta (2011)
      Jednym z elementów wzrostu wartości przedsiębiorstwa może stać się franczyza. Umozliwia ona kreowanie korzystnej renomy przedsiębiorstwa na rynku, a także wzrost rozpoznawalności marki. Przyczynia się również do korzystaia ...
    • Gospodarczy cud Trzeciej Rzeszy - prawda czy mit? 

      Martysz, Czesław (2013)
      Rozważania Czesława Martysza dotyczą gospodarczego cudu Trzeciej Rzeszy. Autor w swoim artykule opisuje następujące zagadnienia: założenia polityki gospo- darczej, walkę z bezrobociem, produkcję rolną, produkcję zbrojeniową, ...
    • Historia powstania księgowości podwójnej i rachunku kosztów 

      Łazarowicz, Edyta (Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2011)
      Spojrzenie na rachunkowość przez pryzmat jej historii pozwala nie tylko lepiej ją zrozumieć, lecz także umożliwia określenie niezmiennych i zmiennych elementów tego systemu informacyjnego. Celem monografii jest przedstawienie ...
    • The Image of a University of Economics from the Perspective of University Candidates - Based on the SGH Warsaw School of Economics 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (2018)
      The article addresses the concept of university image and its impact on student satisfaction and loyalty. It discusses the factors connected with the need to build and sustain an appropriate image of a university and offers ...
    • The impact of national regulations and company size on the structure and content of the statement of financial position under IFRS. Evidence from Poland 

      Łazarowicz, Edyta (The Bucharest University of Economic Studies, 2018)
      Previous research on the IFRS practice in the world found the impact of country factors on IFRS financial reporting. Despite the use of the same set of standards there are differences between countries and differences ...
    • Innovations in resources management of enterprises 

      Skowronek-Mielczarek, Anna; Leszczyński, Zdzisław; Bojewska, Barbara; Bachnik, Katarzyna; Ziółkowska, Marta (Warsaw School of Economics, 2013)
      This study constitutes a synthesis of research concerning evaluation of resources management processes in enterprises and barriers that exist in this regard in Polish business practice. In the study were also presented ...
    • Innovativeness determinants of franchise organisations 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)
      It is important to point out when analysing business networks, that franchise companies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, allowing ...
    • Innovativeness determinants of franchise organisations 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw School of Economics Press, 2014)
      It is important to point out when analysing business networks, that franchise com- panies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, ...
    • Innovativeness determinants of network organizations 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)
      The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ...
    • Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach : wybrane zagadnienia 

      Krawczyk-Sokołowska, Izabela; Pierścieniak, Agata; Inków, Monika; Lisowska, Renata; Ropęga, Jarosław; Kamińska, Alfreda; Jakubiak, Monika; Widelska, Urszula; Sitko-Lutek, Agnieszka; Krot, Katarzyna; Lewicka, Dagmara; Dobrzanowski, Krzysztof; Bębenek, Piotr; Rostocki, Andrzej; Trzmielak, Dariusz M.; Krzymianowska-Kozłowska, Joanna; Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk; Zajkowska, Monika; Dziurski, Patryk; Mazurek-Łopacińska, Krystyna; Sobocińska, Magdalena; Bartkowiak, Paweł; Michalak, Szymon; Sobotkiewicz, Dariusz; Chomiak-Orsa, Iwona; Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta; Sanak-Kosmowska, Katarzyna; Motała, Daria; Bohdanowicz, Leszek; Urbanek, Grzegorz; Pilch, Kamila; Izabela Baruk, Agnieszka; Masłowski, Dariusz; Kulińska, Ewa; Rosiński, Jerzy; Hauke, Krzysztof (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
      W drugiej dekadzie XXI wieku pojawiły się nowe, dotąd nieznane wielu menedżerom wyzwania globalne, społeczne i technologiczne.Wśród nich na pierwszy plan wysunęły się m.in.: stopniowy wzrost znaczenia współpracy pomiędzy ...
    • Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce 

      Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)
      Innowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów ...
    • Internal Conditioning of Talent Management in Large Enterprises 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (2019)
      The paper presents research findings concerning the internal conditioning of talent management (TM) in large Polish enterprises. Interrelations between TM programmes and corporate strategy were demonstrated. Placement of ...
    • Kolonizacja rachunkowości : obszary, narzędzia, perspektywy 

      Pozycja wieloautorska (SGH Oficyna Wydawnicza, 2023)
      Monografia wypełniona jest przede wszystkim różnorodnością rozumienia tytułowego problemu, analizowania przesłanek, dociekania przyczyn i przewidywania. "Kolonizacja rachunkowości" zgromadziła wokół siebie wielu autorów, ...
    • Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce 

      Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
      W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ...